اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

تامین ۱ میلیون تن روغن طی ۹ ماه سال جاری

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران از تأمین و واردات بیش از یک میلیون تن روغن خریداری شده به کشور خبر داد.

تامین ۱ میلیون تن روغن طی ۹ ماه سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، حجت براتعلی گفت: برای تأمین نیاز مصرفی کشور به روغن تا پنجم دی‌ ماه یک میلیون و ۵۳ هزار تن انواع روغن خام به کشور وارد شده است.

وی افزود: بخشی از روغن‌های خریداری شده به صورت خام به کشور وارد می‌شود که پس از تخلیه و بارگیری برای استحصال روغن به کارخانجات روغن‌کشی ارسال می‌شود و پس از تصفیه به مراکز ذخیره‌سازی و نگهداری کالاها ارسال می‌شود.

این مسئول اضافه کرد: روغن‌های ذخیره شده بر اساس نیاز بازار و پس از صدور مجوز عرضه، از طریق شبکه‌های توزیع سراسری در کشور در اختیار مصرف‌کنندگان خانوار و صنایع قرار می‌گیرد.

براتعلی خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال تا ۵ دی‌ماه ۵۹۸ هزار تن روغن خریداری شده است.

مدیرکل هماهنگی توزیع و فروش شرکت بازرگانی دولتی ایران وضعیت بازار روغن کشور را مطلوب اعلام کرد و گفت: از ابتدای سال تا ۲۱ دی سال‌ِجاری ۹۳۰ هزار و ۸۷۳ تن روغن به فروش رفته است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول