اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

آخرین وضعیت بارش برف و باران در خوزستان/ راه ارتباطی ۱۰ روستا در اندیکا بطور کامل مسدود شد

با بارش برف و باران در خوزستان به دلیل ریزش کوه یا طغیان رودخانه‌ها، برخی از راه‌های ارتباطی روستایی مسدود شدند و در بعضی از شهرها جاری شدن روان آب‌ها باعث وارد شدن خسارت به خانواده‌ها گردید.

آخرین وضعیت بارش برف و باران در خوزستان/ راه ارتباطی ۱۰ روستا در اندیکا بطور کامل مسدود شد

به‌گزارش خبرگزاری فارس از اهواز از پنجشنبه هفته گذشته با ورود سامانه بارشی به خوزستان مردم این استان شاهد بارش برف و باران شدند.

قطع کامل راه ارتباط ۱۰ روستا با اندیکا

رییس شورای اسلامی روستای چال منار از توابع شهرستان اندیکا گفت: جاده رگ منار از یکشنبه شب به دلیل ریزش سنگین کوه مسدود شده است.

محمد صادقی بیان کرد : این جاده به عنوان جاده جایگزین، ۱۰ روستای بخش چلو را هنگام طغیان رودخانه به مرکز شهرستان و بخش متصل می‌کند.

وی افزود: هم اکنون کلیه راه‌های ارتباطی این ۱۰ روستا مسدود شده و چنانچه حادثه‌ای رخ دهد امکان تردد هیچگونه خودرویی نیست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان در این زمینه گفت: بررسی و هماهنگی لازم در حال انجام است تا در نخستین فرصت ماشین آلات راهسازی به منطقه اعزام شوند. شهاب صدیقی افزود: پیگیری برای تامین اعتبار احداث پل دره شیرون اندیکا نیز در دستور کار قرار گرفته و قرار است فردا نشستی با همین موضوع در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان برگزار شود.

 

 

انسداد راه ارتباطی ۶۰ روستا در اندیکا

به گفته‌ی غلامرضا قادری بخشدار چلو بخش شهرستان اندیکا در این سیلاب مسیر دسترسی دهستان‌های للر، کتک، شیمبار، کمفه و موری با بیش‌از ۶۰ روستا مسدود شد.

رییس اداره امور عشایر اندیکا نیز پیرامون خسارات وارده به جاده‌های اندیکا اظهار کرد: میزان خسارات وارده ناشی از سیلاب اخیر به راه‌های عشایری و ابنیه فنی در این شهرستان ۱۶ میلیارد تومان برآورد شده‌است.

همچنین ۳۴ خودرو به دلیل همراه نداشتن زنجیر چرخ در برف جاده تاراز در محور اندیکا - شهرکرد گرفتار شدند.

 

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان در تشریح این خبر گفت: ۱۲ خانوار گرفتارشده در منطقه برف‌گیر تاراز شهرستان اندیکا به همت نجاتگران هلال احمر خودروهای‌شان رهاسازی شد.

راه‌های ارتباطی برخی از روستاهای دزفول مسدود شد

در دزفول نیز بارندگی شدید در روز جمعه موجب ریزش کوه و مسدود شدن محورهای منطقه احمد فداله، دره کاید، سربرد، سزار و لیوس شد.

همچنین بارش‌ها موجب طغیان رودخانه‌های ماهور برنجی علیا، سفلی، میدان، کارنج و علی عرب از توابع بخش سردشت دزفول گردید که پس‌از پایان بارندگی و ته‌نشین شدن آب مسیر تردد آزاد شد.

معابر برخی از شهرها همچون صفی آباد دچار آبگرفتگی شد و تردد شهروندان با مشکلاتی مواجه شد.

 

خسارت به ۴۰ خانوار در شوشتر

مناطقی از شوشتر هم متأثر از بارندگی‌ها شد به گونه‌ای که با بارش ۳۴ میلی‌متری باران روان‌آب‌ها در برخی مناطق به‌ویژه در شهرک علم الهدی، جاده منطقه صاحب‌الزمان و برخی مناطق عشایری جاری گردید و حدود ۴۰ خانوار دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول