اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سپاهان از نظر بازیکن، کمبودی ندارد/ عدم استفاده از موقعیت‌ها مشکل مهم زردپوشان است

کارشناس فوتبال گفت: سپاهان از نظر باریکنان کمبودی نداریم، ولی می‌شود بهتر از این نفرات بازی گرفت، توصیه می‌کنم کادر فنی سپاهان حتما وقت بگذارند و نظریات کارشناسان در طول نیم‌فصل را بررسی کنند.

سپاهان از نظر بازیکن، کمبودی ندارد/ عدم استفاده از موقعیت‌ها مشکل مهم زردپوشان است

حسین چرخابی، کارشناس فوتبال اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس اصفهان در خصوص بازی سپاهان و آلومینیوم اراک اظهار داشت: بازی اصلا جالب نبود، هم از سپاهان و هم آلومینیوم بازی‌های خوبی دیدم و  از این بازی تعجب کردم؛ نیمه‌ اول هر دو تیم هیچ چیز برای گفتم نداشتند، خطر آنچنانی هم اصلا روی دروازه‌ها نبود.

وی افزود: دلیل آن هم روشن است، هر دو تیم سعی می‌کردند از جلو پرس کنند، نمی‌خواستند پرس را بشکنند، با زدن زیر توپ، بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند سعی می‌کردند از پرس حریف فرار کنند، وقتی چنین شرایطی پیش می‌آید، مسلما از حفظ توپ و بازی‌های سرعتی در بازی خبری نیست.

چرخابی با اشاره به این که هر دو تیم تقریبا با سیستم مشابه چهار-سه-دو-یک بازی می‌کردند ادامه داد: بیشتر به وسط زمین بها می‌دادند، هر توپی هم که روی زمین می‌آمد به‌خصوص از تیم اراک، بلافاصله روی بازیکن سپاهان خطا می‌شد، نیمه اول چیزی جز جنگ بین دو بازیکن در نیمه زمین چیزی ندیدیم.

کارشناس فوتبال در خصوص نیمه‌ دوم این بازی گفت: مقداری بازی بهتر شد، البته هنوز هم دفاع‌ها بیشتر مستقیم بازی می‌کردند و اگر هم برنامه‌ای بود سعی می‌کردند در زمین حریف حفظ توپ انجام دهند که کم انجام می‌شد، چند موقعیت خیلی خوب دیدیم که دروازه‌بانان دو تیم خوب عمل کردند، ضربه سری که بازیکن اراک زد و کریستوفر با عکس‌العمل خوب به کرنر فرستاد و ضربه راه دور سروش رفیعی که دروازه‌بان اراکی توپ را راهی کرنر کرد.

وی در خصوص تعویض‌ها عنوان داشت: تعویض‌های دو تیم خیلی کارساز نشد، آمدن خلعتبری از دقیقه ۸۰ به بعد یک مقدار بار بازی را به نفع تیم سپاهان کرد، اگر خلعتبری یک توپ را به جای این که پاس روبه عقب دهد اگر بلند ارسال می‌کرد برای مغانلو، می‌توانست دروازه خالی را باز کند.

چرخابی در خصوص عملکرد سپاهان در نیم فصل اول تصریح کرد: در مجموع هنوز مشخص است سه تیم، استقلال، پرسپولیس و سپاهان رقبای اصلی این ماراتن هستند که ترکیب‌شان در نیم فصل به درستی انجام شده، استقلالی‌ها حرفه‌ای‌تر فوتبال بازی کردند.

کارشناس فوتبال خاطر نشان کرد: تیم‌هایی مثل پرسپولیس و سپاهان بیشتر سعی می‌کردند به میدان‌داری، رد و بدل کردن پاس‌ها و بازی سازی از دفاع و پرس کردن تیم حریف از جلو، اما تیم استقلال برعکس، سعی‌می‌کرد توپ را به حریف بدهد و روی ضد حمله کار کند، فعلا تا پایان نیم‌فصل این شیوه که استقلال بازی کرده بر شیوه‌ای که پرسپولیس و سپاهان بازی کردند چربیده و آن‌ها موفقیت‌شان بهتر بوده.

فاصله بین خطوط در تیم سپاهان زیاد است

وی با بیان این که در تیم سپاهان هنوز حفظ فاصله خطوط، بخصوص فاصله خط دفاعی با هافبک‌ها در اکثر مواقع زیاد می‌شود، بیان داشت: وقتی این فاصله زیاد شد نهایتا فاصله آخرین نفر دفاعی با بازیکن راس حمله، از فاصله استاندارد خیلی بیشتر می‌شود، این بزرگترین مشکل سپاهان است که باید در نیم‌فصل آن را برطرف کند.

چرخابی با اشاره به این که عدم استفاده از موقعیت‌ها مشکل دیگر سپاهان است، اظهار کرد: کادر فنی سپاهان توجه داشته باشند، چیزی به نام شانس در فوتبال نداریم، اگر بازیکنی از پنج قدمی بیرون می‌زند یا با ضربه سر از خط دروازه به بالا می‌زند، مطمئن باشید که بد ضربه زده، گلزنان بزرگ دنیا این‌ها را گل‌ می‌کنند، آنها درست عمل می‌کنند.

کارشناس فوتبال افزود: باید تمرینات طوری باشد که در نیم‌فصل دوم موقعیت‌های خوبی را که بدست می‌آورند به راحتی از دست ندهند، خط دفاع هم به راحتی موقعیت کور از دست ندهد، موقعیت‌های نقطه کور را به حریف می‌دهند و روی بازی‌های سرعتی حریف می‌مانند، این مشکلات باید برای نیم فصل دوم حل شود.

وی با بیان این که سپاهان از نظر نفری کمبود یار ندارد، عنوان کرد: ولی می‌شود بهتر از این نفرات بازی گرفت، توصیه می‌کنم کادر فنی سپاهان حتما وقت بگذارند و نظریات کارشناسان در طول نیم‌فصل را بررسی کنند، نظرات با فعالیت بازیکنان یکی است، اگر این گونه نیست باید در نیم فصل برطرف کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۲۶/ج/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول