اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

استان مرکزی پنجمین استان کشور در واکسیناسیون

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: استان مرکزی در جمع پنج استان برتر کشور از نظر واکسیناسیون است.

استان مرکزی پنجمین استان کشور در واکسیناسیون

 سید محمد جمالیان در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: بر اساس آخرین اعلام وضعیت واکسیناسیون دانشگاه های برتر کشور، نام دانشگاه علوم پزشکی اراک در بین 5 دانشگاه برتر و بالای جدول نوبت‌های اول، دوم و  سوم به چشم می‌خورد.

وی افزود: براین اساس درصد واکسیناسیون در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اراک در نوبت اول 93.10 درصد، نوبت دوم 83.90 درصد و در نوبت سوم 22درصد است.

وی تاکید کرد: بر این اساس در نوبت‌های  اول و دوم واکسیناسیون چهارمین دانشگاه و در نوبت سوم، پس از دانشگاه‌های زنجان و آذربایجان شرقی در جایگاه سوم قرار دارد.

 جمالیان در ادامه با تاکید بر اینکه واکسن کرونا نقش مهمی در جلوگیری از مرگ و میر دارد، خاطر نشان کرد: تحقیقات علمی مشخص کرده است که با تزریق دو دوز واکسن به بیش از ۹۵ درصد مردم، از آنها در برابر ابتلا به عفونت کووید-۱۹،  آن هم در سویه دلتا که بسیار خطرناک‌تر از سایر واریانت‌ها بود، موارد شدید این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن محافظت می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک  از مردم خواست تا ضمن شرکت در امر واکسیناسیون و سرعت بخشیدن به تزریق واکسن و افزایش پوشش بالای واکسیناسیون در استان،پروتکل‌ها و شیوه نامه‌های بهداشتی را نیز با جدیت رعایت کنند تا  کادر بهداشت و درمان در مواجهه با سویه جدید اُمیکرون با مشکل خاصی برنخورند.

به گفته وی در روز گذشته و بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی در مورد بیماری کرونا ویروس ۵۱ مورد جدید ابتلا در ۲۴ ساعت گذشته شناسایی شده که بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۶ هزار و ۴۷۵ نفر رسید.

جمالیان بیان کرد: در روز گذشته ۵ مورد جدید بستری از مبتلایان به کرونا در بیمارستانهای استان مرکزی گزارش شد و  مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش نشده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول