اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

افزایش 7 مورد از جرایم صنفی/ جرایم بعد از 18 سال به روز شدند

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صمت چهارمحال و بختیاری از افزایش مجازات‌های نقدی جرائم صنفی در 7 مورد خبر داد.

افزایش 7 مورد از جرایم صنفی/ جرایم بعد از 18 سال به روز شدند

رحمت الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: با توجه به اینکه برخی از مجازات‌های جرائمی صنفی که در سال ۱۳۸۲ به تصویب رسیده بود بازدارنده نبوده و تکرار جرم را از سوی برخی از اصناف متخلف شاهد می‌شدیم که با نظر دادگستری و مصوبه هیئت وزیران در چند روز گذشته مجازات ۷ مورد از تخلفات صنفی افزایش یافت.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: طبق تبصره ۳ ماده ۱۷ اگر واحد صنفی بدون دریافت پروانه کسب اقدام به تبلغات داشته باشد از سه تا ۸۰۰ میلیون ریال جریمه خواهد شد همچنین طبق تبصره ۴ ماده ۲۸ واحد صنفی که تعطیلی خودسرانه داشته باشد و منجر به بروز مشکل برای مردم شود از ۶ میلیون ۵۰۰ هزار ریال تا ۶۵ میلیون ریال جریمه خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق ماده ۶۶ در صورتی که واحد صنفی در قبال فروش کالا، فاکتور و صورت حساب به مشتری تحویل ندهد ۲ میلیون ریال جریمه خواهد شد و طبق ماده ۶۵ قوانین صنفی در صورتی که فروشنده اقدام به درج قیمت فروش روی کالا نکند ۲ تا ۶ میلیون ریال جریمه خواهد شد.

صفری اظهار داشت: طبق ماده ۶۷ اگر هر تخلف صنفی باعث بروز خسارت ثانوی به مشتری شود ۲ میلیون ریال دیگر به جرایم واحد صنفی اضافه می‌شود.

رئیس اداره امور اصناف و تشکل‌های سازمان صمت چهارمحال و بختیاری بیان داشت: همچنین طبق ماده ۶۸ در صورتی که واحد صنفی از ارائه مشخصات کالا و قیمت به مشتری امتناع کند ۸ تا ۴۰ میلیون ریال و در صورت تقلب در فروش، گرانفروشی، احتکار و کم‌فروشی حداقل ۱۲ میلیون ریال جریمه نقدی خواهد شد.

انتهای پیام/68033

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول