اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

حسینی واعظ: کاروان قرآنی از ابتکارات فاخر گلستان است/ گرزین: نقش حاج قاسم سلیمانی در «تقویت فرهنگ قرآنی» و «فرهنگ انقلابی» بی‌نظیر بود+تصاویر

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی تصریح کرد: کاروان قرآنی یکی از ابتکارات فاخر استان گلستان بوده است و این اتفاق ارزشمند از سال 1387 در گلستان رخ داد و تا امسال ده‌ها کاروان قرآنی در سراسر گلستان برگزار شده است.

حسینی واعظ: کاروان قرآنی از ابتکارات فاخر گلستان است/ گرزین: نقش حاج قاسم سلیمانی در «تقویت فرهنگ قرآنی» و «فرهنگ انقلابی» بی‌نظیر بود+تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مراسم تقدیر از حاملان و خادمان قرآن کریم با حضور سیدمصطفی حسینی‌واعظ « رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی » و جمعی از قاریان قرآن کریم در قالب کاروان قرآنی سردار دل‌ها عصر امروز در سالن ولایت اداره‌کل تبلیغات گلستان برگزار شد.

 

*کاروان قرآنی از ابتکارات فاخر گلستان است/ کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بیش از 9 شهر گلستان در حال برگزاری است

سیدمصطفی حسینی‌واعظ  با بیان اینکه کاروان قرآنی از ابتکارات فاخر استان گلستان است، ابراز کرد: به جرات می‌توانم بگویم که یکی از برنامه‌هایی که به عنوان کاروان‌های قرآنی بعدها در سطح ملی انجام شد چه از ناحیه سیمای قرآن و رادیو قرآن و غیره صورت گیرد به نوعی الگوبرداری از کار ارزشمندی بود که در گلستان انجام شد.

وی اظهار کرد: کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در بیش از ۹ شهر استان گلستان به صورت هفتگی در حال برگزاری است که خروجی و نسخه کامل شده از کاروان‌های قرآنی است.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی گفت: بعد از این که کاروان‌های قرآنی در استان گلستان مشاهده کردیم که بعضی اوقات شاید سهم یک شهرستان یک برنامه در سال است که خیلی کم است و یکی از ایرادات آن نداشتن استمرار است به این فکر افتادیم یک شبکه‌ای تحت عنوان کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم در گلستان ایجاد شد که در ادامه برگزاری کاروان‌های قرآنی بود که برگزار می‌شد و البته یکی از مباحثی که در کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن کریم می‌خواستیم آن خلاءهایی که در کاروان قرآنی داشتیم را پر کنیم ادامه مباحث تفسیری، تدبر در قرآن و سبک زندگی قرآنی باشد.

حسینی‌واعظ ابراز کرد: به برکت برگزاری کاروان‌های قرآنی و تفسیر قرآن و بنا به دستور مقام معظم رهبری که فرمودند ما باید در مقابل جبهه استکباری یک جبهه‌ای را تشکیل دهیم و در حقیقت ایشان آب پاکی را بر دستان ما ریختند که از یک مجموعه به تنهایی کاری بر نمی‌آید الحمدالله جبهه فعالان قرآنی را در گلستان شکل دادیم که برکات زیادی داشت که یکی از این برکات اجرای کرسی‌های تلاوت و تفسیر قرآن بود و همچنین برگزاری کاروان‌های قرآنی در استان است.

وی خاطرنشان کرد: کاروان قرآنی سردار دل‌ها در ایام سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و دهه بصیرت در استان گلستان برگزار شد و یکی از ویژگی‌های این مراسم این بود که در تمام شهرستان‌ها برنامه برگزار کردیم.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه در مراسم کرسی تلاوت و تفسیر قرآن کریم از ظرفیت‌های خوب و توانمند استان گلستان استفاده شد، اظهار کرد: از قاریان کشوری در این مراسم دعوت نکردیم و بیش از ۴۰ نفر از قاریان قرآن کریم در برنامه‌ها شرکت کردند و این فرصت فراهم شد تا قاریان استان گلستان بتوانند هنر خودشان را به اجرا بگذارند.

حسینی‌‌واعظ گفت: یکی از ویژگی‌های کاروان قرآنی این بود که این برنامه در تمام نقاط استان گلستان برگزار شد بسیاری از برنامه‌ها متصر می‌شود به مرکز استان اما کاروان قرآنی از شرق استان تا غرب استان برگزار شد همچنین در مناطق محروم استان گلستان نیز این برنامه‌ها برگزار شد.

وی افزود: حضور گرم و صمیمانه قاریان اهل سنت و تشیع در مناطق مختلف سنی‌نشین و شیعه‌نشین بسیار ستودنی بود کاروان قرآنی سردار دل‌ها این پیام را مخابره کرد که اهل تشیع و اهل تسنن برادرانه و با محوریت قرآن در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

* عظمت و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی باید به همگان شناسانده شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: شهید مجتبی نواب صفوی و یاران شهیدش به دست رژیم سفاک و طاغوتی پهلوی مظلومانه ترور شدند همان کسی که حضرت آقا در وصف ایشان فرمودند جرقه‌های انقلاب را او در من به وجود آورد و روشن کرد.

حجت‌الاسلام عباس گرزین اظهار کرد: این شهدای عزیز فراهم‌کننده اتصال بیشتر ما به قرآن شدند و باعث شدند که فعالیت‌های قرآنی و اتصال ما به قرآن روز به روز بیشتر اوج گیرد و ما شاهد درخشش‌های قرآنی در تاریخ انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور باشیم.

وی با بیان اینکه ترویج و آموزش قرآن کریم حائز اهمیت است، تصریح کرد: شما قرآن‌خوانان جزو کارگزاران کاروان قرآنی امام عصر برای همه دنیا خواهید بود شما قرار است بار این امانت را بر دوش بکشید باید مراقبت کنیم در این مسیر باقی بمانیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان با گرامیداشت دومین سالگرد ارتحال آیت‌الله میبدی که یکی از علمداران بصیرت در گلستان است، ابراز کرد: عظمت و شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی باید به همگان شناسانده شود با اعتقاد می‌گویم که دهه‌ها باید بگذرد تا شخصیت حاج قاسم به طور کامل به مردم شناسانده شود حاج قاسم سلیمانی شخصیتی همچون مالک اشتر، عمار، زهیر و حبیب بن مظاهر داشت.

گرزین خاطرنشان کرد: بدون تعصب می‌گویم تاثیری که حاج قاسم سلیمانی در تقویت فرهنگ قرآنی و فرهنگ انقلابی و ولایی برخواسته از قرآن و روح قرآن در زمان خودش و بعد از آن گذاشت به پیروی از مکتب امام راحل عزیزمان و فرماندهی کل قوا حضرت امام خامنه‌ای«مدظله العالی» بی‌نظیر است.

وی اظهار کرد: یک وجود چقدر برکت پیدا کرد و اثر آن در تمام دنیا امتداد پیدا کرد حاج قاسم چقدر وجودش را وقف کرد و چقدر ایشان خستگی‌ناپذیر بود خیلی زود است حاج قاسم را بشناسیم حاج قاسم نماد عقلانیت، معنویت و حماسه بود حاج قاسم تبلور عینی این سه رکن اصلی اسلام ناب بود حاج قاسم سلیمانی همان قدر برای شیعه دل می‌سوزاند برای سنی دل می‌سوزاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان گفت: ماه مبارک رمضان ماه قرآن را در پیش‌رو داریم انشاالله بتوانیم برنامه‌های کیفی بیشتری در زمینه قرآن در سطح استان داشته باشیم سبک زندگی ما باید به سمت قرآنی شدن پیش رود خدای قرآن به ما وعده داده است باید تلاش کنیم کاروان‌های قرآنی گسترش بیشتری پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پایان مراسم از حاملان و خادمان قرآن کریم «کاروان قرآنی سردار دل‌ها» در استان گلستان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/۸۳۰۱۹

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول