اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

گزارش فارس از مراسم معارفه فرماندار ساری| تاکید استاندار مازندران بر حل مسائل معضلات اجتماعی در استان

استاندار مازندران در مراسم معارفه فرماندار ساری بر حل معضلات اجتماعی در استان تاکید کرد و گفت: این آسیب‌ها نباید در مدیریت کلان دور بماند، جذب سرمایه‌گذار و سیاست‌های تشویقی نسبت به بهسازی و مرمت بافت‌های فرسوده و حفظ بناهای تاریخی جز وظایف فرماندار استان است.

گزارش فارس از مراسم معارفه فرماندار ساری|  تاکید استاندار مازندران بر حل مسائل معضلات اجتماعی در استان

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مراسم معارفه فرماندار مرکز استان مازندران عصر امروز با حضور نماینده ولی فقیه و مسؤولان استانی در سالن اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد.

حسینی‌پور: وجود آسیب‌های متعدد اجتماعی در مازندران

سیدمحمود حسینی‌پور استاندار مازندران در این مراسم اظهار کرد: در آستانه دومین انتصاب فرمانداران استان مازندران قرار داریم و نخستین انتصاب در آمل انجام شده، فرماندار فعلی ساری جوان نخبه دانشگاهی با رزومه مشخص و از خانواده بزرگ سردار شهید نوبخت بوده و همچنان بر عهده خود در استفاده از جوانان متدین،انقلابی و متخصص استوار هستیم.

 

وی با اعلام اینکه انتصاب افراد پیشکسوت و با تجربه داری سوابق مدیریتی هم در دستور کار است، گفت: فرماندار سابق ساری افتخار خدمت به مردم را در دستور کار داشته و بنا داریم از ظرفیت وی در ستاد استان مازندران استفاده کنیم.

استاندار مازندران خاطر نشان کرد: نگاه ما استفاده از ظرفیت جوانان و پیشکسوتان است برای توسعه استان نیاز به تجربه پیشکسوتان و جسارت جوانان داریم.

وی ادامه داد: به فرماندار جوان، خوش فکر و دانشگاهی سفارش می‌کنم که ساری به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد به این دلیل که ساری نیازمند همدلی، همگرایی گروه‌های سیاسی و اجتماعی است، بدون وحدت و همدلی امکان اجرای کارهای بزرگ فراهم نمی‌شود.

حسینی‌پور یادآور شد: در حال حاضر نیاز به همدلی و همگرایی هستیم به فرماندار ساری توصیه می‌کنم که در استفاده از ظرفیت جوانان از ظرفیت و تجربه پیشکسوتان غافل شود، افراد پیشکسوتی در ساری داریم که سال‌ها و روزهای سخت انقلاب در حوزه مدیریتی کار کرده و تجربه‌های ارزشمندی داشتند.

وی خطاب به فرماندار جدید ساری، گفت: در فعالیت اجرایی و حکمرانی اسلامی نباید هیچ تفاوتی بین روستا و این شهر قائل شود همه مردم در شهرستان باید یکسان دیده شوند، توزیع امکانات باید بر اساس عدالت باشد، باید به دنبال احیا اقتصاد روستا باشیم.

استاندار مازندران ادامه داد: همه دستگاه‌های اجرایی خودشان را از منظر مدیریتی تحت مدیریت فرماندار بدانند، فرماندار بالاترین مقام اجرای یک شهر است در نظارت‌ها هماهنگی بین مسؤولان اجرای و فرماندار شهر به عنوان یکی از اهرم‌ها و مولفه مهم سنجش عملکرد مدیران است.

وی خاطر نشان کرد: همه مدیران استانی مستقر در شهرستان در چهار چوب قانون با فرماندار هماهنگ باشند.

حسینی‌پور با اشاره به برگزاری اجلاس روسای گردشگری اکو در ساری، افزود: این اقدام اثرگذار ظرفیت خوبی برای معرفی استان مازندران به کشورهای اکو است، فرماندار ساری باید شهر ساری در وزن استقبال از میهمانان خارجی قرار دهد.

وی با اشاره به مشکلات که در مناطق کمتر برخوردار در شهرستان وجود دارد، افزود: ما نمی‌توانیم در شهری زندگی کنیم که بخشی از مردم در حاشیه شهر دچار مشکلات اساسی باشند یکی از وظایف اصلی فرماندار این است که به حاشیه‌نشین‌ها توجه داشته باشد، زیبنده مرکز استان نیست که ناهنجاری‌ها در حاشیه شهر وجود داشته باشد.

استاندار مازندران با اعلام اینکه آسیب‌های اجتماعی متعددی در استان مواجه هستیم، گفت: این آسیب‌ها نباید در مدیریت کلان دور بماند، جذب سرمایه‌گذار و سیاست‌های تشویقی نسبت به بهسازی و مرمت بافت‌های فرسوده و حفظ  بناهای تاریخی جز وظایف فرماندار استان است.

وی ادامه داد: باید با بررسی دقیق زمینه هرگونه فساد اداری در مرکز استان شناسایی و با جدیت و قاطعیت با آن مشکل برخورد شود.

توسعه  مرکز استان درخواست نماینده ولی فقیه از فرماندار جدید

نماینده ولی فقیه در استان مازندران که با اشاره به کمبود وقت در سخنانی کوتاه با اشاره به اقدامات انجام شده توسط فرماندار سابق ساری، اظهار کرد: از فرماندار جدید انتظار داریم که در توسعه مرکز استان مازندران تلاش مجدانه‌ای در دستور کار قرار دهد.

آیت‌الله محمدی‌لائینی با اعلام اینکه مرکز استان مازندران باید الگو باشد،گفت: توجه به انفال منابع طبیعی، محیط زیست در دستور کار مدیریت قرار گیرد.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه روستاها و اجرای مهاجرت معکوس یکی از اقدامات اساسی است که در مرکز استان باید به آن توجه شود، افزود: انتظار توسعه روستاها از اقدامات و انتظارات جدی است.

تلاش برای ایجاد امید واقعی در بین مردم

محمدعلی نوبخت فرماندار جدید ساری نیز در  این مراسم اظهار کرد: برای توسعه مازندران نیاز به مدیر جهادی داریم، در گام دوم انقلاب برای نیل به توسعه به صورت استشهادی عمل می‌کنیم.

وی گفت: در سال‌های گذشته توهم امید در کشور ایجاد می‌شد امروز بنا داریم که تاسیس امید کنیم، من مدیریت کارآمد، بخش خصوصی کارآمد به همراه جامعه را  در دستورم کار قرار می‌دهم.

مردم به این دولت و تفکر امید دارند

منصورعلی زارعی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این مراسم با اعلام اینکه در گام دوم انقلاب باید فرهنگ جهادی در کشور حاکم شود، گفت: مردم به این دولت و تفکر امید دارند و معتقد هستند که این دولت می‌تواند بسیاری از کارهای بر زمین مانده را از سر راه بردارد.

وی با اعلام اینکه فرمانداران نقش اساسی در توسعه و پیشرفت شهرستان دارند، اظهار کرد: مسؤولان شهرستان باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه مرکز استان مازندران تلاش کنند.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان کرد: مردم ما از موضوع کم‌کاری مسؤولان در گذشته رنج می‌برند و معتقد هستند دولت در گذشته به منافع فردی توجه داشته، ریل‌گذاری در دولت سیزدهم به سمت مردم‌سالاری پیش می‌رود اما از دولت توقع می‌رود که در رسیدگی به امور مردم دولت از خودش تحرک بیشتری به خرج دهد.

وی اضافه کرد: نماینده‌های شهرستان در کنار نماینده عالی دولت برای توسعه و رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند.

پاسخ به بخشی از چرایی عدم انتقال میدان بار ساری

عباسعلی رضایی فرماندار سابق شهرستان ساری، با قرائت بخشی از وصیت نامه برادر شهیدش،گفت: وارد جریانات سیاسی نشدیم و خط قرمز ما انقلاب، امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مردم انقلابی هستند.

وی اظهار کرد: زمانی که شهرستان ساری تحویل گرفتم که با بحران سیل، آتش‌سوزی مسجد جامع و مشکلات شهرداری و شورای شهر مواجه بودم.

فرماندار سابق ساری ادامه داد: با همه مشکلات که در شهرستان مواجه بودیم، ساری نزدیک به ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام داشت که تعداد پروژه‌های نیمه‌تمام فعلی به ۳۲۰ پروژه رسیده است.

وی با اعلام اینکه ابنیه پروژه زباله‌سوز ۲۵ درصد بوده است، افزود: در حال حاضر شاهد پیشرفت ۸۰ درصدی هستیم، بخش زیادی از پروژه ساری به تاکام به بهره‌برداری رسیده است.

رضایی با اشاره اقدامات انجام شده برای مشکلاتی که در کارخانه چوب و کاغذ وجود دارد، افزود: بنده در لحظه آخر متوجه شدم که کارخانه چوب و کاغذ قرار است به به فروش برسد اما تمام قد ایستادگی کردم و اجازه ندادم که این مجموعه به فروش برسد و حتی جلوی اصل ۴۴ شدن این کارخانه را هم گرفتم.

وی با اعلام اینکه به مردم مرکز استان مازندران دروغ نگفتم، افزود: هر قولی که به مردم دادم تلاش کردم  که عملیاتی کنم.

فرماندار سابق ساری با اشاره به قول پلمب میدان بار ساری،گفت: بنده به مردم قول دادم و اصرار به اجرای این مصوبه داشتم اما دستور مقامات بالادستی مانع از اجرای این پروژه شده و  برای تعامل در استان تلاش کردم که در این باره کمتر حرف بزنم با تمام وجود احساس کردم که حق مردم ساری در این منطقه ضایع می‌شود.

انتهای پیام/۸۶۰۰۴/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول