اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

ماجرای زمین خواری در روستای قلعه نو دزفول چیست؟

اهالی روستای قلعه نو دزفول امروز با حضور در فرمانداری ویژه این شهرستان نسبت به وقوع زمین خواری در این روستا اعتراض کردند.

ماجرای زمین خواری در روستای قلعه نو دزفول چیست؟

به گزارش خبرگزاری فارس از دزفول، صبح امروز تعدادی از اهالی روستای قلعه نو شمس آباد در فرمانداری ویژه دزفول حضور یافتند تا صدای اعتراض خود را نسبت به موضوع زمین خواری در منطقه‌شان به فرماندار و مسوولین برسانند.

حسین یکی از اهالی روستای قلعه نو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به تشریح موضوع پرداخت و گفت: حدود چهار هکتار از اراضی ملکی روستای قلعه نو که که قریب به ۶۰ سال پیش طبق توافقات میان بزرگان و مالکین، تقسیمات مورد توافق صورت گرفت.

 

او می‌گوید: در سال‌های اخیر با مطرح شدن طرحی بنام طرح هادی، و اجرای آن در این زمین‌ها پیگیری‌های صورت گرفت و مجوزات لازم کشوری، استانی و شهرستانی لازم اخذ شد‌.

وی افزود: حتی در طول مدت اخذ مجوزات هیچ مشکلی بر سر مالکیت و سند زمین‌ها پیش نیامد و با طی کردن مسیر قانونی در حال حاضر ساخت و سازهای طرح هادی در این اراضی صورت می‌گیرد.

دادگاه حکم توقف اجرای طرح هادی را صادر کرده است

اسماعیلی در ادامه اضافه می‌کند: مدتی است که یک نفر به نمایندگی از فرزند یکی از مالکان اسبق و با وساطت فردی دیگر ادعای مالکیت اراضی را دارد.

او ادامه می‌دهد: باوجود نادرست بودن ادعای وی متاسفانه دادگاه حکمی صادر کرده که موجب توقف اجرای طرح هادی روستای قلعه نو شده است.

او می‌گوید: حتی در سال‌های گذشته نیز با رضایت مردم منطقه ساختمان‌هایی از جمله ساختمان مخابرات، خانه بهداشت و مدرسه در این اراضی ساخته شد که وجود چنین ادعایی این املاک نیز به نفع شخص مصادره خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، به گفته نماینده اهالی روستای قلعه نو، مسوولین اعلام کردند در روزهای آتی این مسئله در شورای تامین شهرستان مطرح و از منظر کارشناس بررسی خواهد شد.

متاسفانه طی سال‌های اخیر ماجرای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دزفول پررنگ شده و مالکین یا دلالان با استفاده از ترفندهایی از جمله حصارکشی، دیوارچینی، غرس درختان و ... اقدام به ویلاسازی‌‌های غیر مجاز کرده و عملا اقدام به زمین‌خواری می‌کنند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول