اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

خطر پیک ششم کرونا در پی بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی/ مردم دوز سوم واکسن را فراموش نکنند

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین گفت: وضعیت آبی کرونایی موجود در بیشتر نقاط کشور از جمله قزوین شکننده و ناپایدار است و اگر شاهد تداوم عادی انگاری شهروندان و تعلل در تزریق دز سوم واکسن باشیم احتمال قرارگیری در پیک ششم کرونا وجود دارد.

خطر پیک ششم کرونا در پی بی‌توجهی به پروتکل های بهداشتی/ مردم دوز سوم واکسن را فراموش نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اگرچه این روزها شاهد کاهش قابل ملاحظه آمار تلفات و بستری های ناشی از کرونا هستیم اما حضور سویه جدید کرونا با نام اومیکرون باعث شکنندگی شرایط موجود شده است.

وی معتقد است وضعیت آبی کرونایی موجود در بیشتر نقاط کشور از جمله قزوین شکننده و ناپایدار است و اگر شاهد تداوم عادی انگاری شهروندان و تعلل در تزریق دز سوم واکسن باشیم احتمال قرارگیری در پیک ششم کرونا وجود دارد.

حبیبی ادامه داد: عادی انگاری شهروندان در خصوص وضعیت موجود و نادیده گرفتن خطر اومیکرون ما را با خطر مواجهه با پیک ششم کرونا و بازگشت به وضعیت قرمز روبرو می کند.

این مسوول با بیان اینکه با وجود واکسیناسیون عمومی باید همچنان پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت کرد و در بیرون از منزل از ماسک استفاده کرد، گفت: باید توجه داشت که هیچ واکسنی نمی تواند به طور ۱۰۰ درصد ایمنی ایجاد کند اما آزمایشات و نتایج به عمل آمده اثبات کرده واکسن تلفات کرونا و همچنین ابتلا به این ویروس را تا حد بسیار زیادی کاهش می دهد.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین اظهار داشت: با این اوصاف باید به تکمیل واکسیناسیون و تزریق دُز سوم واکسن کرونا بسیار اهمیت داد.

این مسوول تاکید کرد: در حال حاضر امکان ابتلا به سویه های جدید کرونا مانند اومیکرون بالاست و نباید شهروندان نسبت به این مساله بی توجه باشند و با عادی انگاری سلامت خود، خانواده و دیگران را با تهدید روبرو کنند.

حبیبی با بیان اینکه تا زمانی که خطر کرونا رفع نشده باید از ماسک استفاده کنیم و به زدن آن عادت کنیم،افزود:ممکن است افراد به کرونا مبتلا شوند اما به دلیل تزریق واکسن علایم آن را خفیف احساس کنند و به دلیل نزدن واکسن و عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی این ویروس را به دیگران منتقل کرده و سلامت شهروندان را به خطر بیاندازند.

این مسوول با اشاره به شکننده بودن شرایط فعلی کرونایی در کشور و استان قزوین، خاطرنشان کرد: با وجود قرارگیری شهرستان های استان قزوین در وضعیت آبی کرونایی اما به دلیل شیوع اومیکرون در کشور این وضعیت می تواند به سرعت به زرد و حتی قرمز تغییر کند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با بیان اینکه فاصله گذاری اجتماعی همچنان باید مورد توجه باشد، هشدار داد: خطر انتشار اومیکرون در دورهمی های فامیلی و اجتماعاتی که فاصله گذاری اجتماعی در آنها رعایت نمی شود، زیاد است.

او با تاکید بر اینکه تمامی اصناف، کارمندان، رانندگان و سایر مشاغل ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی و استفاده از ماسک بوده و باید در وقت لازم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند، در خصوص عدم رعایت برخی اصناف و بی توجهی به موارد بهداشتی،گفت: ناظران بهداشتی همچنان بر بازار و اصناف نظارت دارند اما ناظران اصلی خود مردم هستند و باید افرادی که را بهداشت و نکات لازم برای پیشگیری از کرونا را رعایت نمی کنند به مراجع قانونی معرفی کرده و از آنها خرید نکنند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول