اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

عزم ترکمنستان برای توسعه همکاری‌های بین المللی

رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت این کشور تعدادی از اسناد بین المللی در زمینه آموزش، دفاع و رفع شرایط بحرانی و حمل و نقل را تصویب کرد.

عزم ترکمنستان برای توسعه همکاری‌های بین المللی

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «قربانقلی بردی محمداف» رئیس جمهور ترکمنستان در جلسه دولت تعدادی از اسناد مربوط به توسعه روابط بین المللی این کشور را تصویب کرد.

یکی از این اسناد توافقنامه بین دولتی ترکمنستان و قزاقستان در زمینه همکاری در دفاع مدنی، پیشگیری و رفع شرایط اضطراری است که در 25 اکتبر 2021 در عشق آباد امضا شده بود.

بردی محمداف همچنین توافقنامه همکاری بین دولت‌های ترکمنستان و ترکیه در زمینه بهداشتی و پزشکی و یادداشت تفاهمی برای ایجاد مدرسه متوسطه مشترک را تصویب کرد.

در جلسه هیئت دولت «بردی محمداف» همچنین  برنامه توسعه دیپلماسی حمل و نقل تا سال 2025 را تصویب نمود.

در همین راستا، آژانس حمل و نقل و ارتباطات زیر نظر کابینه وزیران ترکمنستان، وزارت امور خارجه، وزارتخانه‌های دارایی، دادگستری، تجارت و روابط اقتصادی خارجی، خدمات مرزی دولتی و بانک مرکزی به عنوان نهادهای هماهنگ کننده برای اجرای این توافقنامه مشخص شده‌اند. 

پیش نویس این سند توسط «رشید مردوف» معاون نخست وزیر ارائه شد.

وی گفت که اقدامات پیش بینی شده در این برنامه با هدف تجدید مقیاس وسیع پایه مادی و فنی سیستم‌های حمل و نقل ترکمنستان انجام می‌شود. در توسعه بسترهای قانونی در این زمینه، همکاری‌های بین المللی و تهیه کد حمل و نقل جاده‌ای کشورها را نیز شامل می‌شود.

این سند همچنین قصد دارد روی الحاق ترکمنستان به برنامه همکاری بین المللی بین اتحادیه اروپا و کشورهای شریک در سازماندهی کریدور حمل و نقل اروپا-قفقاز-آسیا تمرکز کند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول