اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

استان فارس به تحولی جهشی نیاز دارد

استاندار فارس گفت: باید در همه بخش‌های اجرایی استان بررسی شود که چگونه‌ می‌توان با وجود محدودیت‌های مالی و با رویکردی پژوهشی، به تحول سریع دست یافت.

استان فارس به تحولی جهشی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، استاندار فارس در همایش مجازی کشوری «راه های نوآوری و پژوهش در علوم پزشکی در شرایط کمبود و محدودیت» که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز برگزار شد، تاکید کرد: نه تنها در حوزه سلامت، بلکه در همه بخش های اجرایی استان همچون صنعت و معدن، کشاورزی، امور اجتماعی و دیگر امور، باید بررسی شود که چگونه با وجود محدودیت های مالی، می توانیم با نوآوری، پژوهش و به صورت جهشی، استان را متحول و به عنوان الگو در کشور مطرح کنیم.

محمد هادی ایمانیه در همایش مجازی که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شیرازبرگزار شد گفت: برای رفع مشکلات انباشته کشور، پیرو فرمایش مقام معظم رهبری، باید از راه های میانبر استفاده کنیم، وگرنه بهبودهای تدریجی در کشور، در حال پیگیری است.

وی با اشاره به تجارب پیشین خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، عنوان کرد: راهی بهتر از تفکر، خلاقیت، نوآوری و توجه کمتر به پشتوانه های مالی، پیش روی حوزه سلامت و دیگر حوزه ها نیست و به نظر می رسد همین موضوع نیز نیازمند پژوهش است که چگونه با وجود مسایل مالی، می توانیم دیگر مشکلات را برطرف کنیم.

استاندار فارس با  تاکید برای بهبود پژوهش ها در این نشست افزود: استفاده از ابزار SWOT که قوت ها، ضعف ها، فرصت ها و تهدیدهای یک مجموعه را واکاوی می کند و همچنین نتایج مرورهای نظام مند، متا آنالیزها و مطالعات هم گروهی و بهره گیری از ذخایر زیستی و ژنتیکی و نیز داده های مناسب و به روز سامانه های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.

ایمانیه توجه بیش از پیش به امر پژوهش، برای کاهش میزان مرگ و میر به ویژه در حوادث رانندگی، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان ها در استان فارس را خواستار شد.

در این برنامه، «محمود نجابت» مشاورعالی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، «افشین امینی»، «علی اکبر اسدی پویا»، «یونس قاسمی»، «مانیکا نگهداری پور»، «علیرضا چوبینه» و «حسین پارسایی» از اعضای هیات علمی این دانشگاه، به عنوان سخنران، مطالب علمی این نشست و همچنین «مهتاب معمارپور» معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه و «نصراله عرفانی» معاون بین الملل دانشگاه نیز گزارش عملکردهای اجرایی را ارایه کردند.

این همایش مجازی کشوری به همت مراکز تحقیقاتی صرع و علوم دارویی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و با همکاری استانداری فارس در تالار شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد.

انتهای خبر/ ج/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول