اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

جشنواه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره بین‌المللی نقاشی اصفهان گفت: امید استاین برنامه به شکل یک رویداد ثابت در تقویم برنامه‌های ما قرار گیرد و هر ساله در اسفند شاهد این جشنواره باشیم‌.

جشنواه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان در اصفهان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجتبی شاهمرادی، معاون فرهنگی و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان، ظهر امروز در نشست خبری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان اظهار داشت: شهرهایی مثل اصفهان دوست‌داشتنی‌هایی دارند که همه ما به آن‌ها تعلق خاطر داریم که یکی از این دلبستگی‌ها نقاشی اصفهان است، اصفهان در نقاشی دارای مکتب و صاحب‌سبک است و این جریان نقاشی در اصفهان، همیشه زنده و جاری و ساری بوده است، مثل نقاشی بر دیوارهای چهل ستون و عالی قاپو. 

وی با بیان اینکه به نظر ما برای این وجه اصفهان کمتر کار شده و سعی ما بر این بوده که این جریان را زنده نگاه داریم، گفت: در سال‌های گذشته کار خوبی شروع شده و تلاش ما ارتقا و جهش آن کارها بوده است، بنابراین امید است این رویداد  جشنواره بین‌المللی نقاشی اصفهان به شکل یک رویداد ثابت در تقویم برنامه‌های ما قرار گیرد و هر ساله در اسفند شاهد این جشنواره باشیم‌.

شاهمرادی با بیان اینکه شعار امسال، «شهر من، شهر زندگی» است افزود: یک سطح از مشارکت شهروندان، جذب مشارکت کودکان در شهر است و می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند، ما باید از ظرفیت شهروند دیپلمات‌ها استفاده کنیم و در این زمینه در گذشته تجربه خوبی داشته‌ایم.

رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان اصفهان بیان کرد: تلاش شده همه کودکان شهر درگیر شوند و از ظرفیت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بسیج دانش‌آموزی هم استفاده شده است.

وی خاطرنشان کرد: امسال یک رویداد ویژه هم داریم و آن هم هشتمین سالگرد میزبانی اصفهان از کودکان لهستانی است و امیدواریم همانطور که این در حافظه لهستانی‌ها ماندگار شده در حافظه تاریخی اصفهان هم ماندگار شود.

شاهمرادی ابراز کرد: من در اینجا از همه پدر و مادران دعوت می‌کنم که حضور کودکان خود را در این جشنواره تسهیل کنند، اصفهان به شبکه شهرهای دوست‌دار کودک هم پیوسته است و از این منظر، این جشنواره حائز اهمیت است.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان تصریح کرد: برای نقاشی‌های برگزیده، حتما یک اکران ویژه خواهیم داشت و به دلیل سابقه‌ای که سراغ داریم انتظار می‌رود نقاشی‌های خوبی هم به دست ما برسد، قرار شده است معلمان در مدارس کودکان و نوجوانان را به ترسیم نقاشی تشویق کنند.

وی با بیان اینکه برای کودکان اتباع خارجی هم برنامه خاصی داریم، اشاره کرد: تجربه فراخوان نقاشی کودکان و نوجوانان در دنیا عموما تجربه خوبی بوده است و با توجه به شرایط کرونایی که در ۲ سال اخیر داشتیم، انتظار داریم با توجه به خو گرفتن کودکان و نوجوانان به این فضا، شاهد نقاشی‌های خوبی باشیم.

شاهمرادی تأکید کرد: تلاش ما این بوده که به طور مستمر رویدادهایی را در سطح اصفهان داشته باشیم، این رویدادها باید با گذشته ما پیوند داشته باشد، همچنین این رویداد علاوه بر این که خود باید یک برند شود تلاش بر این است که شهر اصفهان را هم در همین زمینه‌ها تبدیل به برند کند و اصفهان بیشتر شناخته شود.

معاون فرهنگی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد:در این جشنواره می‌خواهیم نشان دهیم که می‌توان یک جشنواره بین‌المللی داشت که کم‌هزینه است و آورده خوبی هم داشته باشد و جایی است که کودکان مستقیما در آن درگیر هستند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول