اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

آلایندگی چندین ساله توانیر و فلات قاره در هرمزگان/ صدور ۱۱۹ اخطار زیست محیطی به صنایع

مدیر کل محیط زیست هرمزگان گفت: نیروگاه توانیر و ۳ مجموعه نفت فلات قاره در هرمزگان سالهاست آلاینده هستند.

آلایندگی چندین ساله توانیر و فلات قاره در هرمزگان/ صدور ۱۱۹ اخطار زیست محیطی به صنایع

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، حبیب مسیحی تازیانی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت هفته هوای پاک که امسال با شعار هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی نام‌گذاری شده، اظهار کرد: ۱۰ مرکز معاینه فنی در استان داریم که پایش‌های زیست محیطی این مراکز را با همکاری پلیس و شهرداری‌ها انجام میدهیم.

وی با بیان این که مراکز معاینه فنی جدید در حاجی آباد، جاسک و بندرلنگه تا پایان سال افتتاح خواهند شد و امسال با فراخوانی که انجام شد، یکی از مراکز معاینه فنی بندرعباس با ۴۰ درصد تخفیف خدمات خود را در این هفته انجام می‌دهد که اکنون آغاز شده است.

مدیر کل محیط زیست هرمزگان با بیان این که در ۹ ماهه اخیر ۳۷ صنایع آنالیز دودکش و ۳۸ صنعت آنالیز محیط هوایی از صنایع داشته‌ایم، عنوان کرد: ۳۳۰ پایش موردی نیز در صنایع داشتیم که گزارشات آن را بر پایه قوانین آلایندگی فصلی برای اخذ عوارض آلایندگی به امور مالیاتی اعلام می‌کنیم.

مسیحی تازیانی ادامه داد: در سال اخیر ۱۱۹ اخطار برای صنایع صادر شده که ۱۷ صنعت در لیست آلاینده ها منظور شده که بعد از پایان بهمن ماه به صورت فصلی در سامانه منظور می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۷ صنعت آلاینده داشتیم که به محیط زیست اعلام و در پایان اسفند به امور مالیاتی اعلام و از آنها اخذ می‌شود.

مدیر کل محیط زیست هرمزگان خاطرنشان کرد: نیروگاه توانیر و ۳ شرکت فلات قاره سیری و  قشم و لاوان جزو آلاینده‌ها هستند و این آلایندگی مربوط به آلودگی‌های فلر و مقدار آلودگی آب خروجی از تاسیسات‌شان است که به دریا باز می‌گردانند و سیستم تصفیه آنها ناکارآمد است.

وی ادامه داد: نیروگاه ۱۰ سال است که در لیست آلایندگی قرار دارد که سهمیه گاز آن را افزایش داده‌ایم تا کمتر مازوت بسوزاند و با توجه به نیاز روزی ۶ میلیون متر مکعبی این صنعت به گاز، اکنون با پیگیری‌های انجام شده روزانه در تابستان ۴ میلیون و در زمستان ۲ میلیون متر مکعب گاز به این نیروگاه اختصاص می‌یابد.

مسیحی تازیانی  سوختن مازوت را سلب ورود انواعی از آلودگی‌ها در محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: در پیگیری مفاد قانونی الزام آور در جلوگیری از بحث ریزگردها، کاشت و آبیاری و نگهداری درختان توسط منابع طبیعی در ۲۰۰ هکتار از اراضی و ۵۰۰ هکتار توسط محیط زیست در جاسک انجام گرفته است.

وی گفت: جاسک جزو شهرهایی است که مستمر در سال دچار گرد و غبار هستیم و لذا توسعه کشت نهال‌های مختلف در دستور کار است و بارگزاری صنایع را نیز با اولویت الزام به ایجاد کمربند سبز قرار داده‌ایم.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵/ ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول