اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت جاده‌های آذربایجان‌شرقی بعد از بارش سنگین برف

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی‌، گفت: بارش در تمام محورهای اصلی و فرعی ادامه دارد باوجود بارش سنگین برف به همت راهداری تمام راه‌ها باز بوده و تردد در آنها امکان‌پذیر هست.

آخرین وضعیت جاده‌های آذربایجان‌شرقی بعد از بارش سنگین برف

سرهنگ رضا کریمی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز در عین حال لغزندگی راه‌ها را یادآور شد و اظهار داشت: باتوجه به لغزندگی جاده‌های استان که پیش‌بینی می‌شود تا چند روز آینده ادامه داشته باشد، تردد در جاده‌ها به آرامی و کندی محسوسی صورت می‌گیرد و در گردنه‌ها با زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی، محورهای تبریز- صوفیان- شبستر- تسوج، اهر- تبریز، اهر- مشکین، اهر- کلیبر- کلیبر- خداآفرین، تبریز- هشترود، تبریز- بستان‌آباد- سراب- اردبیل، بخشی از مسیر مرند- جلفا- اوغلی و آزادراه تبریز- تهران را دارای بیشترین بارش اعلام کرد.

کریمی‌نژاد با تاکید بر اهمیت و حساسیت راه‌های اصلی در بحث تردد متذکر شد: در حال حاضر تمرکز بر راه‌های اصلی بوده و در صورت بروز حادثه‌ای گشت‌های راهنمایی به مسیرهای فرعی اعزام می‌شوند.

این مقام مسوول در حوزه راهنمایی استان، از آماده‌باش صددرصدی همکاران حوزه ماموریتش خبر داد و گفت: ۱۲۰ تیم گشتی با نزدیک به ۴۰۰ نفر از پرسنل راهنمایی و رانندگی راه‌های استان در تمام محورهای اصلی آذربایجان‌شرقی مستقر هستند.

وی از هموطنان خواست از تردد غیرضروری و سفرهای بدون دلیل در سطح جاده‌های استان خودداری کنند و در صورت ضرورت سفر حتما تجهیزات زمستانی همراه داشته و از سیستم خودروی خود به‌خصوص گرمایشی، برف‌پاکن و ترمز مطمئن شده بعد به سفر اقدام کنند.

کریمی‌نژاد در عین حال دقت در رانندگی، داشتن سرعت مجاز و مطمئنه، رعایت فاصله طولی، تمرکز صرفا بر موضوع رانندگی و ... را نیز یادآور شد و رانندگان را به رعایت این اصول اولیه در تمام فصول، به‌خصوص در فصل زمستان و در چند روز بارشی که در استان حاکم است، دعوت کرد.

فرمانده پلیس راه آذربایجان‌شرقی، پیشنهاد تردد در راه‌های درون شهری را به جای استفاده از آزادراه کسایی را نیز داد و خاطرنشان کرد: در حال حاضر این  آزادراه قابلیت عبور برای ترددهای سریع را با توجه به حجم بالای عبور را از دست داده و در مواقع بارندگی‌های شدید نیز شاهد ترافیک سنگین در این محور هستیم در حالی که مسیرهای درون شهری برخلاف تصور عامه از ترافیک کمتری برخوردار هستند.

انتهای پیام/60014/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول