اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

دروازه‌های دنیا با عضویت در پیمان شانگهای بر روی ایران باز می‌شود

رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای به معنای گشودن دروازه‌های دنیا بر روی کشور ایران است و باید آن را به معنای شکستن دیوار تحریم‌ها دانست.

دروازه‌های دنیا با عضویت در پیمان شانگهای بر روی ایران باز می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، روح الله عباسپور روز دوشنبه در آیین تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، اظهار کرد: آغاز برنامه ۲۵ ساله همکاری های اقتصادی بین ایران و چین را باید در همین راستا بدانیم.

وی اظهار داشت: دشمن فکر می کرد با تشدید تحریم ها و فشار بر روی جامعه، ایران را دچار فروپاشی می کند در حالی که امروز شاهد گشوده شدن دروازه های جدیدی به روی ایران در عرصه های دیپلماسی و ارتباطات و تعاملات اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با دنیا هستیم.

نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال تحولات ایجاد شده و نقش آفرینی کشورمان در عرصه های جهانی، امروز کشورهای حاشیه خلیج فارس به دنبال برقراری ارتباط با ایران هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: پیشبرد اصلاح الگوی کشت، توسعه مکانیزاسیون، رشد آبیاری های نوین و تقویت سرمایه گذاری در حوزه دام، طیور، گلخانه و صنایع تبدیلی باید در اولویت برنامه‌های وزرات جهاد کشاورزی باشد.

وی با اشاره به نیاز مبرم اقتصاد کشور به جراحی و اصلاح زیرساخت ها از جمله در حوزه کشاورزی، اظهار داشت: باید در کارهای خود منافع و مصالح ملی را در نظر بگیریم و از کارهای پوپولیستی پرهیز کنیم.

عباسپور همچنین با بیان اینکه مقررات کنونی منابع طبیعی چندان حامی بخش تولید و مولدزا نیست، گفت: مجلس برای دریافت پیشنهادهای دولت در حوزه اصلاح قوانین و مقررات منابع طبیعی به منظور بهره مندی بیشتر از انفال برای رشد اقتصادی کشور آماده است.

حمایت های ملی از کشاورزی قزوین باید افزایش یابد

نماینده تاکستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: باید خداوند را بابت انقلاب اسلامی و نعمت ولایت فقیه و استقلالی که نصیب میهن شده شاکر باشیم.

رجب رحمانی اظهار داشت: ما مرهون شهید سلیمانی ها و حججی ها هستیم و اگر این افراد را الگوهای خود قرار دهیم، خستگی در کار معنا و مفهوم ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به نقش مهم کشاورزی در کنار امنیت غذایی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور، گفت: برای رسیدن به رشد هشت درصدی اقتصادی در کشور طی سال آینده، وزارت جهاد کشاورزی حدود ۱۰ درصد نقش دارد.

وی ادامه داد: سهم کشاورزی استان قزوین نیز در رسیدن به این رشد حدود ۸.۲ درصد تعیبن شده است.

رحمانی با تاکید بر اینکه باید شاهد حمایت جدی مسوولان کشوری از قزوین برای ایفای نقش در عرصه های ملی در حوزه تولید، صادرات و درآمدزایی باشیم، افزود: در همین راستا دولت باید در حوزه تامین آب مورد نیاز کشاورزان قزوینی از سرچشمه های ارتفاعات شمالی این استان کمک کند.

نماینده مردم تاکستان در مجلس شورای اسلامی همچنین خواستار کمک وزارت جهاد کشاورزی و سایر وزارتخانه ها به تکمیل پایانه صادراتی محصولات کشاورزی و راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی شد تا شاهد اثرات آن در اشتغالزایی و درآمدزایی برای کشور باشیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بر اساس نظرسنجی های انجام شده ۹۰ درصد مردم اعلام کردند ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا است و تمایل داشتند یارانه نقدی بگیرند، گفت: مجلس و دولت در رابطه با اصلاح نرخ ارز ترجیحی در یک آزمون سخت قرار دارند و تمام تلاش ها بر این است تا به معیشت مردم به ویژه قشر ضعیف و اقتصاد کشور آسیبی وارد نشود.

در پایان این مراسم از خدمات فاطمه خمسه در طول چهار سال و یک ماه خدمت در جایگاه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین قدردانی و رضا افلاطونی به عنوان رییس جدید این سازمان معرفی شد.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول