اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

ائمه جمعه استان زنجان بر لزوم حفظ اقتدار در مذاکرات وین و توجه به مشکلات مردم تاکید کردند

ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های این هفته با تاکید بر حفظ اقتدار و هوشیاری در مذاکرات وین، بر ضرورت توجه به مشکلات مردم از جمله لزوم ثبات قیمت‌ها در بازار تاکید کردند.

ائمه جمعه استان زنجان بر لزوم حفظ اقتدار در مذاکرات وین و توجه به مشکلات مردم تاکید کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، ائمه جمعه استان زنجان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به مشکلات ناشی از مدیریت در کشور، تلاش دشمن برای ترور شخصیت‌ها، حفظ استقلال کشور در مذاکرات هسته‌ای، عدم تحقق وعده دولت در ثبات قیمت‌ها، روایت‌سازی معکوس از مذاکرات وین توسط دشمن و مشکلات مردم در شهرستان‌ها اشاره کردند.

افکار و اندیشه‌های سکولار، یکی از دلایل اصلی مشکلات موجود کشور است

امام جمعه خرمدره در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب، مبنی بر اسلامی بودن انقلاب گفت: افکار و اندیشه‌های سکولار برخی مجامع علمی و برخی مدیران، یکی از دلایل اصلی مشکلات موجود کشور است.

حسین علی زاهدی پور با اشاره به هجمه‌های صورت گرفته علیه علامه مصباح تصریح کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، دشمن به دنبال برجسته‌سازی افراد کوچک و کم ظرفیت است و بر همین اساس با درک جایگاه و تأثیرگذاری علامه مصباح در صدد ترور شخصیت آن بزرگوار حتی بعد از رحلت هستند و اصلی‌ترین هدف تخریب شخصیت علامه مصباح، سکولاریزه کردن کشور است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای گفت: حفظ استقلال کشور یک اصل لایتغیر است و نگرانی برخی غربگراها از افزایش تعامل با شرق از جمله چین و روسیه، در راستای به چالش کشیدن فضای مذاکرات و تأمین منافع غربی‌هاست.

کالا، اجناس و میوه در سلطانیه گران‌تر است

همچنین حجت‌الاسلام سید عمران حسینی‌نسب هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با توصیه به تقوای الهی و دوری از گناه و معصیت، شانزدهمین هفته از بحث خانواده و حقوق والدین را ادامه داد و گفت: نیکی به والدین از راه های تقرب به خداست.

امام جمعه سلطانیه به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در دیدار تصویری با مردم قم پرداخت و با بیان اینکه عمل به وعده‌های داده شده یکی از تاکیدات رهبر معظم انقلاب بوده و هست و یکی از وعده ها بهبود معیشت و کاهش گرانی‌هاست و با اینکه گفته می‌شود قیمت کالاها نباید افزایش پیدا کند اما همچنان قیمت ثبات ندارد، گفت: کالا، اجناس و میوه در سلطانیه گران‌تر است.

وی با بیان اینکه غیرت دینی در فرمایش مقام معظم رهبری عامل نجات کشور و تبدیل تهدید به فرصت است و غیرت دینی باید حفظ شود، به انواع غیرت از جمله غیرت به وطن، غیرت به ناموس و غیرت به دین اشاره کرد و با بیان اینکه امام، شهدا و سردار سلیمانی و آحاد مردم غیرت دینی و انقلابی دارند، افزود: پایبندی به اصول اسلام و انقلاب نماد غیرت دینی است.

حسینی نسب با بیان اینکه در مذاکرات با غرب هم با غیرت دینی و انقلابی از حقوق مسلم خود دفاع می‌کنیم و از غرب هم غیر از حقوق خود و پایبندی به تعهدات چیز دیگری نمی‌خواهیم و ایران می‌گوید ما تعهدات خود را انجام داده‌ایم اکنون نوبت غرب است و دشمن باید از زیاده خواهی دست بردارد، ادامه داد: آمریکا و غرب بداند موشک‌های ما، برجام نیست که قابل مذاکره باشد یا بُرد آنها کاهش یابد.

امام جمعه سلطانیه با بیان اینکه موفقیت‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی نباید پنهان بماند و با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی و همچنین مشکلات بانکی که ما هم گلایه داریم و اقتصاد ایران باید جراحی شود  اما در بخش دیگر از جمله در عرصه علم و فناوری، صنعتی و دفاعی موفقیت‌هایی داریم که تولید واکسن، موشک‌های نقطه زن و دوربُرد و ... از جمله آنهاست و البته این دستاوردها در طول ۴۳ سال به آسانی نبوده بلکه جنگ تحمیلی ۸ ساله و تحریم‌ها و فتنه‌ها و توطئه‌ها را نیز در این ۴۳ سال داشتیم، افزود: تبیین و روایت دستاوردهای انقلاب اسلامی جهاد است.

تداوم محاسبات اشتباه دشمن

حجت‌الاسلام علیرضا علی‌اکبری هم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به کمپین جهانی فشار حداکثری و جنگ جهانی اقتصادی علیه ایران از سال ۱۳۹۸  با میدان داری ترامپ و رژیم صهیونیستی و دولتهای همپیمان عربی در منطقه و هم‌زمان به اوج رسانی جنگ چند ضلعی و ترکیبی در عرصه‌های رسانه‌ای امنیتی سیاسی دیپلماسی روانی-اجتماعی که اکنون با راهبرد مهار حداکثری در قالب طرح هزار و ضربه چاقو و همزمان با مذاکرات یمن ادامه دارد  اشاره و تاکید کرد: تداوم همین محاسبات اشتباه و اختلال محاسباتی است که  کماکان در همان مسیر غلط تداوم یافته و خواهد یافت.

امام جمعه ماهنشان به بیان علت و علل اشتباه محاسباتی دشمن اشاره کرد و افزود: علت اول نادیده گرفتن فاکتورهای معنوی عواملی مانند توکل و امداد غیبی را محاسبه نمی‌کنند و دیگر اینکه ملت بزرگ ایران را نمی‌شناسند.

وی با تاکید بر دشمن فعال‌تر از همیشه مشغول کار است، ادامه داد: دشمنان به دنبال تغییر محاسبات مسؤولان و تغییر افکار مردم در خصوص مسائل انقلابی دینی و مصالح ملی کشور هستند.

 امام جمعه ماهنشان با اشاره به مذاکرات وین و با بیان اینکه از روز اول مذاکرات دولت سیزدهم غربی‌ها حساب ویژه‌ای روی فضاسازی رسانه‌ای باز کردند، افزود: دست خالی غربی‌ها و دست پر ایران برسر مذاکره علت اصلی این ماجراست.

وی تصریح کرد: با وجود اراده جدی ایران در مذاکرات طرف غربی با کمک قرارگاه رسانه‌ای خود و تحرکات رسانه‌ای برخی وادادگان و مرعوبان داخلی تلاش دارد با ارائه روایت دلخواه خود فضای داخلی مذاکرات را به گونه‌ای دیگر جلوه دهد و در این جنگ روایت‌ها روایت سازی معکوس از آنچه در حال وقوع است راهبرد اصلی غربی‌هاست.

لزوم استقرار ادارات دولتی در چورزق

امام جمعه آب‌بر در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: مردم برای تزریق دوز سوم واکسن مراجعه کنند چرا که فقط 20 درصد برای دریافت این دز مراجعه کردند.

حجت‌الاسلام مهدی منصوری به عدم استقرار برخی از ادارات دولتی در چورزق اشاره کرد و گفت: استقرار این ادارت به کاهش مراجعات مردم به مرکز شهرستان کمک خواهد کرد.

وی به مشکل فاضلاب برخی از بلوک‌های مسکن مهر اشاره و تصریح کرد: مسؤولان برای رسیدگی و حل این مشکل قول مساعد داده‌اند.

انتهای پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول