اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

تولید ماهی‌های سردآبی بیش از 10 درصد کاهش یافت/آمارگیری از 400 شیلات در چهارمحال و بختیاری

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بر اساس پیش بینی‌ها میزان تولید ماهی سردآبی در استان طی سال جاری ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

تولید ماهی‌های سردآبی بیش از 10 درصد کاهش یافت/آمارگیری از 400 شیلات در چهارمحال و بختیاری

محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: طرح آمارگیری از مزارع پرورش ماهی در سطح استان از تعداد بیش از ۴۰۰ مزرعه پرورش ماهی در حال انجام است.

مدیر شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: با توجه به آمارگیری مزارع تکثیر و پرورش ماهی استان پیش‌بینی می‌شود بیش از ۲۰هزار تن ماهی قزل‌آلای رنگین کمان در مزارع استان تولید و به بازار عرضه شود.

وی اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و بر اساس پیش‌بینی‌ها میزان تولید ماهی سردآبی در استان طی سال جاری ۱۰ تا ۲۰ درصد کاهش می‌یابد.

کریمی ادامه داد: در راستای مقابله با خشکسالی و در جهت تامین زیرساخت‌های لازم برای اجرای سیستم‌های مکانیزاسیون و حفظ تولید موجود، طی سالیان اخیر کمک به احداث شبکه برق در برخی از مجتمع‌های آبزی‌پروری استان در دستور کار قرار گرفته که این امر می‌تواند در راستای افزایش تولید در واحد سطح و گذر از آبزی‌پروری سنتی به صنعتی به عنوان یکی از مهمترین راه‌های توسعه آبزی‌پروری، نقش اساسی ایفا کند.

وی افزود: در حال حاضر میزان تولید در واحد سطح در مزارع پرورش ماهی استان بین ۳۰ تا ۳۵ کیلوگرم می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود با مکانیزه کردن مزارع، میزان تولید در واحد سطح به حدود ۴۵ تا ۵۰ کیلوگرم در متر مربع برسد.

انتهای پیام/68036

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول