اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

استفاده از ظرفیت خانه صنعت برای توسعه مازندران/ تاکید بر تکثر مجموعه‌های صنعتی

استاندار مازندران در دیدار اعضای خانه صنعت و معدن استان گفت: اینکه در گذشته چه گذشت؛ کاری نداریم و مطمئن‌ام که هر کسی در توان خود کار کرد؛ ولی نگاه بنده به آینده استان در استفاده از ظرفیت خانه صنعت برای توسعه است.

استفاده از ظرفیت خانه صنعت برای توسعه مازندران/  تاکید بر تکثر مجموعه‌های صنعتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از مازندران، سیدمحمود حسینی‌پور‌نوری امروز در جلسه با اعضای خانه صنعت استان مازندران اظهار کرد: ما مسؤول حال مردم هستیم و در این استان باید مجموعه مدیریت استان با مدیریت ملی متصل شوند که بنده این کار را می‌توانم انجام دهم، اما اینکه در مجموع مدیریت استان در کجا هستیم و چه باید باشیم حرف داریم.

وی گفت: شما نمایندگان بخش مهمی از جامعه و بهترین بخش اقتصادی استان هستید، در بحث صنعت ظرفیت‌های بسیار عظیمی داریم که در حوزه پشتیبانی و حمایت دستگاه اجرایی ۱۰۰ درصد حمایت می‌کنیم؛ اما اینکه چگونه بخواهیم در این فضا کارهای بزرگ انجام دهیم؛ نیازمند کارهای مهم‌تری هستیم.

استاندار مازندران بیان کرد: مهمترین مسأله و بحث استان مازندران در شرایط فعلی بحث اشتغال است و این اشتغال با طراحی کوتاه، میان و بلندمدت توسط شما صنعتگران حل شود که در کنار صنعت، همچنین در کشاورزی و گردشگری هم نیازمند همین طرح‌ها هستیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه معدن یکی از مهمترین ذخایر استان مازندران است؛ خاطر نشان کرد: متاسفانه هیچ گونه راهبرد درستی در این زمینه وجود ندارد و باید وضعیت معادن استان مازندران مشخص شود.

وی ادامه داد: در این زمینه کمیته ویژه تشکیل شود تا با حضور صنعتگران و نمایندگان صمت و دبیر استانی بانک‌ها راجع به رفع مشکلات بانکی برای جامعه صنعتی راهگشایی شود و بخش‌هایی که می‌شود خارج از اختیارات ملی در استان رفع شود؛ حل شود و در حوزه ملی هم تلاش خواهیم کرد.

حسینی‌پور افزود: خدماتی در حوزه زیربنایی و راه، آب، برق و تلفن و.. باید به صنعتگران ارائه شود که در مجموعه صنعتی مازندران باید مشکلات خدماتی حل و فصل شود.

وی گفت: اعتماد به تکثر مجموعه‌های صنعتی در استان مازندران دارم و جا و مکان داریم و باید تکثر یابد.

استاندار مازندران همچنین یادآور شد: در دیدار با فرهنگیان گفتیم که نیروی انسانی مورد نیاز خانه صنعت مازندران باید فراهم شود و اینکه فقط  فارغ‌التحصیل به جامعه ارائه شود در حالی که کار عملی نمی‌داند و حتی یکبار هم آچار به دست نگرفته است و این در حالیست که در دنیا دانش‌آموز در ابتدایی و راهنمایی می‌آموزد که وسائل ابتدایی خود را تعمیر کند.

وی گفت: ۳ هزار و ۶۰۰ روستا در استان مازندران داریم و باید اقتصاد روستا فعال شود؛ آیا در خانه صنعت برای این روستاها فکری شده است؟ اگر در این روستاها در هر ۶۳ بخش استان مازندران، ۶۳ مجموعه صنعتی فعال شود چه تعداد نیروی کار جذب می‌شود؟

به گفته حسینی‌پور، اگر دنیا رشد کرده به این دلیل است که روستاها آباد شده است و صنعت در روستاهاست اما ما روستاها را رها کردیم و اکنون شما برای صنعت روستا فکر کنید؛ اینکه مسؤولیت‌ها را متوجه دیگری کنیم؛ کاری درست نمی‌شود و باید بپذیریم که همه ما نقاط ضعف و قوت داریم.

وی افزود: اینکه در گذشته چه گذشت؛ کاری نداریم و مطمئن‌ام که هر برادری در توان خود کار کرده است؛ ولی نگاه بنده به آینده استان در استفاده از ظرفیت شماست و پاسخگوی اعمال و عملکرد خود هستم.

نماینده عالی دولت در استان مازندران گفت: اگر احساس می‌کنید که توانی دارید که باید آزاد شود و ما می‌توانیم؛ آمادگی داریم و امیدوارم که با هم به یک نقطه‌ای برسیم که خانه صنعت مازندران متحول شود اما باید بدانیم که برای متحول شدن مسؤولیت‌هایی داریم که مسؤولیت اصلی شما تعیین راهبرد است و بنده باید آن راهبرد را نهادینه کنم و باید تلاش کنیم که نگاه مسؤولان را نسبت به صنعت استان راهبردی کنیم.

حسینی‌پور اظهار کرد: باید با عملکرد برای مسؤولان تعیین کنیم که اگر راهبرد ایجاد و ترسیم شود همه استراتژی‌ها را به همراه خود خواهد کشاند و در تعیین راهبرد مشکل داریم و برای هدف خود در خانه صنعت باید راهبرد ارائه شود.

وی افزود: در مباحث ساختاری، فلش‌گذاری‌ها راهبردی نبود و اکنون در مازندران در برخی از حوزه‌ها برای رشد اقتصادی نیازمند تصمیمات ملی هستیم و برخی در حوزه مدیریت استان است و با ظرفیت‌هایی که در استان وجود دارد؛ باید مازندران را کشور کوچک دانسته که ما متولیان این کشور کوچک‌ایم و برای توسعه راهبرد ارائه کنیم.

استاندار مازندران تصریح کرد: باید بپذیریم که در استان مازندران به لحاظ فرهنگی در برخی از حوزه‌ها با مشکلات فراوان روبرو هستیم و یکی از مسائلی که در مازندران باب شده و به خرده فرهنگ تبدیل شده است؛ متاسفانه بالا بودن روحیه تخریب‌گری است که باید از آن دوری شود.

حسینی‌پور افزود: همه مشکلات ما به تحریم و آمریکا نیست و برخی از مشکلات از خود ماست و اگر این موارد حل شود؛ می‌توان به درستی و با قوت کار کرد و لذا باید در آسیب‌پذیری‌ها و آسیب‌شناسی‌ها با قوت وارد شده و مشکلات خود را حل و فصل کنیم.

وی گفت: در بخش صنعت مازندران باید افراد بسیاری دیدار داشتم، اما طرح و راهکاری ارائه نشد و بر این اعتقادم که باید هر چه که خارج از اخلاق حرفه‌ای و مدیریتی است را دور گذاشته و با همکاری همه آنانی که تولید فکر دارند؛ برای توسعه گام برداریم.

انتهای پیام/۸۶۰۰۲/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول