اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان احداث می‌شود

استاندار گلستان گفت: با توجه به قانون جدید تولید مسکن و نهضت ملی مسکن قرار است در گلستان حدود ۹۴ هزار واحد‌مسکونی احداث شود که از این تعداد ۲۷ هزار واحد مسکن روستایی خواهد بود.

۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاهای گلستان احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گنبدکاووس، علی‌محمد زنگانه ظهر امرز در مراسم  متمرکز کلنگ‌زنی ۵۰۰ واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، تحویل ۳۰۰ جلد سند مالکیت روستایی و افتتاح ۱۱ هزار و ۳۲۰ مین واحد مقاوم‌سازی مسکن روستایی در روستای «قزلجه ماتی» شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: قانون جدید تولید مسکن و نهضت ملی مسکن در سطح کشور تصویب شده و قرار است ظرف مدت چهار سال هرساله یک میلیون واحد مسکونی در کشور احداث شود.

وی تصریح کرد: سهم استان گلستان در این مدت حدود ۹۴ هزار واحد مسکونی خواهد بود که از این تعداد ۲۷ هزار واحد مسکونی در روستاها احداث می‌شود.

استاندار گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به بالا بودن جمعیت روستایی نسبت به جمعیت شهر در گلستان تلاش داریم تا تعداد واحدهای مسکونی بیشتری را در روستاها احداث کنیم.

وی ادامه داد: امروز نخستین کلنگ‌زنی نهضت‌ ملی مسکن در استان گلستان در گنبدکاووس برای مددجویان کمیته امداد انجام شد تا این حرکت مایه خیر و برکت در راستای انجام وظیفه ما در امر نهضت ملی مسکن باشد.

زنگانه گفت: در احداث ۵۰۰ واحد مسکونی کمیته امداد مبلغ ۸۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و قرار است در قالب تفاهم‌نامه پنج جانبه با ادارات بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ، سپاه و کمیته امداد جذب شده و قرار است این نهادها و دستگاه‌های اجرایی در یک اقدام ائتلاف و گروهی به نفع جامعه هدف این واحدهای مسکونی را احداث کنند.

وی ابراز کرد: امید داریم در دهه فجر ۱۴۰۱ شاهد بهره برداری از این واحدهای مسکونی باشیم.

۳۲ هزار واحد مسکونی روستایی در گلستان مقاوم‌سازی شدند

مدیر کل بنیاد مسکن گلستان در این مراسم گفت: در سه سال گذشته تعداد ۳۲ هزار واحد مسکن روستایی در گلستان مقاوم‌سازی شده و میانگین شاخص نوسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی از ۵۷ درصد واحدهای مسکن روستایی غیرمقاوم در گلستان  به زیر ۴۷ درصد رسیده است.

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: در استان گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت وجود دارد که در این روستاها ۲۲۸ هزار واحد مسکونی احداث شده است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۵ براساس امار نفوس مسکن حدود ۵۷ درصد از واحدهای مسکونی غیرمقاوم بودند که با مقاوم‌سازی ۳۲ هزار مسکن روستایی در سه سال گذشته این شاخص به ۴۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: امروز و با حضور استاندار شاهد  بهره‌برداری از ۱۱ هزار و ۳۲۰ مین واحد مسکونی روستایی مقاوم‌سازی  شده در روستای «قزلجه ماتی» بودیم.

حسینی گفت: همچنین‌ امروز سند ۴۱ هکتاری اراضی روستایی با همکاری اداره کل ثبت و اسناد تحویل شد تا در این اراضی واحدهای مسکونی در راستای نهضت ملی مسکن احداث شود.

وی ابراز کرد: تاکنون در گنبدکاووس ۴۷ هزار واحد مسکن روستایی نوسازی و مقاوم‌سازی شده و تلاش داریم تا امسال ۶۵۰ واحد دیگر را مقاوم‌سازی و نوسازی کنیم.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان بیان کرد: استان گلستان جز پنج استان نخست  حادثه‌خیز کشور بوده و یکی از اولویت‌های ما در این راستا پیشگیری با نوسازی و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی است.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول