اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

افزایش مبتلایان به تب مالت در شیروان

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان با بیان این که از ابتدای امسال تاکنون 76 مورد ابتلا به تب مالت در شیروان ثبت شده، گفت: روند ابتلا به این بیماری افزایشی بوده است و این موضوع دارای سبقه چندین ساله است.

افزایش مبتلایان به تب مالت در شیروان

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، عصر امروز معصومه هاشمی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان در گفت‌وگو با رسانه‌ها با بیان این که شیروان از شهرستان های با آمار بالای تب مالت در استان است، اظهارکرد: سنتی بودن دامداری ها، چرخش دام های آلوده در شهرستان از دلایل ابتلای بالای این بیماری در شیرون است.

وی گفت: به دلیل هزینه‌بر بودن تست کشتار و پرداخت نشدن هزینه کشتار به دامدار، دامدار از تحویل دادن دام آلوده به دامپزشکی جلوگیری می کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان افزود: متاسفانه پنیر تازه و شیر نجوشیده در این شهرستان مصرف می شود و زایمان دام ها نیز بدون رعایت دستورالعمل های بهداشتی (دستکش..عینک.چکمه و...) انجام می شود که موارد مطرح شده از مهم ترین عوامل افزایش تب مالت در این شهرستان است.

انتهای‌پیام/ز/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول