اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

برف و باران‌ و سرما این روزها ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی تازه از 30 دی

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ادامه بارش‌‌ها در روزهای آتی، گفت: روز با ورود سامانه جدید، در برخی مناطق نظیر شمال‌غرب و غرب، سواحل خزر و دامنه‌های جنوبی البرز، برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

برف و باران‌ و سرما این روزها ادامه دارد/ ورود سامانه بارشی تازه از 30 دی

محمد اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:‌ در سه روز آینده در جنوب، جنوب‌شرق و شرق کشور بارش باران و وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف خواهیم داشت.

وی افزود: روز آینده در بخش‌هایی از جنوب غرب و غرب کشور همچنین شمال‌غرب،‌ استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های تهران، قزوین و البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: روز سه‌شنبه 28 دی به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کشور کاسته می‌شود و فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از سواحل خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی و بخش‌هایی از شمال‌شرق کشور ادامه دارد.

اصغری با بیان اینکه روز چهارشنبه در بخش‌هایی از جنوب شرق و شمال‌غرب بارش پراکنده داریم،‌ گفت: روز پنج‌شنبه 30 دی با ورود سامانه جدید در نواحی شمال‌غرب و غرب کشور، ارتفاعات زاگرس مرکزی، استان‌های ساحلی خزر،‌ ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش برف و باران و وزش باد شدید خواهیم داشت.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در پنج روز آینده در نواحی کوهستانی و مرتفع کولاک برف و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد:‌ در سه روز آینده در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک خواهیم داشت و روز سه‌شنبه این شرایط در استان‌های سمنان، تهران،‌ مرکزی،‌ البرز و قم نیز حاکم است.

اصغری اضافه کرد: روز آینده در شمال‌غرب و سواحل خزر و روز سه‌شنبه 28 دی در دامنه جنوبی البرز و جنوب‌غرب کاهش دما بین 6 تا 8 درجه پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز سه‌شنبه 28 دی کاهش محسوس دما بین 8 تا 12 درجه در غرب کشور خواهیم داشت، همچنین در روزهای پایانی هفته در اغلب نقاط کشور روند کاهش دما و در نیمه شمالی کشور ماندگاری هوای سرد پیش‌بینی می‌شود.

* هشدار کاهش دما و افزایش مصرف حامل‌‌های انرژی

وی توضیح داد: از امروز تا روز جمعه ۱۴۰۰/۱۱/۰۱ کاهش دما، ماندگاری و تشدید هوای سرد‌ در شمال غرب و سواحل شمالی و دامنه جنوبی البرز و جنوب غرب پیش‌بینی می‌شود؛ در این راستا افزایش مصرف حامل‌های انرژی، یخبندان و احتمال خسارت به ماشین‌آلات و تاسیسات کشاورزی، کارخانجات و منازل وجود دارد.

اصغری اظهار کرد: توصیه می‌شود محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضدیخ در خودروها و سایر ماشین آلات و مدیریت حامل‌های انرژی در دستور کار باشد.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده بندرعباس با بیشینه دمای 23 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و اردبیل با کمینه دمای 17 درجه زیر صفر، ارومیه با کمینه دمای 15 درجه زیر صفر و تبریز با کمینه دمای 12 درجه زیر صفر همچنین زنجان با کمینه دمای 11 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان خواهند بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول