اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

پیشنهاد شهردار برای باز شدن گره سلامت در پایتخت/افتتاح 5 بوستان ویژه زنان

شهردار تهران با حضور در صحن شورای شهر توضیحاتی درباره آلودگی هوا، ایمنی تهران، سرانه‌های بهداشت و درمان و آسیب‌های اجتماعی و ... و برنامه‌های شهرداری جهت رفع این مشکلات ارائه داد.

پیشنهاد شهردار برای باز شدن گره سلامت در پایتخت/افتتاح 5 بوستان ویژه زنان

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، علیرضا زاکانی شهردار تهران در صحن امروز شورای شهر درباره بودجه 1401 شهرداری گفت: ما در مجموعه شهری 2100 میلیارد تومان برای طرح‌هایی جهت خدمت‌رسانی مردم در نظر گرفته‌ایم و ان‌شاءالله سه‌شنبه بودجه را تقدیم شورا می‌کنیم و در این بودجه به مسائل اجتماعی توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه گام بعدی پس از اجرا نظارت بر برنامه‌ها و اجرای کارها است گفت: ما در شهرداری حدود 4 ماه و 17 روز است که خدمت دوستان هستیم و تلاش کردیم که در این مدت من‌ها تبدیل به ما شود.

شهردار تهران ادامه داد: این بزرگ‌ترین مشکل بود که دیگران نتوانسته بودند قبل از این موفقیت‌ها را رقم بزنند و مجموعه‌ای را تحویل دادند که قابل دفاع نیست.

زاکانی با اشاره به اینکه نقطه آغاز پیوستگی کارها از همراهی شورا و شهرداری و تسری به عناصر مختلف شهر حاصل می‌شود گفت: شهرداری در حوزه هوای پاک مسؤولیتی را بر عهده گرفته و متولی هوای پاک شده است.

وی بیان داشت: البته این مسأله به این معنا نیست که یعنی شهرداری همه کارها را قرار است خودش انجام دهد بلکه 23 دستگاه در این راستا مسؤول هستند و شهرداری محور عملیاتی بوده و مسیر را دنبال می‌کنند.لذا همه باید به وظایف خود تحت عنوان «ما»‌ کارها را جدی دنبال کنیم.

شهردار تهران تصریح کرد: در مورد مسائل ایمنی هم باید از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرد تا بتوانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و اقدامات مؤثری را در افزایش ایمنی تهران انجام دهیم.

زاکانی گفت:‌در حوزه سلامت هم جلسه‌ای با حضور رؤسای دانشگاه‌های تهران برگزار شد و مباحث مختلف6ی مورد گفت‌وگو قرار گرفت تهران از بعد بهداشتی جزو فقیرترین و محروم‌ترین‌ها است. باید بحث خانه‌های بهداشت و سرانه‌های سلامت را دنبال کنیم.

وی تأکید کرد: باید سیستمی طراحی شود که از همه ظرفیت‌ها اعم از دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت، شهرداری و ... استفاده کرد تا بتوان گره سلامت تهران را باز کرد.

شهردار تهران گفت: در حوزه اجتماعی هم به همین صورت است و ما برنامه‌هایی را در قالب قرارگاه اجتماعی مدنظر قرار داده‌ایم.

زاکانی در ادامه با اشاره به اینکه نیازها در شهر بیش از ظرفیت ها است و جبران آن جز از طریق همت، تلاش و خلاقیت و مدیریت انقلابی و جهادی میسر نیست، گفت: در واقع این گامی است که بعد از شناخت باید رقم بخورد.

وی با تاکید بر لزوم شناخت ظرفیت های مردم و محول کردن کار به آنها تصریح کرد: بار اصلی را باید مردم بردارند. شانه های باربر ما محدودیت دارند اما  با بازوان قدرتمند و فکر پویای مردم می توان این مسیر را دنبال کرد. 

شهردار تهران تاکید کرد: در جلسه امروز به 1141 طرح موضعی و ۳۰ طرح موضوعی اشاره شده است که البته  منابع مالی در این زمینه را تثبیت کردیم و گام دوم طرح نگهداشت شهر است که ۳۵هزار عارضه در محلات به عنوان  مشکلی که مثل تیغی در چشم مردم بود، شناسایی شد و دو ماه فرصت گذاشته شد.

زاکانی گفت: مثلا در بحث تیرهای چراغ برق، ۹۰۰ تیر را شناسایی کردیم و ۲۰۰ مورد آن جابجا شده  است‌. ناظر به موضوع خودروهای رها شده در شهر، ۲۵۰۰ خودرو شناسایی و ۸۰۰ مورد آن جابجا شد.

وی درباره طرح رصد گفت: این طرح در کنار قرار خدمت با همکاری مناطق و نواحی و توجه به ظرفیت های مردم اجرا شده  نتیجه آن پیوستگی با متن جامعه، اشراف به دغدغه‌ های مردم، در معرض نقد دیگران قرارگرفتن و خود را اصلاح کردن است. البته هنوز در ابتدای راهیم و باید به مسیر ادامه دهیم.

زاکانی اضافه کرد: ناظر به آبیاری فضای سبز ۱۷۵میلیون مترمکعب مصرف آب  داریم ‌ که درصد کمی از آن از طریق پساب است. در حال حاضر  ۷۵۰مخازن برای جمع آوری آب های سطحی داریم و مابقی آن از طریق قنات و سایر روش‌ها تامین می شود. تحقق این مسأله  که  تا افق ۱۴۱۰ باید صددرصد آبیاری از طریق پساب باشد را دنبال می کنیم.

وی بیان کرد: در بحث شهرسازی باید نوع عوارضی که پیشنهاد می دهیم  متفاوت از شرایط فعلی باشد. در خیلی از نقاط نباید عوارض بگیریم و در مناطق کم برخوردار نیز باید این مسیر را تسهیل کنیم. چرا که میزان عوارض در مناطق بالای شهرشاید ۴ تا ۵ برابر مناطق جنوبی شهر باشد اما سود آن در بخش های شمالی شهر چند ده برابر با مناطق جنوب شهر تفاوت دارد.

شهردار تهران عنوان کرد: در بحث ورزش بانوان، در حال حاضر ۷ پارک ویژه بانوان داریم  و ۵ پارک امسال تاسیس می شود و علاوه بر آن  در ۳۵۲پارک محلی  نیز تمام یا بخشی از آن را به زنان و مادران و کودکان اختصاص می دهیم که برای این کار مناسب سازی می شوند.

زاکانی ادامه داد: در ۳۴۷ سرای محله ای که وجود دارد طبق قاعده ای که سال ۹۳ ابلاغ شده بود، عمل می شود. البته باید قراردادهای آنها در سامانه ثبت شود تا به موضوعات این سرای محله ها اشراف پیدا کنیم و باید این سراها به قرارگاه های محلی تبدیل شوند تا خدمت ویژه ای را ارائه دهند. با این حال اما خدمات فعلی در سرای محله ها استمرار پیدا می کند و نیتی برای جلوگیری از آن وجود ندارد .

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول