اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کهگیلویه و بویراحمد

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجا هستند؟

کهگیلویه و بویراحمد روزهای حساس و پرالتهابی را سپری می‌کند در این روزهای سخت که نیاز به حضور و اظهار نظر دستگاه‌های فرهنگی است آنها روزه سکوت گرفته‌اند.

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجا هستند؟

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، نسیم راوند فعال رسانه‌ای طی یادداشتی به حوادث اخیر شهر یاسوج اشاره داشته و آورده؛ استان کهگیلویه و بویراحمد و شهر یاسوج روزهای سخت و پرالتهابی را پشت سر می‌گذارد.

عده‌ای خواسته یا ناخواسته با انتشار کلیپ‌هایی از درگیری‌ها سعی کردند فضای استان را ناامن جلوه دهند و دستگاه‌های امنیتی از جمله نیروی انتظامی و دادگستری را زیر سوال ببرند.

طبق آمارهایی که فرمانده نیروی انتظامی در هفته گذشته ارائه کرد استان کهگیلویه و بویراحمد براساس آمار و داده‌ها از امنیت بسیار مطلوب و پایداری برخوردار است .

سردار مصطفایی این را هم گفت که تنها در چند مورد نزاع اندک ماه گذشته مردم به جای اینکه مبادرت به مداخله کنند اقدام به فیلمبرداری، انتشار و باز نشر گسترده این حوادث در فضای مجازی کردند و چهره استان را خدشه‌دار کردند.

سردار مصطفایی به این نکته هم اشاره داشته که ۹۵ درصد منازعین و متهمین تمامی نزاع‌های یک ماه گذشته اعم از چاقوکش، قمه‌کش و غیره دستگیر و با قرار سنگین در حال تحمل کیفر هستند.نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با تمام توان برای برقراری امنیت در استان و مقابله با هرگونه شرارت پای کار است.

از طرف دیگر دادگستری کهگیلویه و بویراحمد هم پای کار است و هیچ تعارفی با کسانی که بخواهند نظم و امنیت استان را خدشه‌دار کنند ندارد و به همین دلیل تنها دستگاهی که در حوادث اخیر پاسخ‌‌گو بوده دادگستری کهگیلویه و بویراحمد بود.

اما حوادث اخیر در کهگیلویه و بویراحمد نیاز به واکاوی دارد که چرا در استان مانند کهگیلویه و بویراحمد باید شاهد چنین حوادثی باشیم؟ صاحب‌نظران ضعف فرهنگی، فقر، بیکاری و ضعف اعتقادات دینی را عامل اصلی آسیب‌‌های اجتماعی در این استان می‌دانند که نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی و کار اصولی صورت گیرد.

برای دور نگه‌داشتن کهگیلویه و بویراحمد از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی نیاز است که دستگاه‌های فرهنگی پای کار بیایند اما در حوادث اخیر یاسوج دریغ از یک اظهار نظر از سوی دستگاه‌های فرهنگی.

بخشی از مشکلات کنونی در مرکز کهگیلویه و بویراحمد به دستگاه‌های فرهنگی بازمی‌گردد اما آنها در این برهه حساس سکوت کرده‌اند و این سوال پیش می‌آید که دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد دقیقا کجایند؟چرا آنها در مقابل این همه مشکل و آسیب اجتماعی سکوت‌ کرده‌اند؟

دستگاه‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد بیایند و بگویند چه کرده‌اند و قرار است در آینده چه کاری انجام دهند، تا شاهد این همه معضل و آسیب اجتماعی در این استان کوچک نباشیم اما متاسفانه انگار متولیان فرهنگ در خواب عمیقی زمستانی فرو رفته‌اند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول