اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

سفیران حفاظت از محیط زیست با دستانی کوچک اما پرمحبت

کودکان بهترین سفیران حفاظت محیط زیست برای نسل آینده هستند چرا که آنان با دلهای مهربان و دستهای پرمهر، دانه در دل زمین می‌کارند و به آینده امید دارند.

سفیران حفاظت از محیط زیست با دستانی کوچک اما پرمحبت

به گزارش خبرگذاری فارس از فسا، این ضرب‌المثل پر معنی دگران کاشتند و ما خوردیم ما بکاریم و دیگران بخورند را باید با فرهنگ سازی صحیح به نسل آینده آموخت چون آﻣﻮزش ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ، بنیادی ﺗﺮﯾﻦ ﺷـﯿﻮه در ﺣﻔﺎﻇـﺖ از ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ و منابع طبیعی است  تا کودکان خود را مسئول ﺣﻔﻆ و ﺣﻤﺎﯾﺖ از ﻣﺤﯿﻂ زﯾﺴﺖ ﺑﺪاﻧند.

گاهی همین آموزش ها و یاد گرفتن‌های ساده باعث می شود خبرهایی بشنویم که به آینده دلگرم شویم خبرهایی مثل دو کودک که برای فرهنگ سازی بذرهای الوک را نذر طبیعت کرده و در بین مردم پخش می کنند.

امیرعلی و یاسین حیدری، که در فسا زندگی می کنند از آن دست کودکان فعالی هستند که برای بهبود حال طبیعت آستین همت بالا زده و برای تیمار طبیعت و به منظور نهادینه کردن فرهنگ بذرکاری اقدام به خرید بذر گیاه الوک کرده آمد. آنها بعد از بسته بندی این بذرها اقدام به پخش آن در بین مردم می کنند.

نهادینه شدن رفتار‌ها و هنجار‌های صحیح در همه موضوعات اجتماعی به ویژه در شیوه برخورد و رفتار صحیح با محیط زیست و طبیعت، از سنین کودکی و با فراهم آوردن شرایطی که عشق و علاقه را به صورت خودجوش در کودکان ایجاد کند، رخ می‌دهد.

انتخاب پیام/ س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول