اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

عدم برگزاری شورای عالی ورزش یکی از مشکلات ورزش هرمزگان/ ورزش دروازه صعود به معنویت است

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران کشور با اشاره به وجود مشکلاتی در ورزش استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از برزگترین مشکلات ورزش هرمزگان عدم برگزاری شورای عالی ورزش به ریاست استاندار است.

عدم برگزاری شورای عالی ورزش یکی از مشکلات ورزش هرمزگان/ ورزش دروازه صعود به معنویت است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مهدی میرجلیلی امشب در نشستی با حضور مربیان، قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی استان هرمزگان در سالن جلسات سپاه ناحیه بندرعباس ضمن تسلیت به‌مناسبت ایام وفات حضرت ام‌البنین(س) و گرامی‌داشت روز تکریم مادران شهدا، اظهار داشت: حضرت ام‌البنین(س) چهار جوان خود را تقدیم اسلام کردند و پهلوان او حضرت اباالفضل(ع) در راه امام خویش حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع)، عاشقانه در راه برادر جان داد و امروزه به‌عنوان الگو و پهلوان در میان ورزشکاران مطرح است.

وی به بیان اینکه امنیت و آرامش جامعه مرهون خون شهداست، افزود: بیش از 5 هزار شهید ورزشکار در هشت سال دفاع مقدس تقدیم انقلاب شد و نمونه آن را می‌توان به شهید ابراهیم هادی که تن خود را پرورش داد و در راه اسلام خرج کرد، اشاره داشت.

میرجلیلی، بسیج را خادم مردم دانست و خدمت کردن به آنها را افتخاری بزرگ برشمرد و گفت: یکی از عرصه‌های مورد علاقه بسیج برای خدمت، حوزه ورزش است که هم تامین‌کننده شور و نشاط جامعه است و هم تضمین‌کننده سلامت.

وی با اشاره به ظرفیت بالای بسیج افزود: اگر همه سازمان‌ها و نهادهای متولی هم‌افزا شوند اتفاق بزرگ و موثر ملی روی خواهد داد چراکه استعدادهای نهفته زیادی در روستاها و شهرهای دور و نزدیک وجود دارد که ما توانسته‌ایم با راه‌اندازی پایگاه‌های استعدادیابی به شناسایی آنها بپردازیم و فرصت‌های خوبی را برای پرورش قهرمانان و افتخارآفرینان ملی فراهم کنیم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران با تاکید بر ضرورت کار فرهنگی در حوزه ورزش عنوان داشت: ما با تربیت مربیان بسیجی به اجرای طرح "پهلوان‌پرور" در سطح ملی اقدام نمودیم.

میرجلیلی با اشاره به تعداد کثیر شهدای ورزشکار و شهدای ورزشکار مدافع حرم از اهمیت انس با شهدا و آشنایی با سبک زندگی آنها برای حل بسیاری از معضلات فرهنگی و ورزشی جامعه سخن گفت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه مربی تنها آموزش مهارت و آمادگی جسمانی نیست، گفت: مربی وظیفه پرورش روح معنویت را در ورزشکاران برعهده دارد. مربیگری شغل انبیاست زیرا باید تلاش کند تا انسان را به خدا برساند. مربی جهادی نیازمند به تفکر و روحیه جهادی است.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران بیان داشت: باید به این عنوان افتخار کنید. مربیان باید با آن تفکر جهادی و بسیجی برای پرورش ورزشکاران تلاش کنند و آن‌ها افتخار خدمت به ورزش کشور را برای ایجاد شور و نشاط در جامعه بر عهده دارند. در واقع مربیان از جان خود مایه می‌گذارند تا انسان برتری را به جامعه تحویل دهند.

وی اضافه کرد: مربیان با تفکر بسیجی و خلاقیت خود می‌توانند کلید طلایی حل مشکلات باشند. بسیج در همه عرصه‌ها حضور دارد و امیدوارم با کمک مربیان و روحیه جهادی آنها وارد میدان عمل برای ارتقا کشور و نظام شوند چراکه ورزش دروازه صعود به معنویت است.

میرجلیلی با اشاره به وجود مشکلاتی در ورزش استان هرمزگان، اظهار داشت: یکی از برزگترین مشکلات ورزش هرمزگان عدم برگزاری شورای عالی ورزش به ریاست استاندار است. البته پیشنهاد می‌کنم شورای ورزشی را با حضور دست‌اندرکاران امر با محوریت بسیج ورزشکاران تشکیل دهید و گزارش ماهانه آن را هم به استاندار بدهید و هم به مرکز ارسال کنید تا ما هم پیگیر مشکلات ورزش هرمزگان از طریق تهران بشویم.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران افزود: بی‌توجهی به نگهداری اماکن ورزشی در استان هرمزگان، نگران‌کننده است. امروز در جاسک استخری را دیدم که به‌دلیل عدم نگهداری صحیح در حال نابودی است و برای تعمیر آن حدود 10 میلیارد اعتبار نیاز است در حالیکه همین استخر را می‌شد با مدیرت صحیح از تخریب فراوان آن جلوگیری کرد و هزینه تعمیرات آن را کاهش داد.

وی ادامه داد: عدم همراهی صنایع با ورزش قهرمانی و حرفه‌ای استان شما را تنها استاندار هرمزگان با تشکیل منظم شورای عالی ورزش می‌تواند حل کند.

میرجلیلی گفت: 96 سالن سقف‌کوتاه در کل استان هرمزگان و 16 سالن 1000 متری در سطح شهرستان بندرعباس توسط بسیج ساخته شده است که می‌توان به شکل بهتری از این ظرفیت استفاده کرد.

رئیس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان تصریح کرد: هرمزگان با ظرفیت ساحلی فراوان می‌بایست جایگاه ویژه‌ای را در سطح کشور به خود اختصاص دهد که نیاز است این مهم توسط متولیان امر عملیاتی شود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول