اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

زاکانی: با تخلفات و ساخت و ساز غیرمجاز سر سازگاری نداریم/ طرح رصد و قرار خدمت برای رفع دغدغه‌های شهروندان

شهردار تهران با اشاره به اینکه مجوزهای داده شده برای ساخت و ساز چندین برج در کنار باغ گیاه‌شناسی مربوط به دوره قبل بوده است، گفت: ما با ساخت و ساز غیرمجاز و تخلفات سر سازگاری نداریم.

زاکانی: با تخلفات و ساخت و ساز غیرمجاز سر سازگاری نداریم/ طرح رصد و قرار خدمت برای رفع دغدغه‌های شهروندان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی عضو شهردار تهران در حاشیه صحن امروز شورای شهر درباره اجرای طرح رصد و پنج‌شنبه‌های قرار خدمت اظهار داشت: این دو طرح هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند و مکمل هم هستند هر دو کار ارزشمندی محسوب می‌شود و طرح رصد که به همت کمیسیون برنامه و بودجه شورا و جمع اعضاء مدنظر قرار گرفته امکانی جهت رسیدگی به دغدغه‌های مردم است.

وی گفت:‌در قالب رصد متن جامعه از قاعده هرم اجتماعی درک می‌شود و پروژه‌ها و نیازها در محلات نیز از این طریق احصا خواهد شد.

شهردار تهران ادامه داد: در اجرای طرح رصد در کنار اعضای شورا مسؤولین مناطق شهرداری هم حضور دارند و سیاهه‌ها را شناسایی می‌کنند.

زاکانی بیان داشت:‌ 1141 موضوع در قالب طرح موضعی در 22 منطقه مدنظر قرار گرفته که پرداختن به آنها رفاه اساسی و رضایتمندی شهروندان را ایجاد خواهد کرد.

وی گفت: طرح رصد با قرار پنج‌شنبه‌ها پیوستگی دارد و کاملا منشأ‌ها مشترک است.

شهردار تهران گفت: در شهرداری دو برنامه کلی داریم یکی در راستای فهم نیازهای جامعه و رفع دغدغه‌های مردم و درک آن در محلات در قالب طرح رصد و قرار خدمت و دیگری موضوعات کلی تهران و پایتخت به عنوان یک کلانشهر بزرگ که هیچکدام البته جای دیگری را نمی‌گیرد.

زاکانی اعلام کرد: 2100 میلیارد برای این طرح‌ها برنامه‌ریزی کرده‌ایم که سه‌شنبه مفصل در مورد بودجه 1401 در شورا برنامه‌ها را اعلام خواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره ساخت و ساز غیرمجاز در کنار باغ گیاه‌شناسی در منطقه 22 تهران گفت: با هر ساخت و ساز غیرمجازی برخورد می‌شود شهرداری با قوانین نکات را بررسی می‌کند و ما با کار غیرمجاز سر سازگاری نداریم.

شهردار تهران گفت: بخش‌هایی از این ماجرا مربوط به حقوق مکتسبه و برنامه‌های قبلی بوده و ما حتی در دوره خودمان در کمیسیون ماده 5 هیچ مجوزی نداده‌ایم؛ این میراثی است که متأسفانه اکنون حاصل شده است.

زاکانی گفت: منطقه 22 به کارهای زیرساختی و افزایش سرانه نیاز دارد مردم این منطقه در رنج سرانه‌ها هستند و متأسفانه آنچه در مورد این ساخت و ساز برج‌ها انجام گرفته مربوط به مجوزهای سابق است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول