اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

دامن زدن آمریکا و انگلیس به تنش‌ها با روسیه، با فروش سلاح به اوکراین

تعدادی از سناتورهای آمریکایی و وزیر دفاع انگلیس در اظهاراتی جداگانه گفتند که تصمیم دارند تسلیحات مختلفی از جمله موشک‌های ضد تانک به اوکراین بفروشند تا بتواند در صورت نیاز از خود در برابر روسیه دفاع کند.

دامن زدن آمریکا و انگلیس به تنش‌ها با روسیه، با فروش سلاح به اوکراین

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در بحبوحه تنش‌ها بین روسیه و ناتو بر سر مناطق شرق اوکراین، دولت‌های واشنگتن و لندن نیز با تصمیم فروش سلاح به کی‌یف در آتش این اختلافات می‌دمند.

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی طی سفری که روز دوشنبه به کی‌یف داشتند، ضمن هشدار به روسیه درباره آغاز یک حمله نظامی جدید علیه اوکراین، وعده فروش سلاح به این کشور را دادند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، سناتور «ریچارد بلومنتال» طی نشست خبری ادعا کرد: «فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین بزرگ‌ترین اشتباه دوران حرفه‌ای خود را در دست کم گرفتن این که مردم اوکراین شجاعانه با او در صورت تهاجم او مبارزه خواهند کرد، مرتکب شده است».

بلومنتال پس از دیدار هیأت آمریکایی با «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین گفت: «ما تحریم‌های اقتصادی فلج‌کننده‌ای را اعمال خواهیم کرد، اما مهم‌تر از آن، به مردم اوکراین تسلیحات و سلاح‌های کشنده‌ای می‌دهیم که برای دفاع از جان و معیشت خود نیاز دارند.»

او همچنین افزود که این سلاح ها می‌تواند شامل موشک‌های ضد تانک «جاولین»، موشک‌های «استینگر»، سلاح های کوچک و قایق‌های تهاجمی باشد.

از سوی دیگر، دولت انگلیس نیز روز دوشنبه اعلام کرد که برای کمک به اوکراین جهت دفاع از خود در برابر تهاجم احتمالی، سلاح‌های ضد تانک به اوکراین می‌فرستد.

به نوشته رویترز، «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس به پارلمان این کشور گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم تا سیستم‌های تسلیحات دفاعی ضد زره سبک را به اوکراین ارائه کنیم».

والاس تعداد یا نوع تسلیحات ارسالی را مشخص نکرد، اما اظهار داشت: «این سلاح‌ها  استراتژیک نیستند و هیچ تهدیدی برای روسیه ندارند و باید در دفاع از خود استفاده شوند».

او توضیح داد: «این [موشک‌ها] کوتاه برد هستند. اما با این وجود باعث می شود افراد مکث کنند و فکر کنند که دارند چه می‌کنند و اگر تانک‌ها به داخل اوکراین حمله کنند، آنگاه بخشی از مکانیسم دفاعی خواهند بود».

وزیر دفاع انگلیس خبر داد که از «سرگئی شویگو» همتای روس خود دعوت کرده است تا در چند هفته آینده به لندن سفر کند تا درباره این بحران گفتگو کند.

والاس همچنین افزود: «شکاف فعلی گسترده است اما غیرقابل پرکردن نیست. من همچنان امیدوار هستم که دیپلماسی پیروز شود. این انتخاب رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین است».

پیش از این نیز «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو گفته بود این سازمان در حال ارزیابی استقرار دائم نیروهای خود در شرق اروپا و نزدیک مرز روسیه است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول