اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به زودی آغاز می‌شود/ مقاوم‌سازی ۵۵ هزار واحد روستایی

استاندار مرکزی گفت: عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی طرح نهضت ملی مسکن  به زودی آغاز می‌شود/ مقاوم‌سازی  ۵۵ هزار واحد روستایی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک،  فرزاد مخلص‌الائمه ظهر امروز در نشست شورای مسکن استان مرکزی اظهار کرد:  دولت با جدیت و حساسیت طرح نهضت ملی مسکن  را دنبال می‌کند، چرا که این مهم یکی از برنامه‌های جدی و اساسی دولت است.

وی تصریح کرد: در شهر اراک طرح اقدام ملی با ساخت 8 هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی کلید می‌خورد که عملیات اجرایی آن به زودی و با حضور وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور آغاز می‌شود.

استاندار مرکزی گفت: هیچ ارگانی حق ندارد خارج از سهمیه از امکان طرح ملی استفاده کند، تمامی فرآیندها و ضوابط قانونی طرح نهضت ملی مسکن در این استان رعایت شده، اگر سهمیه‌ای خارج از قانون به فردی واگذار شود، بلافاصله حق سهم از آن فرد سلب و به مشمولین واقعی واگذار شود.

مخلص‌الائمه با اشاره به سهمیه اختصاص یافته به خبرنگاران گفت:  اداره کل راه و شهرسازی نسبت به افزایش سهمیه این قشر تا ۲ برابر موجود اقدام کند، چرا که سهمیه اختصاص یافته به خبرنگاران اندک است.

به گفته وی طرح نهضت ملی مسکن در استان مرکزی در ۲۱۰ هزار متر مربع مسکونی، ۳۳ هزار متر مربع فضای آموزشی، هشت هزار و ۳۰۰ متر مربع فضای فرهنگی، سه هزار متر مربع فضای ورزشی، ۱۲۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع فضای سبز و ۱۳ هزار و ۲۰۰ متر مربع فضای اداری و انتظامی اجرا می‌شود.

شهرداران در توسعه مسکن مانع‌تراشی نکنند

مشاور وزیر کشور در امور زمین و مسکن نیز گفت: صنعت مسکن نقش موثری در پویایی سایر صنایع و همچنین ایجاد اشتغال دارد.

علیرضا انصاری افزود: در ساخت 8 هزار و ۱۰۰ واحد مسکن در اراک باید پیوست‌های فرهنگی و آموزشی از قبیل مسجد، سالن‌های آمفی تئاتر، پارک و مدرسه به خوبی در آن دیده شود.

 انصاری در خصوص وضعیت نگران کننده بافت‌های فرسوده بیان داشت: چنانچه یک شهردار بخواهد مانع ایجاد و تولید مسکن در بافت‌های فرسوده شود استاندار و فرماندار می‌توانند به صورت قانونی او را عزل کنند، بر این اساس انتظار می‌رود شهرداران در  توسعه مسکن مانع‌تراشی نکنند.

وی گفت: بر اساس بررسی‌ها ۲۲ نقطه حاشیه نشینی در ساوه وجود دارد که یک تهدید جدی است و باید برای آن چاره‌اندیشی کرد.

محمدرضا رضا فرح مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان مرکزی نیز از مقاوم‌سازی  ۵۵ هزار واحد روستایی در استان خبر داد و گفت: تلاش داریم امسال 3 هزار و ۷۴۵ واحد را مقاوم سازی کنیم.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول