اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

موافقت با استعفای «صادقیان» از شورای شهر اصفهان/ روشنایی کمربندی شرق اصفهان تأمین شود

در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اعضا با 7 رای موافق و 6 رای مخالف با استعفای غلامحسین صادقیان از عضویت در شورای شهر اصفهان موافقت کردند،

موافقت با استعفای «صادقیان» از شورای شهر اصفهان/ روشنایی کمربندی شرق اصفهان تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مجید نادرالاصلی رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان صبح امروز در نطق میان‌دستور خود در بیست و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سالروز فرار شاه معدوم در تاریخ ۲۶ دی‌ماه ۵۷ اظهار کرد: با فرار شاه از ایران سرانجام طاغوت در ایران به زباله‌دان تاریخ پیوست. 

وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(ع) گفت: این روز به نام روز تکریم مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است، خانواده شهدا عمری را بر سر پیمان خود سخت ایستادند و لب به شکایت بازنکردند، اما چه سخت است که بگوییم حفظ کرامت مادران و همسران شهدا را در ۴۰ سال گذشته بعضاً با شعار گذراندیم.

نادرالاصلی بیان کرد: مادرانی را می‌شناسیم که برای امرار معاش مشکلاتی دارند، اگر مسؤول هستیم، میز مسؤولیت ما بر روی ایثارگری این عزیزان بنا شده، باید تدبیر کنیم تا این مشکلات حل شود؛ شناخت این عزیزان و جانبازان صبور کار سختی نیست، چه برنامه‌ای برای ارتباط با این عزیزان داریم.

 

به شهروندان قول داده‌ایم که شهر را گران اداره نکنیم

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه فصل بودجه است و همکاران ما در تکاپو برای تأمین درآمدهای شهری هستند، مطرح کرد: ما به شهروندان قول داده‌ایم که شهر را گران اداره نکنیم و هزینه اداره شهر را بر دوش آن‌ها نیندازیم.

وی تصریح کرد: بحث درآمدهای پایدار و استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری و دعوت از نیروهای مؤمن و کاردان برای ارائه طرح‌های اقتصادی با نگاه به ظرفیت‌های فوق‌العاده اصفهان و اقتصاد مقاومتی فرصتی شریف است، مردم متوقع هستند که سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد استفاده قرار گیرد که اگر این‌گونه شود شرایط برای اداره شهر بسیار متفاوت خواهد بود.

نادرالاصلی ادامه داد: طرح شفافیت تصویب شد و امروز هم موضوع گفت‌وگوی محافل شده است، باید بگوییم شفافیت در توجه بیشتر به مردم و استفاده از ظرفیت‌های فکری آن‌ها در همه حوزه‌هاست و باید به منویات مردم توجه شود، پیشنهاد می‌کنم همکاران در شورا و مدیریت شهری نسبت به ایجاد میزهای خدمت در مناطق شهرداری و گزارش اقدامات به نحو صحیح اطلاع‌رسانی کنند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان  تصریح کرد: نفس مردم اصفهان از آلودگی هوا به شماره افتاده است، چرا در خصوص ترافیک و گلوگاه‌های حمل و نقل شهری برنامه ندارید؟ از مدیریت استان و سازمان‌های ذی‌ربط و نیروی انتظامی می‌خواهیم برای حل این مشکل کمک کنند.

وی در پایان نطق خود بیان کرد: رسیدگی به معیشت کارکنان شهرداری امری مهم و عاجل است، بسیاری از همکاران شریف در چنبره مشکلات اقتصادی گرفتار هستند، مدیریت منابع انسانی و برنامه‌ریزی در خصوص رصد این مشکلات و ارائه گزارش به شورا اقدامی درخور کند.

 

مدیران مراقب باشند پیمانکاران سرقفلی‌دار نسخه بودجه‌های منطقه‌ای را ننویسند

مصطفی نباتی‌نژاد رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در نطق میان‌دستور خود ضمن گرامیداشت مقام حضرت ام‌البنین(س) اظهار کرد: حدود یک‌هشتم از زمان خدمت اعضای شورای شهر مثل گذشتن ابرها گذشت و باقی آن نیز به همین سرعت خواهد گذشت.

وی در ادامه گفت: در طول این شش ماه کمتر از دو درصد از همکاران مدیریت شهری در بخش‌های مختلف سازمانی به واسطه بازنشستگی، تمایل شخصی و مصلحت مدیران ارشد تغییر کردند، مسلماً این تغییرات به تأثر از تغییری که در ذات طبیعت و آفرینش وجود دارد طبیعی است، آرزو دارم این تغییرات برای تمامی طرف‌های تغییر و از همه مهم‌تر دستگاه مدیریت شهری منشأ خیر و اصلاح باشد.

نباتی‌نژاد افزود: این دو درصد از منصوبان جدید اغلب دارای صلاحیت‌های مورد تأیید اکثر صاحب‌نظران بوده و اگر چه ممکن است اندکی از آن‌ها نیز توسط دیگرانی به جناب شهردار و مدیران ارشدشان معرفی شده باشند، اما بر آگاهان ادوار مختلف شهرداری پوشیده نیست که انتصاب آن‌ها از آگاهانه‌ترین، آزادانه‌ترین و مسؤولانه‌ترین انتخاب‌ها در ادوار مختلف شورای اسلامی شهر اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این آزادی عمل نقش نظارتی و مطالبه‌گری خادمان مردم را پررنگ‌تر از گذشته کرده است، امری که امیدوارم پیامد آن ارتقای اعتماد عمومی به نهاد شورا باشد.

خلاقیت و نوآوری سازمانی تنها راه خروج از چرخه پرتکرار رکود است

نباتی‌نژاد خاطرنشان کرد: خلاقیت و نوآوری سازمانی تنها راه خروج از چرخه پرتکرار رکود و روزمرگی‌ها برای به یادگار گذاشتن برگی نو در تقویم حکمرانی سال‌های ابتدایی قرن چهاردهم اصفهان است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: مدیران مراقبت کنند پیمانکاران سرقفلی‌دار مناطق برایشان نسخه بودجه‌های منطقه‌ای را ننویسند؛ در شرایطی که مناطق کم‌برخوردار شهر سال‌هاست معطل تملک خیابان‌های محوری برای توسعه هستند و روند افزایش قیمت املاک و دیگر متغیرها باعث شده است گسست منطقه‌ای در شهر عریان شود، به هیچ وجه توجیه‌پذیر نیست که درآمد مناطق پردرآمد در همان مناطق، صرف لوکس‌سازی منطقه شود‌، شخصاً به عنوان عضو شورا، معاونت‌های برنامه‌ریزی، مالی اقتصادی، عمران، خدمات شهری، فرهنگی و ترافیک را مسؤول تحقق عدالت فضایی و توسعه متوازن شهر می‌دانم.

امکان کشف و خلق فرصت‌های درآمدی در شهرداری وجود دارد

وی با بیان اینکه در اکثر سازمان‌ها و شرکت‌های شهرداری امکان کشف و خلق فرصت‌های درآمدی وجود دارد که بر اثر عدم دانش، بی‌توجهی و یا کم‌توجهی به آن فرصت‌های پنهان، با سازمان‌ها و شرکت‌های زیان‌ده و غیر بهره‌ور مواجهیم، خاطرنشان کرد: از طرف دیگر قیمت تمام‌شده خدمات تخصصی آن سازمان‌ها و شرکت‌ها در مقایسه با رقبای مستقیم و غیرمستقیمشان بسیار بالاست؛ امری که نیاز به واکاوی دقیق دارد.

 

برای تکمیل خطوط متروی اصفهان ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است

عباس حاج‌رسولی‌ها دیگر عضو شورایش ره اصفهان در این جلسه با بیان اینکه برای خط دوم و سوم مترو و الحاق پروژه متروی بهارستان به اصفهان و شاهین‌شهر ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، مطرح کرد: معتقدیم که این هزینه کامل باید توسط دولت پرداخت شود، اما ما بار ۵۰ درصدی آن را بر دوش مردم گذاشته‌ایم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: راندمان خط یک الآن ۳۰ درصد است و زمانی بهره‌وری پیدا می‌کند که خط دو نیز به آن اضافه شود.

وی افزود: عمر ناوگان اتوبوسرانی بالای ۱۰ سال است و حدود ۶۰۰ اتوبوس در خط داریم که نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده است، سالی ۲۰۰ تا ۳۰۰ اتوبوس باید به ناوگان اصفهان اضافه شود تا بخشی از مشکلات حمل و نقل عمومی برطرف شود.

حاج‌رسولی‌ها بیان کرد: خودروهای دودزا باید معاینه و تعمیر شوند زیرا سم به ریه شهر وارد می‌کنند، خودروهای دستگاه‌های دولتی نیز چنین مشکلی دارند و در سطح شهر این موضوع را مشاهده می‌کنیم.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیک در شهر گفت: رنگ‌های استفاده شده برای خط کشی خیابان‌ها در مقابل آب و هوا مقاوم نیست، باید سالی حداقل دو مرتبه خط کشی انجام شود زیرا در کاهش ترافیک مؤثر است.

 

روشنایی کمربندی شرق اصفهان تأمین شود

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه در تذکر خود اظهار کرد: یکی از جاده‌های پرجمعیت و پرتردد که مراکز حساسی نیز در آن واقع شده کمربندی شرق اصفهان است؛ شهر رویاها، نمایشگاه بین‌المللی، سالن اجلاس، پیست موتورسواری و مجتمع‌های مسکونی سبب افزایش تردد در این منطقه شده است که فاقد روشنایی است و تصادفاتی در آنجا رخ می‌دهد که جبران‌ناپذیر است.

وی تأکید کرد: با توجه به تردد فراوان در این جاده و پرخطر بودن آن، شهرداری با همکاری شرکت برق نسبت به تأمین برق در این منطقه اقدام کنند.

رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه اصفهان پس از تهران و مشهد مقدس سومین شهر پرجمعیت کشور است و بعد از مشهد بیشترین آمار جذب گردشگران را دارد، گفت: بسترها و زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان مهیا نیست و آنچه هست مطلوب شهر اصفهان نیست.

فلاح ادامه داد: محیط‌های فیزیکی در پایانه‌ها، راه‌آهن و فرودگاه و حمل و نقل درون شهری، محل اسکان مسافران و سرویس‌های بهداشتی از شرایط خوبی برخوردار نیست که دستگاه‌های ذی‌ربط باید نسبت به اصلاح این محیط‌ها به گونه‌ای که در شأن و منزلت گردشگران باشد اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: تولید اپلیکیشن گردشگری نیز برای اصفهان لازم است تا آدرس اماکن تفریحی و گردشگری، مراکز مهم خرید، آدرس هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و... را در اختیار گردشگران قرار دهد.

 

دستورالعمل ۲۱ ماده‌ای کنترل آلودگی هوا در قالب برنامه عملیاتی به شورا ارائه شود

سید امیر سامع عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در تذکر خود اظهار کرد: حدود سه هفته پیش جلسه‌ای برگزار و در آن دستورالعمل ۲۱ ماده‌ای در زمینه کنترل آلودگی هوا مطرح شد، به دنبال برگزاری این جلسه مقرر شد شهرداری این مصوبات را بررسی و به صورت لایحه پیشنهاد دهد.

وی افزود: البته شورای شهر نیز موضوع را بررسی خواهد کرد و شاید این دستورالعمل‌ها به صورت یک طرح ارائه شود.

سامع گفت: پیشنهاداتی همراه با شاخص در این دستورالعمل ۲۱ ماده‌ای آمده است که شهرداری باید برنامه‌ای عملیاتی درباره این موضوعات ارائه کند.

عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: از حوزه‌های مختلف شهرداری درخواست می‌کنیم که این موضوع را جمع‌بندی کرده و تا هفته آینده به شورا ارائه دهند.

 

توضیحات غلامحسین صادقیان پیرامون استعفا از عضویت شورای اسلامی شهر اصفهان

غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه علنی شورای شهر و در جریان بررسی موضوع استعفا از شورا به علت مسؤولیت جدید در وزارت بهداشت اظهار کرد: از اعضای شورا تقدیر و تشکر می‌کنم و بر خود لازم می‌دانم که از مردم شریف اصفهان که به رغم شرایط اقتصادی نامطلوب پای صندوق‌های رأی آمدند و به لیست مورد تأیید علما اعتماد کردند قدردانی کنم.

وی افزود: از اینکه به علت شرایط ویژه و ناخواسته مجبور به استعفا شدم از مردم اصفهان و علما عذرخواهی می‌کنم.

صادقیان  بیان کرد: در جلسه تلفیق روند کار را در حضور اعضا عنوان کردم و پس از صدور ابلاغ، ضمن هماهنگی صورت گرفته با رئیس شورا، از یک ماه مرخصی استفاده کردم.

رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: بر اساس قانون حضور در جلسه علنی و یک کمیسیون برای اعضای شورا الزامی است و اگر در همین حد حضور پیدا کنند از نظر شکلی و قانونی، وظایف نمایندگی خود را ایفا خواهند کرد؛ حدود یک ماه در جلسات علنی و کمیسیون بهداشت و خدمات شهری و کمیته نظارتی مناطق حضور پیدا کردم؛ اما واقعیت این است که تکالیف عضو شورا و انتظاراتی که از او هست با این میزان وقت‌گذاری امکان ندارد و لازم است که زمان بیشتری درنظر گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ضمن مشورت با معتمدین و علما از سمت خود استعفا می‌دهم و با توجه به وجود اعضای علی‌البدل، از این ظرفیت استفاده خواهد شد.

موافقت شورای اسلامی شهر اصفهان با استعفای غلامحسین صادقیان

در ادامه این جلسه استعفای غلامحسین صادقیان رئیس کمیسیون بهداشت و خدمات شهرداری شورای اسلامی شهر اصفهان امروز در صحن علنی شورا به بحث و بررسی و رأی گذاشته شد.

در نهایت پس از اظهارات دو نفر از مخالفان، رأی‌گیری در این زمینه انجام شد و استعفای غلامحسین صادقیان با ۷ رأی مثبت و ۶ رأی منفی به تصویب اعضای شورا رسید. 

به این ترتیب شورای شهر با استعفای این عضو شورا موافقت کرد، این مصوبه برای تأیید باید در فرمانداری اصفهان بررسی شود.

گفتنی است، آبان ماه امسال در حکمی از سوی کمال حیدری معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی غلامحسین صادقیان به عنوان معاون اجرایی این معاونت بهداشت منصوب شد.

محمد نورصالحی رئیس شورای شهر اصفهان پس از پایان رأی‌گیری مطرح کرد: این رأی مانند سایر آرا به فرمانداری ارجاع شده و در مورد جایگزین عضو مستعفی مراحل قانونی توسط فرمانداری انجام می‌شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۸/آ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول