اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

بسته خبری پلیس| از انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی در مازندران تا خاموشی ۲۴ دستگاه بیت کویین در مرغداری

فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی با ۵۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در استان خبر داد.

بسته خبری پلیس| از انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی در مازندران تا خاموشی ۲۴ دستگاه بیت کویین در مرغداری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار مرتضی میرزایی از انهدام باند جرایم سازمان یافته اقتصادی با ۵۰ هزار میلیارد ریال کلاهبرداری در استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای مقابله با اخلالگران نظام اقتصادی و در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت مجرمانه و سازمان یافته یک شرکت جعلی اقتصادی، بلافاصله موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان پلیس امنیت اقتصادی این فرماندهی قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات ماموران پلیس امنیت اقتصادی مشخص شد، اعضای این باند کلاهبرداری در پوشش یک شرکت فنی و مهندسی با تصرف غیر قانونی اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن با اسناد جعلی، اقدام به فروش آن و کلاهبرداری می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، تصریح کرد: در ادامه تحقیقات مشخص شد این افراد با اخلال در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی و ایجاد ساز و کار پرداخت تسهیلات کلان و معرفی شرکت به عنوان سرمایه گذار اقدام به اخذ رشوه و کلاهبرداری از شهروندان می‌کنند.

 میرزایی خاطر نشان کرد: اعضای این باند سازمان یافته در بخشی دیگر از اقدامات مجرمانه خود با جستجو در سایت‌های فروش املاک و کالا در سایت‌های شیپور و دیوار، املاکی که نیاز به فروش فوری داشتند را شناسایی و با استفاده از حوالجات جعلی و با مبالغی بالاتر از قیمت واقعی، املاک را از چنگ مالباختگان خارج می‌کردند.

وی اضافه کرد: این باند سازمان یافته متشکل از تیم‌های حقوقی، داوری، حسابداری و سایر اعضای هیئت مدیره به صورت برنامه‌ریزی شده سعی در جلب مشارکت مردمی در ۴ حوزه تصرف اراضی ملی و تفکیک غیرقانونی آن، اخلال گری در حوزه مالی و اقتصادی از طریق فریب افکار عمومی، واگذاری املاک ملی تصرفی با ارز گلیچی (پول شویی و سرمایه گذاری در فضای بین الملل برای فرار از کشور) و استفاده از حوالجات جعلی در قالب پرداخت نقدی اقدام به کلاهبرداری می‌کردند.

این مسؤول با اشاره به اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیس امنیت اقتصادی از شناسایی تمامی اعضای این باند با ۳۵ فقره کلاهبرداری به ارزش ۵۰ هزار میلیارد ریال خبر داد، افزود: با هماهنگی قضائی متهمان در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به انهدام این باند سازمان یافته جرایم اقتصادی و معرفی ۱۱ متهم این پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی، خاطر نشان کرد: عزم و اراده پلیس و دستگاه قضا برای برخورد با اخلالگران نظام اقتصادی جدی‌تر از هر زمانی است.
 

*خاموشی ۲۴ دستگاه بیت کویین در مرغداری
سرهنگ قاسم عزیزی، فرمانده انتظامی نکا از شناسایی و کشف ۲۴ دستگاه بیت کویین در آن شهرستان خبر داد، گفت: در پی کسب خبر مبنی بر فعالیت غیرمجاز تولید ارز دیجیتال، مالکان دو  مرغداری در یکی از روستاهای شهرستان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
وی در ادامه افزود: در این راستا ماموران این شهرستان موفق به کشف دو مزرعه ارز دیجیتال شامل مقادیر زیادی تجهیزات و دستگاه‌های برقی متعدد از جمله تعداد۲۴ دستگاه ماینر نصب شده به دستگاه‌های سوئیج شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نکا با اشاره به دستگیری ۲ نفر در این رابطه تصریح کرد: کارشناسان مربوطه ارزش دستگاه‌های کشف شده را ۸ میلیارد ریال اعلام کرده‌اند.

سرهنگ عزیزی در خاتمه به شهروندان توصیه کرد: هشدار های پلیس را در خصوص پیشگیری از جرائم و آسیبهای اجتماعی را جدی گرفته و در صورت مشاهده هرگونه جرم و تخلف، مراتب را سریعاً به پلیس۱۱۰ اطلاع دهند.
 

*کشف ۳۰ فقره سرقت در اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی فریدونکنار

سرهنگ حسن هاشم پور، فرمانده انتظامی فریدونکنار از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با کشف ۳۰ فقره سرقت و دستگیری ۲۰ نفر در آن شهرستان خبر داد، گفت: به منظور برقراری نظم و امنیت عمومی، مقابله با عاملان افیونی، سارقان و برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در سطح شهرستان به اجرا در آمد.

وی افزود: در اجرای این طرح که به مدت ۴۸ ساعت بطول انجامید،۲۰ نفر از عاملان افیونی، سارقان و مجرمان سابقه دار در این شهرستان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان فریدونکنار از توقیف ۲۵دستگاه خودرو و۱۲دستگاه موتورسیکلت متخلف در اجرای این طرح خبر داد و اظهار کرد: کشف۳۰فقره سرقت اماکن خصوصی، منزل و داخل خودرو از دیگر توفیقات اجرای این طرح بوده است.

سرهنگ هاشم‌پور در خاتمه از معرفی متهمان دستگیر شده به مرجع قضائی خبر داد و از شهروندان خواست: برای ایجاد امنیتی پایدار در شهرستان و مقابله با سوداگران مرگ با پلیس همکاری کرده و هرگونه اطلاعات و اخباری در زمینه مسائل امنیتی و انتظامی را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ اعلام دارند.
 

انتهای پیام/۸۶۰۵۱/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول