اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

یادواره همکلاسی آسمانی در همدان برگزار می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از برگزاری یادواره همکلاسی آسمانی گرامیداشت شهید محمدرسول رضایی ۲۹ دی‌ماه در همدان خبر داد.

یادواره

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد پورداود صبح امروز در نشست خبری یادواره محمدرسول رضایی؛ شهید شاخص دانش‌‌آموزی کشور در استان همدان اظهار کرد: شهید و شهادت واژگانی مقدس بوده‌اند که علاوه بر معنای حی و حاضر بودن، در ادبیات اسلامی و ادبیات عاشورا راهبرنده هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز هجمه‌های بزرگی علیه نوجوانان و جوانان ما صورت می‌گیرد و دشمن می‌خواهد بنیان خانواده را سست کند که در عرصه تعلیم و تربیت یکی از راه‌های غلبه بر این دشمنی‌ها برگرفتن از الگوی شهید و شهادت است گفت: ساحت اول از ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت؛ عبادی، اخلاقی و دینی و ترویج روحیه ایثار و شهادت است و در این راستا حرکت می‌کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: شهدا شعائر و الگوهای ما هستند، کسانی که برگرفته از تعالیم الهی از عزیزترین موجودیت خود یعنی جان گذشتند و به لقاء‌الله رسیدند و در واقع در طریق علم و تعلیم در رسیدن به لقاء‌الله آنها شاگرد اول هستند که همواره الگوهای ما خواهند بود.

وی با تاکید به اینکه ترویج روحیه ایثار و شهادت همواره مورد توجه بوده و در این راستا گام‌های مهمی برداشته‌ایم عنوان کرد: سال گذشته برای نخستین بار تجلیل از فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران را مورد توجه قرار دادیم.

پورداود به تجلیل از آزادگان شاغل و بازنشسته استان طی هر سال در گرامیداشت سالروز آزادگان اشاره کرد و گفت: صدور دیپلم افتخاری جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و پدر و مادر شهدا و نیز دیدار دوره‌ای و مستمر با خانواده شهدای دانش‌آموز از دیگر موضوعات مورد توجه بوده است.

وی به تهیه و تدوین کتاب شهدای دانش‌آموز استان با عنوان "شاگرد اولی‌ها" اشاره کرد و گفت: برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم؛ برگزاری اردوی یاوران ولایت و یادواره شهدای دانش‌آموز فرهنگی با عنوان" جشنواره‌های لاله‌های روشن" به صورت حضوری و مجازی، تجلیل از پیشکسوتان جبهه و جنگ در کنگره پیشکسوتان جهاد و شهادت، معرفی و تجلیل از معلمین شاخص شهید در استان و برگزاری یادواره شهید شاخص سال از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه وجود تمثال  شهید رضایی در دفتر مقام معظم رهبری فضیلت این شهید را برای ما صد چندان می‌کند افزود: طی دو سال اخیر اقدامات بزرگی را با بسیج دانش‌آموزی در بزرگداشت این شهید انجام دادیم و این هفته یادواره همکلاسی‌‌های شهید را به این مناسبت برگزار خواهیم داد.

پورداود با بیان اینکه کسانی که با شهید رضایی همسنگر بودند خاطرات زیادی تعریف کرده‌اند که ایشان درس‌های بزرگی را به ما می‌دهند افزود: تدوین کتاب شاگرد اولی، انتشار ۳۵۰ ویژه‌نامه، برگزاری جشنواره‌های دل نوشته‌هایی با شهدا و... در این راستا مورد توجه بوده است. 

وی با اشاره به اینکه قرار است سال‌های آتی کنگره شهید رضایی برگزار شود عنوان کرد: یک مدرسه را به نام و یاد این شهید بزرگوار نامگذاری خواهیم کرد و بیشتر ابنیه ما مزین به یاد شهدای دانش‌آموز و فرهنگی هستند که بعد از شهادت سردار سلیمانی نیز ۱۹ مدرسه به نام ایشان مزین شد.

وی با بیان اینکه در راستای سند بنیاد بنیادی و تقویت بنیان‌های دینی برگزاری کنگره‌‌های شهدا بسیار حائز اهمیت است گفت: این دنیا یک مدرسه بزرگ است و تمام ساکنان آن همواره یاد می‌گیرند و یاد می‌دهند که امیدواریم همواره یادگیرنده و یاد دهنده خوبی باشیم.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان همدان نیز ضمن گرامیداشت یاد ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز کشور و یک‌هزار و ۷۶ شهید دانش‌آموز استان اظهار کرد: روز چهارشنبه این هفته یادواره شهید رضایی برگزار می‌شود و سخنران مراسم سردار آبنوش خواهد بود.

مظاهری با بیان اینکه تمام تلاش این بوده که از ظرفیت دانش‌آموزان در برگزاری این یادواره بهره ببریم گفت: کتاب شهید رضایی در این مراسم رونمایی و بین مدارس توزیع و در قالب آن مسابقه "همکلاسی آسمانی" برگزار می‌شود که بنیاد شهید متولی آن است.

وی با اشاره به رونمایی از کتاب "آن مرد کوچک" در مورد شهید محمدرسول رضایی و شاگرد اولی‌ها که متعلق به یک‌هزار و ۷۶ دانش‌آموز همدان است گفت: افتتاح راهیان نور مجازی در این یادواره انجام خواهد شد.

وی از توزیع یک‌هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند و نیز توزیع اقلام معیشتی در حاشیه این مراسم خبر داد و افزود: این یادواره به صورت زنده از شبک شاد پخش می‌شود و یادواره زیر مجموعه کنگره بزرگ ۸ هزار شهید استان است.

مسوول بسیج دانش‌آموزی استان همدان با اشاره به اینکه اتفاق نادر است که شهید رضایی دو سال شهید شاخص کشور انتخاب می‌شوند و در همین راستا سعی کردیم یادواره درخور شانی در استان برای آن شهید برگزار کنیم گفت: این شهید اهل اسدآباد است که ۱۳ سال سن داشت اما با دستکاری شناسنامه و با سن ۱۴ سال و ۶ ماه به جبهه اعزام شد و در سال ۶۶ به شهادت رسید.

انتهای پیام/۸۹۰۲۶/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول