اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان جنوبی

نخستین نشست رسانه‌های خراسان‌جنوبی با استاندار برای بیان مظالباتشان

نخستین نشست رسانه‌های خراسان‌جنوبی با استاندار جدید در راستای بیان مطالباتشان برگزار و در این نشست درخواست‌های مختلف رسانه‌های استان مطرح شد.

نخستین نشست رسانه‌های خراسان‌جنوبی با استاندار برای بیان مظالباتشان

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عصر امروز استاندار خراسان‌جنوبی با مدیران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و اصحاب رسانه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این نشست صمیمی مطالبات رسانه‌های استان بیان گردید و استاندار نیز برای پیگیری این مطالبات دستور برگزاری جلساتی با حضور نمایندگان اصحاب رسانه استان را داد.

نگاه ویژه استاندار به جایگاه رسانه

«محمود مقامی» مدیرکل روابط عمومی استانداری خراسان‌جنوبی در این نشست اظهارداشت: استاندار خراسان‌جنوبی نگاه ویژه‌ای به رسانه‌های استان داشته و بر اهمیت، جایگاه و حقوق رسانه‌ها تأکید دارند.

وی با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی مفتخر به وجود پرفسور معتمدنژاد پدر علم ارتباطات و شهید فرهادی، شهید اهل قلم است، افزود: هر ساله در ایام شهادت این شهید بزرگوار مراسماتی در استان ویژه اهل رسانه گرفته می‌شود.

تهیه سند توسعه رسانه‌ای استان در حال انجام است

«محمود رمضانی» معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در ادامه این نشست اظهارداشت: استان خراسان‌جنوبی، استانی فرهنگی بوده و در حال حاضر ۱۳۶ نشریه و پایگاه خبری در استان فعال و ۴۲ سرپرستی نشریات سراسری و ۱۷ سرپرستی خبرگزاری سراسری در این استان فعالیت دارند.

وی ادامه داد: در مجموع ۱۹۱ ظرفیت رسانه‌ای شامل مطبوعات، نشریات، خبرگزاری و پایگاه خبری در استان فعال هستند.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه اصحاب رسانه استان اهل تعامل و همدلی با مجموعه نظام و دولت بوده و خوشبختانه این فضا در استان وجود دارد، یادآور شد: همیشه رسانه‌های استان سعی کرده‌اند تا فضای امید را در جامعه ایجاد و نگاه رسانه‌های استان یک نگاه توسعه‌ای بوده که تلاش نموده‌اند تا با در کنار بودن مسؤولان به این مهم جامعه عمل بپوشانند.

رمضانی با بیان اینکه مصوبه‌ای مبنی بر اختصاص یک درصد از اعتبارات عمرانی به صدا و سیما وجود دارد که در همین راستا مصوبه‌ای گذاشته شد که درصدی از این اعتبارات نیز به دیگر رسانه‌ها پرداخت شود، گفت: در این زمینه با ادارت مختلف مکاتبه صورت گرفته تا درصدی از اعتبارات عمرانی آنها به عنوان پیوست رسانه‌ای به رسانه‌ها پرداخت و70 درصد ادارات پای کار آمده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر رسانه‌ها با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده‌اند، افزود: اگر این مصوبه پایدار و ادارات همراهی کنند و در شورای اطلاع‌رسانی همه طرح‌ها پیوست رسانه‌ای داشته باشند می‌تواند کمک خوبی به رسانه‌های استان باشد.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی افزود: متأسفانه گاهی از مواقع مدیران برای روابط عمومی دستگاه‌ها و مجموعه‌های مختلف انتخاب می‌شوند که حداقل آشنایی با رسانه‌ها ندارند که باید در این انتصاب‌ها توجه صورت پذیرد.

رمضانی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد دوره‌های آموزشی ویژه مدیران روابط عمومی و همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی برای آشنایی با حقوق رسانه‌ها برگزار کند.

وی با تأکید بر اهمیت پاسخگویی سریع و به موقع دستگاه‌های اجرایی به رسانه‌ها گفت: این امر از شایع‌پراکنی جلوگیری می‌کند.

معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری اختتامیه نخستین جشنواره منطقه شرق کشور در استان در اواخر بهمن خبر داد و افزود: تاکنون هشت جشنواره استانی برگزار شده است.

رمضانی با اشاره به اینکه سند توسعه رسانه‌ای استان در حال انجام است، اضافه کرد: نشست‌های مختلفی با مدیران رسانه‌ای استان برگزار شده تا با همفکری آنها بتوانیم این سند را تهیه کنیم.

راه‌های دریافت مالی پروژه‌های پیوست رسانه‌ای مشخص شود

«سمانه سالاری» مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی نیز در ادامه اظهارداشت: پیوست رسانه‌ای که در شورای مطبوعات استان پیگیری شده ولی متأسفانه به مدیران دستگاه‌های اجرایی ابلاغ نشده است.

وی تصریح کرد: اگر پیوست رسانه‌ای برای پروژه‌ای تعریف می‌شود باید راه‌های دریافت مالی آن نیز مشخص تا آسیبی ایجاد نشود.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین در حال حاضر تنها رسانه‌های مکتوب برای این پیوست رسانه‌ای تعریف شده‌اند و باید رسانه‌های برخط و مجازی را نیز شامل شود.

سالاری با اشاره به اینکه به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای رسانه‌ها هستیم، گفت: متأسفانه حمایتی از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی برای رسانه‌ها وجود ندارد وهمیشه خبرنگاران نقطه مقابل مدیران قرار گرفته‌اند.

وی افزود: تا زمانی که از ظرفیت رسانه‌ها و خبرنگاران استفاده نشود مشکلات نه تنها حل نشده بلکه به آنها افزوده خواهد شد.

مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان‌جنوبی با بیان اینکه خراسان‌جنوبی استانی مرزی بوده و در استان‌های مرزی علی رغم اینکه خبرهای بین‌المللی منتشر می‌شود، یادآور شد: ولی در این استان  دچار مشکل شده‌ایم و وقتی موضوعی می‌خواهد به نتیجه برسد به خط قرمز و موضوع امنیتی تبدیل می‌شود.

سالاری با اشاره به مشکلات مالی خبرنگاران استان گفت: این مشکلات با وجود کرونا چند برابر شده و این امر ضربه مهلکی به استان وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه خبرنگاران برای ۱۷ مرداد نیستند بلکه همه ساعت‌ها به وظیفه خود به خوبی عمل می‌کنند ولی متأسفانه مدیران خبرنگاران را پشت درب‌های خود نگه می‌دارند در حالی که جایگاه خبرنگاران بیش‌از این است، اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم امور اداری خانه مطبوعات استان را پیگیری نماییم نیاز به مکانی وجود دارد که سایت خانه مطبوعات آغاز شده و امیدواریم مورد حمایت دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد تا بتوانیم آن را تجهیز کنیم.

در ادامه این نشست درخواست‌هایی مبنی بر حمایت از رسانه‌های مختلف در راستای درج آگهی‌ها، کمک به حل مشکلات مالیاتی رسانه‌ها، اندیشیده شدن سازو کارهایی برای تربیت خبرنگاران جدید با توجه به کمبود خبرنگار در استان، کمک به تحت پوشش قرار دادن بیمه خبرنگاران، عملی شدن قول‌هایی که داده می‌شود، ارتباط گیری صحیح مدیران با خبرنگاران، ایجاد پژوهشکده رسانه‌ای، کمک به معیشت خبرنگاران، رفع حل مشکلات پیش‌روی برخی از مطبوعات و رفع مشکل مسکن به وِیژه برای خبرنگارانی که در کف میدان هستند شدند.

انتهای پیام/۶۹۰۲۷

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول