اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

هشدار درباره وضعیت بودجه حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران ضمن هشدار درباره وضعیت بودجه حمل و نقل عمومی در شهرها گفت: توجه به حمل و نقل عمومی، تحقق شعار عدالت خواهد بود.

هشدار درباره وضعیت بودجه حمل و نقل عمومی در شهرهای کشور

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بیست و هشتمین نشست کمیسیون حمل و نقل و ترافیک مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار داشت: تقریباً همه افرادی که امروز در این جلسه حضور دارند تازه منصوب هستند و آماده برای تحول در شهرهای خود در حوزه‌های مربوطه‌اند.

وی گفت: شرایط بی‌نظیری در زمینه همدلی و هماهنگی در مدیریت اجرایی کشور در حوزه‌های شهری،‌ دولت و مجلس ایجاد شده و ان‌شاءالله این مسئله سبب تسریع در تحقق اهداف اصلی و ارائه بیشتر خدمات به شهروندان خواهد شد.

شفیعی ادامه داد: یکی از مهمترین موضوعات شهری مسئله حمل و نقل عمومی و ترافیک است و این موضوع نه تنها در ایران بله در بسیاری از کلان‌شهرهای دنیا هم دغدغه محسوب می‌شود، لذا همه باید کنار هم اقداماتی مؤثر جهت رفع و کاهش این دغدغه انجام دهیم.

در ادامه این نشست،  احسان متولیان دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران اظهار داشت: تأمین بودجه کلان‌شهرها به دلیل محدودیت‌های دولت در منابع مالی با مشکلاتی مواجه شده است و متأسفانه مواردی از بودجه شهرداری‌ها در بودجه 1401 حذف شده است.

دبیرکل مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران تصریح کرد:‌ در این جلسه از همه نمایندگان کلان‌شهرها  خواهش می‌کنم زمانی که به شهرهای خود بازگشتند از پتانسیل‌های نمایندگان استانی استفاده کنند تا این بخش‌ها فعال شود و ان‌شاءالله شاهد بهبود وضعیت بودجه‌ای شهرها باشیم.

متولیان بیان داشت: دولت جدید شعار عدالت اجتماعی را داشته و موضوع حمل و نقل عمومی یکی از مباحث اصلی در تحقق شعار عدالت اجتماعی است.

وی گفت: اگر به همین نحو که اکنون بودجه 1401 درنظر گرفته شده بسته شود، به اصل عدالت ا جتماعی و حمل و نقل عمومی آسیب وارد خواهد شد و شهرداری‌ها مجبور خواهند بود با دست خالی مجبور به کار در حوزه حمل و نقل شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول