اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

اردوغان: اتحادیه اروپا کوته‌بینی را کنار بگذارد

رئیس جمهور ترکیه گفت، اتحادیه اروپا باید در سال جدید میلادی کوته‌بینی را کنار بگذارد و کشورهای عضو این اتحادیه نباید به اسم همبستگی روابط با ترکیه را تخریب کنند.

اردوغان: اتحادیه اروپا کوته‌بینی را کنار بگذارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه انتقادات تند خود علیه اتحادیه اروپا را تکرار کرد.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، اردوغان گفت در سال جدید میلادی اتحادیه اروپا باید «کوته‌بینی» را کنار گذاشته و در راستای بهبود روابط با ترکیه گام بردارد.

رئیس جمهور ترکیه در نشست سالانه با سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا افزود، روابط بین ترکیه و کشورهای اروپایی به واسطه پنهان شدن آن‌ها پشت مستمسکی به اسم همبستگی با بلوک اتحادیه اروپا «تخریب شده است».

او از کشورهای اروپایی درخواست کرد خلاف چنین رویکردی حرکت کنند و گفت برخی از کشورهای عضو این اتحادیه باید «رویکرد حل مشکلات خود با ترکیه از طریق مجرای اتحادیه اروپا را کنار بگذارند».

اردوغان افزود: «ترکیه در مسیر روابط دیپلماتیک و گفت‌وگو با اتحادیه اروپا تلاش کرده و علاوه بر دیدارها و گفت‌وگوها در سطوح بالا، در گفت‌وگوهای مختلفی در زمینه تغییرات اقلیمی، امنیتی، مهاجرتی و حوزه سلامت مشارکت داشته است» اما در عوض اروپایی‌ها از «تاکتیک مانع‌تراشی» در برابر ترکیه استفاده کرده‌اند.

رئیس جمهور ترکیه گفت، کشورش در زمینه «زنجیره‌های تأمین، پناهجویان، مسائل دفاعی، دیگرهراسی، اسلام‌هراسی و سلامت و حوزه انرژی» به مذاکره با اروپایی‌ها ادامه خواهد داد.

در حال حاضر روابط ترکیه و اتحادیه اروپا بر سر مسائلی مانند بحران پناهجویان، منازعات آنکارا و آتن بر سر استخراج نفت و گاز از مدیترانه و خرید سامانه اس-۴۰۰ روسیه از سوی ترکیه به تیرگی گراییده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول