اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

رئیس شورا: اول راهیم، مردم فرصت دهند/ مطالبات اساسی شهرکردی‌ها در دستورکار شورای ششم

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: اگر مردم به ما فرصت دهند خواسته‌های اساسی‌شان از جمله کمربندی جنوب، برج‌های دوقلو، ترافیک شهری، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و... را برآورده می‌کنیم.

رئیس شورا: اول راهیم، مردم فرصت دهند/ مطالبات اساسی شهرکردی‌ها در دستورکار شورای ششم

محمدرضا بیاتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: اعضای شورا نمایندگان مردم هستند و مردم باید از آن‌ها حمایت کنند، پیشنهاد دهند و هرجا مشکلی بود نقد کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد با بیان اینکه شورا در ابعاد نظارتی، تصویبی و ارتباط با مسئولان کار می‌کند، افزود: شورا بر شهرداری نظارت دارد، باید موارد مورد نیاز شهرداری را فراهم کند و با ادارات در راستای حل مطالبات مردم ارتباط برقرار کند که این موارد بدون حمایت و مشورت مردم امکان‌پذیر نیست.

تشکیل ۷ کمیسیون تخصصی در شورا

وی ادامه داد: از هفته اول آغاز به کار شورای ششم، هفت کمیسیون‌ تخصصی با حضور متخصصان و فرهیختگان استان تشکیل شد و در هر کمیسیون متخصصان همان کمیسیون حضور دارند تا بتوان از نظرات کارشناسی این افراد در حل مشکلات مربوط استفاده کرد.

از طرح‌های جدید استقبال می‌شود

بیاتی اظهار داشت: شورا محل اعلام طرح‌ها و ایده‌های متخصصان در زمینه پروژه‌های مختلف شهرسازی، عمرانی و ...است و از همه طرح‌ها و نظراتی که به بهبود شرایط شهر کمک کند استقبال می‌کنیم.

وی بیان کرد: شورا در ابتدای کار است و انجام کارها در یک یا ۲ سال و یک یا ۲ برنامه خلاصه نمی‌شود بلکه پروژه‌ها به دو دوره زمانی بلندمدت و کوتاه‌مدت تقسیم می‌شوند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد ادامه داد: بودجه سالانه یکی از برنامه‌های کوتاه‌مدت است که اخیراً شهرداری روی آن کار می‌کند که در صورت موافقت تصویب خواهد شد تا برنامه‌های سال آینده بر مبنای این بودجه عملیاتی شوند.

بیاتی با اشاره به برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله، افزود: بودجه هرسال برش یک پنجم از این برنامه پنج ساله است که بر اساس اولویت‌های شهر و مشروط به درآمد شهرداری اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: شهرداری نهاد دولتی نیست و تنها در حد یک الی ۲ درصد به دولت وابسته است و بقیه منابع درآمدی شهرداری باید از طریق مردم تأمین شود که مردم به خاطر خدماتی که دریافت می‌کنند مبالغی را به شهرداری می‌دهند تا منابع مالی لازم را برای اجرای پروژه‌ها به دست بیاورد.

مردم فرصت دهند، خواسته‌هایشان برآورده می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهرکرد اظهار داشت: ما مردمان خوبی داریم که اگر به ما فرصت دهند در قالب بودجه‌های سالانه خواسته‌های اساسی مردم مانند کمربندی جنوب، برج‌های دوقلو، ترافیک شهری، تقاطع‌های غیرهم‌سطح و... را برآورده می‌کنیم.

وی ادامه داد: همچنین پروژه‌های مشارکتی مردمی داریم که عموم مردم به عنوان شورا یاران در این طرح‌ها شرکت داده می‌شوند و در حل مشکلات یاری‌گر شورا هستند.

بیاتی گفت: ایجاد بوستان، زمین ورزشی روباز، چمن مصنوعی و آسفالت در محل و ایجاد مراکز تجاری و خدماتی، ساماندهی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی در مراکز محله‌ها و رسیدن به مشکلات ناحیه همه در دستور کار و برنامه‌ریزی شورا است که در حد توان مدیریتی شهرداری و حمایت‌های مالی و فکری مردم اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۶

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول