اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

توسعه جایگاه پسماند محمدآباد به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و نماینده مردم قزوین،البرز و آبیک در مجلس گفت: بازآمدسازی جایگاه پردازش پسماند محمدآباد در استان قزوین به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که باید در سفر رییس جمهور به این استان مطالبه شود.

توسعه جایگاه پسماند محمدآباد به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی روز جمعه در حاشیه بازدید از جایگاه پردازش پسماند محمدآباد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای توسعه و احداث فازهای بعدی این جایگاه نیاز است که ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار فراهم شود، اما به صورت اورژانسی فعلا ۲۰ میلیارد تومان باید در اولویت تخصیص قرار گیرد.

وی اضافه کرد: این جایگاه به لحاظ الگوی مهندسی در حوزه زیست محیطی یک فرآیند کم نظیر در کشور است، اما متاسفانه به دلیل ورود روزانه ۷۵۰ تن زباله که بیش از ظرفیت طبیعی آن یعنی ۲۵۰ تن زباله می باشد، با تجمع و انبوهی از پسماندها روبه رو شده است.

محمدبیگی تصریح کرد: وجود زباله خارج از ظرفیت این جایگاه سبب شده تا با افزایش شدید شیرابه‌های ناشی از پسماند روبه رو شویم که به نوبه خود یک فاجعه زیست محیطی و خطر بیولوژیکی است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وجود سوء مدیریت‌ها در چند سال گذشته بر اوضاع این جایگاه اثرات منفی گذاشته است، گفت: واگذاری نامناسب و تغییر مدیریت آن در سازمان‌ها و دستگاه‌های دیگر سبب شده تا این جایگاه با مشکلات عدیده‌ای روبه رو شود.

محمدبیگی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه زباله‌های دیگر شهرستان‌های استان قزوین نیز به این جایگاه پردازش پسماند منتقل می‌شود، بنابراین لازم است که شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز با مساعدت و  کمک به این مهم پای کار آمده و چاره اندیشی کنند.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی یادآور شد: سازمان حفاظت محیط زیست باید با ورود جدی خود به این معضل، کمک‌های فوری و راهکارهای موثری را اجرایی سازد.

به گزارش فارس، در این بازدید همچنین ابوالفضل یاری رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و چندتن از اعضای شورای اسلامی شهر قزوین نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ع

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول