اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا در رسانه ملی/ جبلی: افتخارمان استفاده از تصویر شهدا در قاب تصویر است

رئیس رسانه ملی خطاب به مادران شهدا گفت: ما نیاز داریم به حضور شما و در دوره تحولی سازمان صداوسیما افتخارمان این است که قاب تصویر رسانه ملی مزین به این ستاره ها باشد.

آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا در رسانه ملی/ جبلی: افتخارمان استفاده از تصویر شهدا در قاب تصویر است

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (ع) مراسم آیین تجلیل از مادران و همسران شهدا با حضور پیمان جبلی رییس رسانه ملی در مرکز همایش های سازمان صداوسیما برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در این مراسم پیمان جبلی رییس سازمان صداوسیما در این مراسم گفت: صحبت کردن در جمع برایم کار سختی نیست اما اینجا صحبت کردن برایم سخت است و هیچ به ذهنم نرسید غیر از شرمندگی و سرگردانی در تعبیر و بیان مطالب چیزی نداریم بگوییم.

وی ادامه داد: شما عزیزترین داشته هایتان را دادید و ما چه داریم در مقابل شما بگوییم؟ شهدا ناظر به رفتار ما هستند همانطور که شما ما را کنترل می کنید. شهید از خداوند طلب مژده و بشارت می کند و‌ می‌گوید من به نقطه ای که تو گفتی رسیدم آیا بعد از ما کسانی که در پی ما آمدند به مقصد رسیدند یا نه؟ شهید ناظر به رفتار ما و منتظر ما است. شهدا نگران این هستند که ما به کجا رسیدیم. ما هر رفتاری که داشته باشیم نخواهیم توانست دین شما را که با شهید همراه بودید ادا کنیم.

جبلی افزود: اما بر ما واجب است که چند وقت یکبار با شما دیدار کنیم تا به خودمان یادآوری کنیم در چه جایگاهی قرار گرفتیم. مادر یکی از شهدای بزرگوار در یک مناسبتی عکس سه شهیدشان را به من دادند و گفتند بین این سه کوچکترین فرزندم یک چیز دیگر بود و اگر مشکلی داشتی از او بخواه دعایت کند. ما نیاز داریم به حضور شما و در دوره تحولی سازمان صداوسیما افتخارمان این است که قاب تصویر رسانه ملی مزین به این ستاره ها باشد. بار سنگینی این امانت را بر گردن خودمان حس می کنیم. شهید شما به ما نگاه می کند و همین نگاه مظلومانه شهدای شما برای ما درس آموز است. جمله ای ندارم جز عرض شرمندگی و تقصیر بابت همه فرزندانی که تربیت کردید و ما شرمنده شما هستیم خداوند توفیق دهد قدردان شما باشیم.

«امیرحسین قاضی زاده هاشمی» معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید در ادامه این مراسم ابتدا ضمن قرائت پیام حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی، گفت: سلام و درود خدا بر مادران و همسران شهیدان که با تحمل دشواری ها همراهان و اسوه مقاومت بودند. ملت ایران نیز به وجود بانوانی اینچنین شایسته بر خود می بالد. با گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین این مناسبت را فرصتی ارزشمند برای قدردانی از بانوان کشور می دانم که راه پر فروغ ایثار و شهادت را درخشان و جاودانه نگاه داشتند. از خداوند سلامت مادران شهدا را در گسترش ارزش های اسلامی مسئلت دارم. 

وی افزود: در مقام شهید و مادر و همسر شهید در روایات جمله هایی آمده است. به مفهوم زنده بودن شهدا می خواستم اشاره ای کنم. خداوند فرموده است و لا تحسبن الذین ... وعده های الهی ذکر می‌شود که همه حقیقی است و کسانی که بیشترین درک را دارند مادران و همسران شهدا هستند که با فرزندانشان زندگی می کنند.

قاضی زاده گفت: این مادران هر روز با فرزندشان حرف می زنند و با او درد و دل می کنند و هدایت می شوند. همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند نقش مادران شهید ادامه دادن نهضت شهید است. اگر امروز بعد از چهل سال نظام ما قدرت مندت از قبل به راهش ادامه می دهد ماحصل نقش مادران شهدا است که از جامعه مراقبت می کنند و زبان گویای شهیدانشان هستند. 

وی همچنین بیان داشت: رشدی که خداوند بزای انسان قرار داده یک‌مسیر میان بر دارد و آنهم شهادت است. شهادت مایه خاطر جمعی است. حاج قاسم را ببینید سالها به دنبال شهادت بود و تنها انسان مطمئن برای شهادت، شهید است. مقام معظم رهبری می فرمایند شهادت قله است و حادثه نیست اعطا می شود و انتخاب می شود. برای رسیدن به این قله باید از دامنه ای عبور کرد و آن دامنه سبک زندگی و خانواده شهید هستند که او را بزرگ کردند. 

وی افزود: شهیدان نتوانستند جنایت و کشتار کودکان را تحمل کنند. تا دیر نشده به سراغ خانواده های شهدا بروید. ما به عنوان خادم شهدا در دوره جدید از همه دوستان می خواهم ما را در این زمینه کمک کنند.ما قهرمان های واقعی داریم و ان شا الله با همت بلند شما هنرمندان و کارکردان ها فیلم و‌سریال هایی درباره شهدا ساخته شود. همچنین از صداوسیما و آقای جبلی تشکر می کنم که برای اولین بار چنین مراسمی برگزار کرد. 

«انسیه خزعلی معاون  امور زنان و خانواده رییس جمهور» در ادامه این مراسم گفت: الگویی که ام‌البنین (ع) ارائه داد به عنوان مادر و همسر شهید که ماندگاری نسل اهل بیت را به عهده می گیرد و فاطمه را مقدم می داند. حرکتی که ام البنین در زندگی و نوع تربیت و ایثار و از خودگذشتگی از خود برجای گذاشته است در برخی جوامع ادامه دارد.

وی افزود: آنجا که طلب می‌کند نام مادر برده نشود که نکند فرزندان فاطمه (س) احساس خلا نکنند. تا جایی که خبر شهادت یکی یکی پسرهایش را برایش می آورند و او‌ از حسین (ع) می پرسد و در غم شهادت او ضجه می زند. 

وی گفت: مادران شهدای ما بزرگترین و سخت ترین تصمیم را گرفتند. باید گفت مردانه ترین تصمیم را مادران شهدا گرفتند که جگرگوشه هایشان را به راحتی روان کردند و به امام راحل و رهبرشان هدیه دادند و این کم نیست. 

خزعلی بیان داشت: اینها زندگی شان را معامله کردند و یک عکر شهید زندگی کردند و در فراق و‌ حسرت زیستند. گاه مردانی در مقابل مادران شهید می شکنند. اگر در برنامه هایی که درباره زنان شهدای ما با قیاس با سایر جنگ ها دقیق شویم و بررسی کنیم می بینیم که چقدر زنان نقش درستی داشتند و در همه جنگ های دیگر اینطور نبود. اگر زنان نبودند انقلاب ما به اینجا نمی رسید. تنها اجری که می‌تواند پاسخ شما باشد نگاه حضرت زهرا (س) و بزرگانی مثل ام‌البنین هستند.

در پایان این مراسم در حضور رئیس سازمان صداوسیما و رئیس سازمان بنیاد شهید از خانواده های شهدا تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول