اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن

نماینده مردم تویسرکان در مجلس از اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال تویسرکان به راه‌آهن خبر داد و گفت: پروژه سد خرم‌رود در ردیف بودجه قرار گرفت‌.

اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای اتصال تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان، عصر امروز معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار همدان، نماینده مردم تویسرکان در مجلس، سرپرست فرمانداری و مدیران استانی و شهرستانی از روند اجرایی پروژه‌های تصفیه‌خانه سد سرابی، کنار گذر شمالی، سد خرم‌رود، چهار خطه تویسرکان به کنگاور و ایستگاه راه آهن باباکمال بازدید کردند.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به اختصاص ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد راه اتصال شهر تویسرکان به ایستگاه راه‌آهن باباکمال ضمن تقدیر از زحمات اداره راهداری این شهرستان اظهار کرد: با انجام این پروژه دسترسی به ایستگاه تسهیل و تسریع می‌شود.

محمد‌مهدی مفتح با اشاره به اینکه پروژه سد خرم رود کاملا از ردیف بودجه خارج شده بود افزود: این پروژه پس از پیگیری‌های مستمر به عنوان یکی از مطالبات جدی مردم در ردیف بودجه قرار گرفت و امروز شاهد عملیات اجرایی آن در روستای اشتران هستیم.

وی اهداف این پروژه را تامین آب برای مصارف فعالیت‌های صنعتی به میزان ۱.۵ میلیون متر مکعب، تامین مصارف شرب مراکز جمعیتی منطقه به میزان ۱.۳۲ میلیون متر مکعب، رها سازی نیاز زیست محیطی به میزان ۱.۰۴ میلیون متر مکعب و تامین حقابه‌های پایین دست به میزان ۳.۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس با تاکید بر اینکه احداث سد خروم‌رود در حوزه‌های مختلف تحولی عظیم در این منطقه ایجاد خواهد کرد گفت: این سد از حیث فنی و کیفی سدی نمونه خواهد بود.

وی با تاکید بر انجام عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی موازی با پروژه سد، از پیگیری پروژه مسیر تویسرکان ـ گنجنامه به همدان خبر داد و تاکید کرد: با انجام این دو پروژه ضمن افزایش توریست و گردشگری، بستر برای اشتغال و رونق اقتصادی هم در منطقه فراهم خواهد شد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان نیز با اشاره به بررسی آخرین وضعیت اجرایی برخی از پروژه‌های تویسرکان در راستای رفع مشکل و شتاب‌بخشی به روند کار  اظهار کرد: یکی از مطالبات دیرینه مردم تویسرکان کنارگذر شمالی است که ترافیک غرب و شرق شهر عمدتا بر روی این پروژه قرار خواهد گرفت.

حسین افشاری با بیان اینکه این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر که عملیات زیرسازی و خاکبرداری حدود ۸.۶ کیلومتر آن تا حد قابل قبولی انجام شده است افزود: این پروژه از پروژه‌های با اولویت شهرستان است و تلاش داریم در برنامه زمان‌بندی بعد از تامین اعتبار، آن را به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ۲۰ کیلومتر پروژه مسیر چهار خطه تویسرکان ـ کنگاور انجام شده است گفت: ۱۵ کیلومتر دیگر این پروژه توسط پیمانکار در حال اجراست که نیاز به تقویت اعتبارات مالی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان تویسرکان با بیان اینکه خوشبختانه با پیگیری‌های خوب نماینده مردم تویسرکان در مجلس بانک صادرات در قالب ماده ۵۶ قانون ۱۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه متعهد شده است خاطرنشان کرد: که از این محل دو پیمانکار در این پروژه مشغول به کار هستند و امیدواریم طی ۶ ماه آینده مسیر چهار خطه آن به اتمام برسد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار همدان نیز پروژه‌های مورد بازدید را در روند رشد و توسعه شهرستان تویسرکان تحول آفرین دانست و اظهار کرد: پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به روش بی.او.تی توسط بخش خصوصی در حال احداث است.

 فرزاد تیموری با اشاره به اینکه طبق اعلام مدیرکل آب منطقه‌ای استان همدان پروژه تصفیه‌خانه سد سرابی به زودی افتتاح می‌شود افزود: آب شرب تویسرکان و روستاهای بالا دست سد از طریق این سد و تصفیه خانه تامین می‌شود.

وی یکی از پروژه‌های مهم برای شهر تویسرکان را پروژه کنار گذر شمالی خواند و بیان کرد: اکنون تردد کامیون‌ها و ماشین‌های سنگین از خیابان‌های داخل شهر انجام می‌گیرد، در همین راستا هفته آینده جلسه‌ای را با حضور فرماندار و دیگر مسوولان شهرستان تویسرکان برای پیگیری پروژه کنار گذر شمالی خواهیم داشت.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار همدان با بیان اینکه این پروژه از نظر ترافیکی و توسعه گردشگری برای شهر تویسرکان حائز اهمیت است گفت: پروژه کنار گذر شمالی از محلی عبور می‌کند که خوشبختانه کمترین آسیب را به باغات وارد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه پروژه سد خرم‌رود با کیفیت مناسب توسط بخش خصوصی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصد در حال انجام است افزود: این پروژه ضمن تامین آب کشاورزی، تامین کننده آب شرب برای ۵۵ روستای این منطقه خواهد بود.

تیموری با اشاره به وجود خشکسالی طی سالیانه متمادی و کمبود آب در کشور افزود: خوشبختانه با مهار کردن آب‌های سطحی این مهم مدیریت شد.

وی با اشاره به بازدید از روند عملیات اجرایی پروژه ایستگاه راه‌آهن در مجاورت روستای باباکمال تویسرکان، پیشرفت فیزیکی این پروژه را خوب ارزیابی کرد و گفت: با تزریق مقداری اعتبار ایستگاه راه‌آهن باباکمال به بهره‌برداری می‌رسد.

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار همدان با تاکید بر پیگیری راه اتصال از شهر تویسرکان به ایستگاه راه آهن باباکمال خاطرنشان کرد: اعتبار این پروژه از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

انتهای پیام/89010/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول