اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین دوسالانه غزل منزوی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به دوسالانه غزل منزوی گفت: جایزه ملی دوسالانه غزل که به یاد شاعر نام آور و غزل سرای برجسته روزگار ما، حسین منزوی برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای سخنوران، محققان و دوستداران شعر است تا افزودن بر تبادل تجربیات و بیان یافته‌ها و تاملات خویش، از تازه‌ترین رهادوردهای غزل‌سرایان کشور آگاه شوند.

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین دوسالانه غزل منزوی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به نخستین دوسالانه ملی حسین منزوی پیام داد.
متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بدین شرح است: «از کهن‌ترین اعصار تا روزگار ما شعر در ایران همواره منادی معنویت اخلاق و عواطف انسانی و پیش از اسلام نیز تجلی‌گاه نیایش، نیک‌اندیشی و انسان دوستی بوده است.
در میان گونه‌های شعر ایران، غزل برآمده از ذوق و خلاقیت سخنوران بزرگ این سرزمین سخنگوی عشق، زیبایی و دلدادگی به جمال بیانگر تجربه‌های سیر و سلوک در طریقت کمال و تهذیب نفس و دریافت‌های شهودی سالکان مسیر معرفت الهی است.
غزل بیش از هزار سال است که زمزمه روز و شب ایرانیان و همدم شادی‌ها و غم‌ها و کامیابی‌ها و ناکامی‌های این مردم است و بسیاری از بزرگان و حوزه‌های معرفتی دینی، فیلسوفان، فقیهان، حکیمان و دانشوران با غزل مانوس بوده و غزل سروده‌اند.
این مسیر درخشان تا زمانه ما امتداد یافته و غزل همچنان در محفل اهل سخن بالانشین و والا مرتبه است.
جایزه ملی دوسالانه غزل که به یاد شاعر نام آور و غزل سرای برجسته روزگار ما، حسین منزوی برگزار می‌شود، فرصت مغتنمی برای سخنوران، محققان و دوستداران شعر است تا افزودن بر تبادل تجربیات و بیان یافته‌ها و تاملات خویش، از تازه‌ترین رهاوردهای غزل‌سرایان کشور آگاه شوند و نیز مجالی است برای تقدیر از خلاقیت، ژرف‌نگری‌ها و تکاپوی شاعران و پژوهشگرانی که هنر و دانش و مهارت خود را در آفرینش معرفی، شناخت و ترویج غزل به کار بسته‌اند.
شهر زنجان به عنوان میزبان این رخداد بزرگ ادبی و فرهنگی و زادگاه زنده‌یاد حسین منزوی از دیرباز خاستگاه بزرگان اندیشه و ادب و حکمت بوده و شایستگی آن را دارد که پایتخت غزل ایران نامیده شود.
با سپاس از اهتمام شاعران و ادبیان مشارکت کننده در این رویداد ارزشمند مراتب امتنان خود را از برگزارکنندگان ، داوران و فعالان رسانه‌ای اعلام و به برگزیدگان این جایزه صمیمانه تبریک می‌گویم.
از خداوند منان برای همه خادمان فرهنگ و هنر و شعر ایران عزیز توفیق و سرافرازی آرزومندم.»
محمد مهدی اسماعیلی

انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول