اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

خراسان‌شمالی در پویشی ۱۴ ساله سرسبز می‌شود/به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود

رئیس جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: این استان با اجرای پویش مردمی نهالکاری «ایران سرسبز» که از هشتم دی ماه امسال آغاز شده است در مدت ۱۴ سال سرسبز می‌شود.

خراسان‌شمالی در پویشی ۱۴ ساله سرسبز می‌شود/به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود

به گزارش خبر‌گزاری فارس از بجنورد، صبح امروز، مهدی قدیمی، رئیس جنگلداری و جنگل‌کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در گفت‌‌و‌‌‌گو با خبرنگاران، اظهارکرد: این استان با اجرای پویش مردمی نهالکاری «ایران سرسبز» که از هشتم دی ماه امسال آغاز شده است در مدت ۱۴ سال سرسبز می‌شود.

وی گفت: پویش ملی ایرانی سرسبز با عنوان هر ایرانی یک درخت، فرصتی است تا با حضور قشرهای مختلف مردم و گروه‌های جهادی، پوشش گیاهی عرصه های منابع طبیعی احیا و فرهنگ درختکاری و حفاظت از منابع طبیعی در بین افراد جامعه نهادینه شود.

رئیس جنگلداری و جنگل کاری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با بیان این که در این پویش قرار است به یاد هر شهید هزار نهال کاشته شود افزود: این طرح در بازه زمانی ۱۴۰۰ تا ۱۴۱۴ اجرایی می شود.

وی خاطرنشان کرد: در استان خراسان شمالی سندی به نام شجره طیبه نیز تنظیم شده است تا وظایف بیش از ۵۰ دستگاه را که در این پویش سهیم هستند به تناسب ظرفیت آن ها احصا کند تادر عرصه های ملی نهالکاری انجام شود.

قدیمی با بیان این که آغاز این پویش با کاشته نهال در پارک جنگلی جاوید در بجنورد و مناطقی از مانه و سملقان کلید خورد اظهار داشت: در این دو مکان۸۰۰ نهال با مشارکت شهرداریٰ، مردم، همیاران طبیعت، بسیج و سپاه و دیگر دستگاه هایی که مشارکت دارند کشت شد.

وی گفت: کشت نهال به طور مستمر در همه شهرستان ها انجام می شود به طوری که در فاروج نیز ۳۰۰ نهال کشت شد.

هاشمی خاطرنشان کرد: تامین نهال و حفاظت و نگهداری نهال های کاشته شده مقوله هایی هستند که طبق سند شجره طیبه وظایف دستگاه ها در این موارد پیش بینی شده است و مجریان نهالکاری وظیفه مراقبت از این نهال ها را تا ۵ سال بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: یکی از اولویت های اجرای این طرح اجرای آن در مناطق محروم است اما در همه مکان ها و اراضی مستعد می توان نهال کاشت و در حریم و داخل روستاها هم تحت عنوان توسعه فضای سبز و ایجاد بوستان های روستایی نهال می کاریم.

انتهای پیام/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول