اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

از جنجال محمد در قشم تا گلایه مردم رودان از عدم بازدید یک وزیر از خرابى‌هاى سیل+فیلم

چهاردهمین سفر استانی دولت سیزدهم به استان هرمزگان بود که در این میان تعدادى از وزراى دولت نیز هم‌زمان با سفرهاى سرزده رئیس‌جمهور عازم شهرستان‌هاى مختلف هرمزگان شدند تا مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و به اطلاع رئیس جمهور برسانند. در این گزارش به سفر وزرا به شهرستان‌ها می‌پردازیم که در ادامه می‌خوانید.

از جنجال محمد در قشم تا گلایه مردم رودان از عدم بازدید یک وزیر از خرابى‌هاى سیل+فیلم

خبرگزارى فارس از بندرعباس، علیرضا بهرمن: چهاردهمین سفر استانی آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به استان هرمزگان بود. بیست و سوم دى‌ماه ١٤٠٠ روزى بیادماندنى براى هرمزگانی‌ها تلقی می‌شد چراکه رئیس‌جمهور کشورمان با کوله‌بارى از برنامه‌هاى توسعه‌اى و تصمیمات کلان ملى به این استان‌ آمده بود.

رئیس‌جمهور بلافاصله پس از ورود به فرودگاه شهداى پرواز ٦٥٥ بندرعباس، به‌طور سرزده توسط چندین بالگرد عازم سه منطقه از هرمزگان شد. منطقه سیل‌زده هشتبندی از توابع شهرستان میناب، منطقه زلزله‌زده گیشان غربی از توابع بخش فین و بازدید از بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور، مقاصد رئیس‌جمهور در نخستین روز سفر به هرمزگان بود.

در این میان تعدادى از وزراى دولت نیز هم‌زمان با سفرهاى سرزده رئیس‌جمهور عازم شهرستان‌هاى مختلف هرمزگان شدند تا مشکلات مردم را از نزدیک مشاهده و در جلسه شورای اداری استان به اطلاع آیت‌الله رئیسی برسانند. در این گزارش قصد داریم به سفر وزرا به شهرستان‌ها بپردازیم که در ادامه خواهید خواند.

وزیر کشور:
وام‌های کشاورزی 
امهال می‌شود

احمد وحیدی وزیر کشور به حاجى‌آباد رفته بود تا مشکلات مردم منطقه را بررسی کند و امهال وام‌های کشاورزی یکی از وعده‌هایی بود که وی به کشاورزان این منطقه داد.

 

 

وزیر کشور با حضور در محوطه بارگاه امامزاده محمد مرکز شهرستان حاجی آباد با مردم این شهر به گفت‌وگو نشست و مشکلات مردم را از نزدیک بررسی و به نامه‌های ارجاعی آنان پاسخ داد.

وی در این باره گفت: خسارات وارده بر اثر سیل به کشاورزان زحمتکش به هر مقدار که دولت در توان داشته باشد جبران خواهد شد و مسئله دوم چاه‌های کشاورزان که پر شده است مجوز لایروبی داده شود و اگر امکان لایروبی نیست نزدیک همان چاه، چاه دیگر حفر شود.

وزیر کشور ادامه داد: ‌در کشت جدید کشاورزان باید در کنار آنها باشیم تا این کشاورزان کشت خود را به‌خوبی انجام دهند.

وحیدی به بحث دام‌های تلف‌شده در این سیل اشاره کرد و افزود: ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و کمیته امداد می‌خواهند در این امر کمک کنند که در بحث جهیزیه نیز ستاد اجرایی پذیرفته که این خود یک گام مهمی است.

قول وزیر نیرو برای تخصیص اعتبار ویژه انتقال آب دریا از چارک به بستک

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو برای بررسی مشکلات سد بردول پارسیان و انتقال آب چارک به بستک به این دو شهرستان رفت.

 

 

وزیر نیرو و نماینده ویژه رئیس‌جمهور در سفر به غرب هرمزگان با تاکید بر تسریع در تکمیل پروژه انتقال آب دریا پس از شیرین‌سازی به دو شهر جناح، بستک و روستاهای مسیر اظهار داشت: این پروژه به‌عنوان یکی از مصوبات سفر باعث تسریع در تکمیل این پروژه خواهد بود.

وی از پیش‌بینی اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی این پروژه برای امسال خبر داد و گفت: بخش دیگر اعتبارات سال آینده تخصیص خواهد یافت.

وزیر نیرو تصریح کرد: این پروژه به طول ۶۷ کیلومتر در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

محرابیان تصریح کرد: دو موضوع عمده مرتبط با وزارت نیرو در شهرستان پارسیان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: برای شهرستان پارسیان تصمیم گرفته شد ساماندهی رودخانه بردول که از سد بردول منشعب می شود را در مدت زمان یک سال به طور کامل در محدوده داخل شهر ساماندهی کنیم و در ادامه در مناطق روستایی نیز انجام گیرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: آبرسانی از دریا به پارسیان نیز پروژه‌ای است که شروع شده و اعتبارات تکمیلی آن را تأمین خواهیم کرد تا در حداقل زمان شاهد تکمیل خط و احداث آبشیرین کن باشیم.

وزیر بهداشت:
زیرساخت‌های درمانی هرمزگان ضعیف است

بهرام عین‌الهی وزیر بهداشت که به جاسک سفر کرد، اظهار داشت: شهرستان جاسک و منطقه سواحل مکران برای توسعه جمعیتی و ساختاری به توسعه بیشتر فضاهای بهداشتی و درمانی نیاز دارد.

وی با بیان این که برای استقرار جمعیت بیشتر در این مناطق باید برنامه ریزی کنیم، عنوان کرد: اولین نیاز جمعیت در هر منطقه خدمات بهداشتی و درمانی برای ماندگاری جمعیت است.

وزیر بهداشت به وضعیت کرونا در استان هرمزگان و مناطق شرقی استان نیز اشاره کرد و عنوان داشت: وضعیت مناسبی در استان هرمزگان در این زمینه حاکم است و مناطق شرقی هرمزگان نیز باید مراقب شوند تا این وضعیت پایدار در آنها ادامه پیدا کند.

عین‌الهی همچنین تأکید کرد: در زمینه خانه‌های بهداشت نیز کارهای خوبی در این منطقه انجام شده اما با توجه به پراکندگی جمعیت در شرق استان، باید کانون‌های جمعیتی از امکانات بهتر بهداشتی و درمانی برخوردار شوند و مراکز بیمارستانی نیز تقویت شود که در این زمینه نیز تصمیم‌گیری می‌شود.

عین‌الهی با بیان اینکه ۳۰ میلیارد تومان برای آمبولانس جزایر در بودجه سال آینده دیده‌ایم، گفت: بیمارستان خاتم‌الانبیای جاسک نیاز به تکمیل و تجهیز دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ۱۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان میناب گذاشته‌ایم، افزود: کمک خیرین برای بیمارستان سیریک کار بزرگی بوده و ما با همکاری هم آن را توسعه خواهیم داد.

وزیر بهداشت نیز ضمن بازدید از بندرگاه این شهر و گفت‌وگو با صیادان و شنیدن مشکلات آنان به بیمارستان این شهر رفت و از بیماران جاسکی عیادت کرد.

وزیر نفت:
خدمت به مردم از جمله مسؤولیت‌های خادمان ملت است

جواد اوجی وزیر نفت که به جزیره قشم سفر کرده بود با درخواست فرماندار شهرستان قشم، از سالن نیمه‌کاره ورزشی هلر بازدید و دستور تکمیل پروژه از محل منابع عمل به مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت (پالایشگاه نفت بندرعباس) را صادر کرد.

وزیر نفت گفت: خدمت به مردم و ایجاد توسعه همه‌جانبه در کشور از جمله مسؤولیت‌های ما خادمان مردم است و در این راستا تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت.

وی مسؤولیت‌های اجتماعی وزارت نفت را در جهت توسعه اجتماعی و فرهنگی جامعه دانست و افزود: حق مردم قشم و هرمزگان است که از منافع صنایع موجود در این استان بهره‌مند شوند.

با حضور وزیر نفت؛ کلنگ فاز دوم پالایشگاه نفت خام فوق‌سنگین قشم به زمین زده شد

جواد اوجی وزیر نفت، کلنگ پروژه افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم به 100 هزار بشکه در روز را به زمین زد.

معاون مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قشم گفت: فاز دوم این پروژه به‌منظور افزایش ظرفیت به 100 هزار بشکه خوراک و بهبود کیفیت محصولات کلنگ‌زنی شد.

غلامحسین رمضان‌پور ادامه داد: خوراک این پالایشگاه ۶۰ هزار بشکه در روز میعانات گازی است و در فاز دوم تولید بنزین، گاز مایع و HEAVY END با کیفیت یورو ۵ دارد و فاز دوم آن با اعتبار ۴۶۰ میلیون یورو در مدت سه و نیم سال به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی، 400 نفر به‌صورت مستمر در آن مشغول به کار خواهند شد. محصولات این پالایشگاه در صورت نیاز  به داخل کشور ارسال می‌شود و در غیر اینصورت صادراتی خواهد بود.

وزیر نفت:
جلوگیری از خام‌فروشی نفت، راهی برای
دورزدن تحریم

جواد اوجی وزیر نفت در سفر به شهرستان قشم بیان کرد: در کل استان بالغ بر 1060 میلیارد تومان پروژه درمانی، عمرانی، بهداشتی، آموزشی، ورزشی و ... تعریف شده است و در اختیار استاندار و دوایر دولتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه حدود چهار درصد از اعتبارات توسعه میدان‌های نفتی به عنوان مسئولیت اجتماعی به همان منطقه اختصاص خواهد یافت که به طور مثال در میدان‌های رشادت، سیوند و رسالت تنها این مبلغ 580 میلیون دلار بوده است.

وزیر نفت اظهار داشت: پل خلیج فارس از آرزوهای دیرین مردم قشم است و از آخرین بازدید ما در 11 سال پیش تاکنون تغییر چندانی نکرده است و می طلبد در این زمینه اقدامات عاجلی انجام گیرد.

وی همچنین با بیان اینکه هرمزگان 39 میدان نفتی و گازی دارد، اضافه داشت: هنوز هم بخش قابل توجهی از این میدان ها توسعه نیافته و ظرفیت افزایش آن ها وجود دارد که در دولت سیزدهم عملیاتی خواهد شد.

اوجی اعتبار تخصیص یافته برای انتقال گاز را 10 هزار میلیارد تومان ذکر و اضافه کرد: از همین تریبون قول می دهم از خط 7 لوله گاز سراسری، گاز بندرعباس به قشم عملیاتی شود تا علاوه بر تامین نیاز مورد نیاز شهرستان، صنایع نیز توانند از مزیت های ان نعمت استفاده کنند.

وی توسعه میدان های گازی را در دستور کاردولت برشمرد و افزود: هزمرگان قطب پالایشگاهی نفت است و از یک میلیون و 800 هزار بشکه نفت تولیدی در روز، 850 هزار بشکه در این استان تولید است که امیدواریم تا چهار سال آینده این رقم حدود دو برابر افزایش یابد.

اوجی یکی از مشکلات اصلی کشور را خام فروشی دانست و تصریح کرد: باید با توسعه پالایشگاه ها، تولیدات با قیمت وارزش افزوده بالا مثل بنزین سوپر و ال پی جی را افزایش دهیم تا علاوه بر رفع تحریم ها، زمینه فروش ساده تر و ارزآوری بالاتری را عاید کشور کنیم.

وی همچنین رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، واردات خودروی خارجی به مناطق آزاد، رفع تنش آبی در جزیره، احداث بیمارستان و کمک به ایجاد و توسعه مراکز درمانی، احداث و توسعه بزرگراه های درگهان لافت - قشم و ساحل جنوبی و احداث یک باب هنرستان در قشم به منظور هنرآموزی را از دیگر اهداف قشم دانست که برای حل و انتقال به هیات دولت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون رئیس جمهور در منطقه محروم بشاگرد:
فقط 10 درصد از روستاهای این منطقه
دسترسی به جاده آسفالت شده دارند

سیدامیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم دولت به شهرستان بشاگرد سفر کرد.

 

 

مدنی در این سفر ابتدا با حضور در روستای دهوست از توابع بخش گافر و پارامون ضمن غبارروبی مزار شهدا و دیدار با خانواده‌های شاهد از پروژه پل در حال احداث جگین بازدید کرد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم همچنین در دیدار با مردم این روستا مشکلات اصلی و اساسی مردم را از نزدیک لمس کرد، که عمده مشکلاتی که مردم جهت رفع آن درخواست دادند مشکل راه، آب و اشتغال پایدار بود.

در ادامه این سفر معاون رئیس جمهور از روستای سیل‌زده سگن نیز بازدید کرد و مشکلات مردم این روستا را نیز از نزدیک مشاهده کرد.

سید امیرحسین مدنی سپس با حضور در مصلی امام حسین (ع) شهر سردشت با مردم شهرستان بشاگرد دیدار داشت.

در این دیدار ابتدا نمایندگانی از طرف مردم شهرستان بشاگرد مشکلات این شهرستان را مطرح کردند و سپس معاون توسعه روستایی و مناطق محروم قول پیگیری مشکلات گفته شده را به مردم بشاگرد داد.

سید امیرحسین مدنی معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در جمع مردم بشاگرد گفت: در گذشته هیچ توجهی به بشاگرد نشده بود و مردم واقعا معیشت را به سختی سپری می‌کردند، به برکت مجاهدت‌های مرحوم حاج عبدالله والی امروز بشاگرد در نقطه‌ای قرار گرفته که علی‌رغم همه محرومیت‌ها و مظلومیت‌ها رو به پیشرفت است.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور اظهار داشت: وظایفی که نسبت به منطقه محروم بشاگرد به گردن ما است، باید تمام تلاش خودمان را نسبت به رفع مشکلات اصلی این شهرستان بکنیم.

وی افزود: نیاز اولیه مردم بشاگرد راه، آب، مسکن و اشتغال است که این‌ها نشان‌دهنده این است که علی‌رغم همه کارهای انجام شده ما تاکنون عقب‌افتادگی‌های بسیاری در بشاگرد داریم.

معاون رئیس جمهور گفت: رئیس جمهور در گذشته به شهرستان بشاگرد سفر داشتند و توجه ویژه‌ای به این منطقه دارند و من سلام و درخواست‌های مردم شهرستان بشاگرد را به ایشان می‌رسانم و امیدوارم در اولین فرصت ریاست محترم جمهور از نزدیک با مردم این شهرستان دیدار داشته باشند.

مدنی بیان داشت: باید تلاش کنیم منطقه بشاگرد را به سمتی ببریم که از محرومیتی که سالهاست دچار آن است به‌طور کامل جدا شود.

سید امیرحسین مدنی گفت: اصلی ‌ترین مشکل این منطقه جاده است که فقط 10درصد از روستاهای بشاگرد دسترسی به جاده آسفالت شده دارند که این اتفاق خوبی نیست و باید به حوزه راه و جاده بیشتر توجه شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم اظهار داشت: آسفالت راه‌های ارتباطی بشاگرد شاید به اندازه 2 برابر کل بودجه کشور در حوزه راه‌های روستایی نیاز به اعتبار دارد و باید شروع کرد و جلو رفت.

وی تصریح کرد: مشکل بعدی بشاگرد آب است که در مصوبات همین سفر بیش از 400 میلیارد تومان منابع گذاشته شده است که در 2سال مشکل آب شرب روستاهای بشاگرد به‌طور کامل برطرف شود.

مدنی با تاکید براینکه، بحث آب کشاورزی، سازه‌های آبخیزداری و اشتغال نیز از مصوبات سفر است که پیگیری می‌شود، افزود: اتفاقات خوبی در بخش اشتغالزایی در شهرستان بشاگرد رخ خواهد داد و حجم کارهایی که در بشاگرد انجام می‌شود باید 2 تا 3برابر انجام شود.

وی اظهار داشت: ایجاد راهدارخانه و ماشین‌آلات راهداری، تجهیزات و کادر درمانی و فضای آموزشی نیز از دیگر مشکلات بشاگرد است که به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی:
بیش از ۳ هزار میلیارد تومان به حوزه کشاورزی هرمزگان تخصیص می‌یابد

سید جواد ساداتی‌نژاد که به شهرستان رودان رفته بود در نشست بررسی مشکلات کشاورزان شهرستان رودان با اشاره به مصوبات هیات دولت در خصوص جبران خسارات سیل در جنوب کشور اظهار داشت: امهال وام کشاورزان، تکمیل طرح‌های آبخیزداری و کمک‌های بلاعوض به کشاورزان از مهمترین مصوبات این جلسه است.

 

 

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در سفر به استان هرمزگان نیز بیش از ۳ هزار میلیارد تومان مصوبه به حوزه کشاورزی تخصیص خواهد یافت که این نشان‌دهنده نگاه ویژه وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان استان هرمزگان است.

وی ادامه داد: هرمزگان دارای پتانسیل بی‌نظیری در حوزه کشاورزی است و با توجه به این ظرفیت‌ها بیش از هزار میلیارد تومان به حوزه زیرساخت‌های کشاورزی استان اختصاص داده شده است و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز جهت کمک به بخش توسعه کشت میوه‌های گرمسیری و نخلیات اختصاص داده شده است.

ساداتی‌نژاد تصریح کرد: رودان و میناب بهترین منطقه برای گردشگری کشاورزی هستند و در این راستا تلاش خواهیم کرد این مناطق به‌عنوان قطب گردشگری کشاورزی جنوب به کشور معرفی شوند.

وی اضافه کرد: خرید تضمینی گوجه فرنگی مناطق جنوب در دستور کار قرار گرفته است و بدنبال ایجاد سایت‌های سیار صنایع تبدیلی در هرمزگان بویژه شهرستان رودان بواسطه نبود صنایع تبدیلی هستیم.

ساداتی‌نژاد گفت: کشاورزیِ قراردادی در منطقه رودان و میناب توسعه خواهد یافت که کشاورز از همان ابتدای از خرید محصول خود اطمینان یابد.

وزیر جهاد کشاورزی در ادامه به موضوع کاهش قیمت فلفل دلمه رنگی رودان نیز اشاره کرد و افزود: خبرهای خوبی در این زمینه برای گلخانه‌داران در راه است.

وی خاطرنشان ساخت: نحوه برخورد برخی رسانه‌ها با موضوع فلفله رنگی واقعا در شأن کشاورزان زحمت‌کش ما به‌عنوان گردانندگان اول تولید ملی کشور نبود.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: موضوع فلفل رنگی به هیچ عنوان فنی نیست و کشاورزان ما کمترین میزان سم و کودهی را دارند چراکه قیمت کودها و سم‌های موجود بالاست و کشاورزان با کمبود کودهی به اراضی خود مواجه‌اند.

ساداتی‌نژاد با تشریح مشکل صادرات فلفل رنگی منطقه به روسیه گفت: عدم ثبت و اجازه استفاده از چهار نوع آفت‌کش مهمترین بحث است که این امر هم در کشور و هم در اتحادیه اروپا انجام شده است.

وی ادامه داد: این امر در قبال محصولات مختلف در دنیا رخ می‌دهد و قطعا این دغدغه به حق کشاورزان به بزودی برطرف خواهد شد.

گلایه مردم از عدم حضور وزیر جهاد کشاورزی به مناطق سیل‌زده رودان

مردم از سفر بسیار کوتاه وزیر جهاد کشاورزی به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور گله‌مند هستند چراکه این سفر کمتر از یک ساعت به‌طول انجامید و همان‌گونه که در خبرها آمده است، رودان یکی از شهرهای جنوبی است که آسیب‌های فراوانی از سیل هفته گذشته دیده است و نیاز بود ساداتی‌نژاد وقت و زمانی هم برای سیل‌زدگان و بازید از منازل و محلات آنان بگذارد. 

 

 

وی، سفر رودان خود را تنها به بازید از یک کارخانه بسته‌بندی سیفی‌جات قرار داد و در واقع سفر نماینده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور به این شهرستان سیل‌زده حدود 40 دقیقه بیشتر زمان نبرد.

 

 

یکی از شهروندان رودانی به خبرنگار فارس گفت: با توجه به همراهی نماینده مردم شریف شرق هرمزگان در این سفر، متاسفانه با عجله‌ای که خود را به جلسه نخبگان و فرهیختگان با رئیس‌جمهور برساند کمتر از یک ساعت سفر وزیر جهاد کشاورزی که نماینده تام‌الاختیار ریاست‌جمهوری در این سفر بود را خاتمه داد که موجب کدورت و ناراحتی مردم شد و آنان نیز نسبت به این حرکت معترض و گلایه داشتند.

وی افزود: سفر نخبگان مهم‌تر بود یا درد و دل  سیل‌زدگان محله سنگی رودان که بیش از 80 درصد مردم خانه‌هایشان آبگرفتگی داشت؟.

وزیر اقتصاد:
نیمی از تجارت کشور از هرمزگان است

وزیر اقتصاد که به بندرلنگه سفر کرده بود ضمن دیدار با مردم و مسؤولان به مشکلات گمرکات این شهر نیز رسیدگی کرد.

 

 

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد اظهار داشت: نیمی از تجارت کشور از هرمزگان است و بندر شهید رجایی ۹۰ درصد این سهم را در استان دارد.

وی افزود: در انبارهای تملیکی هرمزگان وضعیت انضباطی خوبی حاکم شده است و در سه ماه اخیر محصول تلاش مشترک تمام دستگاه‌های استان از جمله دادگستری است.

وزیر اقتصاد گفت: هنوز چند هزار کانتینر به اموال تملیکی نیامده و به این عزم نیاز داریم.

خاندوزی ادامه داد: پرداخت دموراژ در بندر شهید رجایی بالاست به گونه‌ای که گاه تا ۱۵۰ میلیارد تومان دموراژ برای برخی محموله‌ها پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سه ایکس‌ری در بندر شهید رجایی داریم که دو ستگاه فعال است و برای سال آینده افزایش تعداد ایکس‌ری‌ها را دیده‌ایم.

وزیر اقتصاد افزود: حساب‌های بانکی هیچ کدام از شرکت‌های صنعتی و پالایشی در استان نیست و این را با دستور ریاست محترم جمهوری باید حل کنیم.

خاندوزی تصریح کرد: بانک‌هایی در هرمزگان داریم که از مجموع ۹۵ درصد سپرده‌ای که در استان جذب می‌کنند در خارج استان صرف می‌کنند و ما نظارت را تشدید خواهیم کرد.

وی گفت: کسادی و رخوت در بندرلنگه نمایان است و باید فکری اساسی برای آن کنیم، پیشنهاد مشوق گمرکی و ایجاد منطقه ویژه اقتصادی لازم دارد و باید از مبدا ترانزیت خودرو باید به محلی برای تولید ثروت بدل شود.

وزیر ورزش:
برای
حل مشکل سرخابی‌ها از فرصت پیش آمده استفاده می‌کنیم

وزیر ورزش و جوانان نیز به شهرستان خمیر رفت و از نزدیک با مردم و مسؤولان شهر به گفت‌وگو نشست. بازید از اردوی تیم ملی قایقرانی در بندرخمیر، افتتاح سه زمین مینی‌گلف در این شهرستان، بازدید از بندر پهل و حضور در شورای اداری شهرستان از برنامه سجادی در خمیر بود.

 

 

سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در جریان سفر خود به این شهرستان در پاسخ به سؤوال خبرنگار فارس در خصوص موضوع حذف تیم‌های استقلال و پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: در حال حاضر اعتراض خود را به دادگاه رسیدگی CAS داده‌ایم. امروز هم نامهای از فدراسیون فوتبال برای ارسال به AFC جهت رسیدگی به مشکل سرخابی‌ها و تیم گل‌گهر در حال تهیه و تنظیم است.

وی یادآور شد: با توجه به اقداماتی که انجام شده اگر این رای به هر دلیلی اجرایی شود، رسالت و ارزش این دو تیم از بین نخواهد رفت و با وجود هیئت مدیره و مدیرعاملان قوی‌ای که سرخابی‌ها دارند باز هم شاهد موفقیت استقلال و پرسپولیس در آسیا خواهیم بود.

 

 

وزیر ورزش و جوانان افزود: امیدوارم از این فرصت بتوانیم استفاده کنیم و رای صادر شده را برگردانیم و شاهد حضور دو تیم مردمی کشورمان در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا باشیم. اگر این رای تغییر نکرد این دو تیم بایستی با شور و نشاط بیشتر و منسجم‌تر و هدفمندتر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه هنوز مهلت قانونی سپری نشده است، فعلا این فرصت وجود دارد که بتوانیم برای این باشگاه‌ها کاری انجام دهیم و شرایط مورد پیش‌بینی و برنامه‌ریزی است.

سجادی با اشاره به فراز و فرودهای دنیای ورزش گفت: حوزه معاونت فرهنگی وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های مفصلی برای جشن صعود تیم ملی در صورت برد مقابل تیم ملی عراق دارد و باید خودمان را برای یک جشن ملی آماده کنیم.

سعید محمد:
ویلاهای منتسب به ریاست‌جمهوری در قشم به فروش می‌رسد

دبیر شورای عالی مناطق آزاد هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور به جزیره قشم رفت. اولویت محمد از سفر به قشم بازدید از اَبَرپروژه پل خلیج فارس بود. وی با اعلام فروش ویلاهای منتسب به ریاست جمهوری در جهت تامین اعتبار ساخت پل خلیج فارس، جنجال بپا کرد. بسیاری از مردم قشم از این حرکت محمد استقبال کردند و خیلی‌ها هم مخالف آن بودند چرا اذعان می‌کنند این ویلاها در مکانی بکر قرار دارد و بایستی در اختیار دولت باشد تا همه مردم بتوانند از فضای آن استفاده کنند نه اینکه فقط در اختیار یک عده خاص باشد.

 

 

سعید محمد دبیر شورای عالی مناطق آزاد در دیدار با علمای شیعه و اهل سنت در قشم با اشاره به قول مساعد رئیس‌جمهور در مورد تحقق خواسته‌های مردم جزیره اظهار کرد: ۲۸۰ میلیون یورو اعتبار برای تکمیل پل خلیج فارس قشم مورد نیاز است که با برنامه‌ریزی انجام گرفته و از طریق تهاتر نفتی توسط پیمانکار ایرانی ساخته می‌شود.

وی گفت: ویلاهای منتسب به نهاد ریاست جمهوری برای تامین هزینه پل خلیج فارس و سایر زیرساخت های جزیره قشم به فروش گذاشته می‌شود.

مشاور رئیس‌جمهور با تاکید بر ضرورت تامین آب شرب روستانشینان جزیره، گفت: ۲۰ هزار مترمکعب آب از آب شیرین کن‌های خصوصی جزیره خریداری و مابه التفاوت هزینه آب توسط دولت پرداخت می‌شود و در اختیار مردم قرار می‌گیرد و اصلاح خط لوله و اجرای طرح توزیع آب شیرین نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم انجام می‌شود.

محمد از تقویت و توسعه صنعت بانکرینگ در قشم خبر داد و افزود: این صنعت ارزآور و مهم در حوزه خلیج فارس با محدودیت‌هایی مواجه است که با قول مساعد رییس جمهور، مشکلات توسعه آن رفع می‌شود.

وی تصریح کرد: با انتقال بخشی از سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی به مناطق آزاد و افزایش سهام این منطقه به بالای ۵۰ درصد، این بخش‌ها تکمیل شده و این صنعت نیز رونق می‌گیرد و در اولین قدم ۲۸۰ شناور ایران که در فجیره سوخت‌گیری می‌کنند در ایران سوخت‌گیری می‌شوند.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد ادامه داد: به منظور توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی قشم و کیش، ۲۳۰۰ خودرو توقیفی  از سال ۲۰۱۷ به مناطق آزاد اختصاص می‌یابد.

محمد ابراز کرد: به زودی بحث حاکمیت دوگانه قشم برطرف خواهد شد و سراسر جزیره به منطقه آزاد تبدیل می‌شود.

وی عنوان کرد: حکمرانی و مدیریت باید در مناطق آزاد زیر نظر مدیرعامل سازمان منطقه آزاد باشد و فعالیت غیر از این خلاف قانون است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه از پشت درهای بسته و بدون آشنایی با مشکلات مردم نمی‌توان مدیریت درستی داشت؛ از سرپرست منطقه آزاد قشم خواست تا مبارزه با ویژه خواری و تغییر مدیرانی که اکثر مردم از عملکرد آنها ناراضی هستند را با قید فوریت در دستور کار قرار دهد.

محمد، اشتغال نیروهای بومی مناطق آزاد در پروژه‌های تولیدی و اقتصادی هر منطقه را یکی از اولویت‌ها برشمرد و افزود: باید تدابیری اندیشیده شود تا تمام فعالیت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری مناطق آزاد بکار گرفتن نیروهای بومی را در دستور کار قرار دهند.

وی تصریح کرد: تقویت حوزه فنی و حرفه‌ای در جزیره زیبای قشم با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص برای فعالیت در پروژه‌های اقتصادی در این منطقه آزاد می‌تواند به ایجاد اشتغال پایدار در جزیره کمک کند.

مشاور رئیس‌جمهور همچنین بیان کرد: قشم نمونه بارز همزیستی مذاهب بوده و امروز به الگویی در کشور تبدیل شده است.

محمد تصریح کرد: اتحاد بین مذاهب که امام راحل به دنبال آن بود به خوبی در قشم ایجاد شده و در حالی که دشمن در حال استفاده از اختلاف بین اهل سنت و شیعه است، این همزیستی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرده است.

انتهای پیام/ 3264 /ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول