اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

۲۸۹ سرمایه‌گذار امسال در شهرک‌های صنعتی کرمانشاه جذب شدند

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه گفت: طی ۹ ماه امسال ۲۸۹ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند.

۲۸۹ سرمایه‌گذار امسال در شهرک‌های صنعتی  کرمانشاه جذب شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، بیژن کردستانی امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: شرکت شهرک‌های صنعتی از سال ۷۳ در استان کار خود را شروع کرده است.

وی وظیفه ذاتی شرکت شهرک‌های صنعتی را در ایجاد مجموعه و مکانی جهت جذب سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان و ارائه خدمات از جمله آب، برق گاز، تلفن و آنچه که یک سرمایه‌گذار برای شروع کار و احداث واحد صنعتی نیاز دارد، بیان کرد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کرمانشاه تصریح کرد: در استان از سال ۷۳ که روند واگذاری و آماده‌سازی شهرک‌ها را شروع کرده‌ایم تا سال ۹۴ تا ۹۵‌،که بیش از بیست سال از عمر این شرکت می‌گذشت با توجه به زیرساخت‌هایی که محیا می‌شد سرمایه‌گذار‌های که وارد استان می‌شدند هرسال در یک شاخص ثابت بین ۴۰ تا ۵۰ سرمایه‌گذار در این شهرک‌ها استقرار پیدا می‌کرد.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل زیرساخت‌ها در این شهرک‌ها با توجه به تأمین منابع به مرور در حال انجام بود، اما از آنجا که استان کرمانشاه از سال‌های قبل به عنوان یک مرکز شاخص و بزرگ در غرب کشور شناخته شده و همچنان به عنوان موتور حرکت کننده صنعت در غرب کشور تعریف شده، با همکاری تمامی دستگاه‌های استان و مجموعه استانداری برای ایجاد تغییر در استان و رهایی از معضل بیکاری به این نتجه رسیدیم که باید زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی استان محیا شود.

کردستانی خاطرنشان کرد: همین باعث شد که یک شهرک صنعتی بزرگ یک‌هزار هکتاری در غرب کشور احداث کنیم که در غرب کشور نظیر آن وجود ندارد و از سال 95 به بعد این زیرساخت‌ها سرعت بیشتری گرفت و سبب شد روند جذب سرمایه‌گذاری در استان چشمگیر شود.

وی اظهار داشت: به طوریکه در سال ۹۶، در شهرک‌های صنعتی سطح استان ۶۹ سرمایه‌گذار، سال ۹۷ حدود ۲۶۳ سرمایه‌گذار و سال ۹۸ هم ۲۲۶ سرمایه‌گذار استقرار پیدا کنند.

کردستانی به استقرار ۳۹۵ سرمایه‌گذار طی سال گذشته در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: طی ۹ ماه امسال هم ۲۸۹ سرمایه‌گذار در شهرک‌های صنعتی استان مستقر شده‌اند.

وی یادآور شد: براساس ضوابط و قوانین فعال بودن و نبودن واحدهای صنعتی با توجه به نوع تولید و فصلی بودن و غیرفصلی بودن آن‌ها مربوط به دستگاه‌های متولی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، جهاد کشاورزی، صنایع تبدیلی و میراث فرهنگی است.

کردستانی تصریح کرد: از 2 هزار قراردادی تا به امروز در شرکت شهرک‌های صنعتی منعقد شده تنها 385 واحد پروانه بهره‌برداری دارند و که از میزان 63 واحد در شهرک‌های صنعتی به دلایل مختلفی غیرفعال هستند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول