اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

جهاد تبیین در برنامه‌های دهه فجر مد نظر قرار بگیرد

امام جمعه قوچان گفت: برای برنامه ریزی برنامه‌ها و مراسم دهه فجر باید جهاد تبیین وجود داشته باشد و از کارشناسان خبره و اهل فن به منظور ارائه دستاوردهای نظام اسلامی و انقلاب استفاده کرد.

جهاد تبیین در برنامه‌های دهه فجر مد نظر قرار بگیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قوچان، حجت‌الاسلام علیرضا هراتی مطلق امام جمعه قوچان در جلسه شورای اداری شهرستان اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب به مسئله غیرت دینی تأکید فراوانی داشته‌اند. زیرا اگر غیرت دینی و حساسیت به این نظام وجود داشته باشد تمام نقشه‌های دشمن نقش بر آب خواهد شد.

وی یادآور شد: عده‌ای در فتنه ۸۸ به بهانه انتخابات اصل نظام را نشانه گرفته بودند و علیه ولایت مطلقه فقیه شعار می‌دادند اما اگر غیرت دینی و حساسیت مردم وجود نداشت و خون مذهبی آن‌ها به جوش نمی‌آمد هیچگاه حادثه ۹ دی رخ نمی‌داد.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه امروز عده‌ای جیره خوار دشمن به دنبال تطهیر چهره کثیف طاغوت و پهلوی هستند، گفت: وظیفه جوانان و جبهه انقلاب در این شرایط این است که جهاد تبیین را به راه انداخته و حقایق را بیان کنند تا جای ظالم و مظلوم تغییر پیدا نکند.

هراتی مطلق با تأکید بر این مطلب که امروز مسؤولین وظیفه درست خدمت کردن برای مردم و عمل به وظایف اصلی و محوله را بر عهده دارند، بیان کرد: مردم هم باید در مقابل، پشتیبان انقلاب و ولایت فقیه بوده و نخبگان نظام دستاوردهای انقلاب اسلامی را تبیین کنند.

وی با اشاره به اینکه باید مقایسه خدمات ۴۳ساله انقلاب اسلامی و ۵۰ ساله کثیف رژیم منحوس پهلوی برای نسل‌های سوم و چهارم بیان شود، تصریح کرد: یکی از اقدامات مهم برای برنامه‌های دهه فجر جهاد تبیین است و باید کارشناسان اهل فن و خبره دستاوردهای انقلاب را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه قوچان با بیان اینکه راویان اصلی انقلاب باید روایت کننده خدمات این نظام باشند، گفت: آموزش و پرورش باید از فضای مدارس و اساتید فنی و خبره برای بهره بری میان نسل جوان و نوجوان و تببین دستاوردهای انقلاب استفاده کند.

بهره مندی ۲۰ درصد‌ مردم قوچان از واکسیناسیون دوز سوم

پرویز دلاور معاون امور بهداشتی شبکه بهداشت و درمان قوچان نیز در این جلسه با بیان این موضوع که میزان بستری در بیمارستان موسی بن جعفر (ع) قوچان از ابتدای دی ماه ثبات نسبی داشته است، گفت: تعداد بستری‌های روزانه به طور میانگین ۱۸ تا ۲۰ نفر بوده که بستری‌های مثبت بین ۱ تا ۴ نفر در حال تغییر می‌باشد.

وی میانگین مراجعه کنندگان به مراکز مثبت کرونا را طی دی ماه سال جاری حدود ۲۴ نفر برشمرد و تصریح کرد: میانگین افراد مثبت شناسایی شده از تست‌های اخذ شده به ۵ نفر در روز می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه قوچان جزء اولین شهرستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راه اندازی مرکز تجمیعی واکسیناسیون بوده است، بیان کرد: تا کنون ۸۸ درصد جمعیت شهرستان دوز اول، ۷۹ درصد دوز دوم و ۲۰ درصد دوز سوم را تزریق کرده‌اند.

امیدآفرینی و تببین دستاوردهای انقلاب توسط پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی قوچان

علی زرقانی فرمانده سپاه ناحیه قوچان هم در این جلسه با تأکید بر مسئله پویایی و انسجام در برنامه‌های دهه فجر، گفت: این انقلاب متعلق به مردم بوده و باید مردم دخیل در برنامه‌های ایام الله باشند و مسؤولین نیز در کنار آن‌ها قرار بگیرند.

وی یادآور شد: برای تببین دستاوردهای این نظام و انقلاب باید مدیران دستگاه‌های اجرایی از سطح ادارات و کارکنان خود شروع کنند و با بهره گیری از فضای حقیقی و مجازی واقعیت‌ها را بیان نمایند سپس این تبیین به سمت جامعه تسری پیدا کند.

زرقانی با اشاره به توزیع ۲ هزار و ۷۵۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۴۰ میلیون تومان در قوچان توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه ناحیه قوچان، بیان کرد: توزیع کمک‌های مؤمنانه همچنان در دهه فجر ادامه خواهد داشت و پایگاه‌های مقاومت بسیج شهری و روستایی قوچان هم امیدآفرینی و تبیین دستاوردهای انقلاب را در دستور کار قرار داده‌اند.

 

انتهای پیام/ ۷۰۰۴۳

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول