اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: حرکت ناتو به سمت مرزهای روسیه، ما را تهدید می‌کند

سخنگوی کاخ کرملین ضمن دفاع از برگزاری رزمایش‌های نظامی در خاک روسیه و نزدیک مرز اوکراین، تاکید کرد سیاست ناتو در حرکت به سمت شرق اروپا و خاک روسیه، امنیت مسکو را تهدید می‌کند.

کرملین: حرکت ناتو به سمت مرزهای روسیه، ما را تهدید می‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه گفت هیچ ارتباطی بین رزمایش نظامی اخیر روسیه نزدیک مرزهای اوکراین و نشست‌ها با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) وجود ندارد.

پسکوف امروز (چهارشنبه) طی نشست خبری در کرملین، توضیح داد: «ما در مورد واحدها و مناطق نظامی خود در خاک کشورمان صحبت می‌کنیم. انباشت نیروی نظامی و آموزش نظامی ادامه دارد و ادامه خواهد داشت. این یک رویه معمول نیروهای مسلح هر کشوری است».

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی در پاسخ به سوالی درباره روند مذاکرات امنیتی با آمریکا اظهار داشت: «روسیه مانند مقامات آمریکایی نخواهد بود و در زمینه مذاکرات با ناتو و آمریکا تهدید نخواهد کرد یا ضرب‌الاجل تعیین نمی‌کند، ما به صورت فرهنگی صحبت خواهیم کرد».

سخنگوی کرملین افزود: «بیایید منتظر تکمیل این مذاکرات و دور بعدی گفتگوها با سازمان امنیت و همکاری اروپا باشیم. ما نمی‌خواهیم مانند مقامات آمریکایی باشیم که تهدید می‌کنند، مهلت می‌گذارند و از اعمال هزینه سنگین حرف می‌زنند. دیپلمات‌های ما سنت‌های دیپلماتیک خود را با وجود شرایط سخت حفظ کرده‌اند».

بر اساس این گزارش، پسکوف تصریح کرد که ادامه سیاست درهای باز ناتو و حرکت بیشتر ناتو به سمت مرزهای ما دقیقاً همان چیزی است که از معتقدیم ما را تهدید می‌کند.

به نوشته ریانووستی، وی در واکنش به اظهارات «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره مذاکرات حول وضعیت دنبالس نیز گفت: «تمایل برای دیدار احتمالی رهبران در چارچوب فرمت نرماندی وجود دارد، اما هنوز جزئیات خاصی در مورد تاریخ آن وجود ندارد».

سخنگوی کرملین ادامه داد: «طرف روسی نیز آماده مذاکره اساسی است. اما قبل از توافق اساسی، لازم است به طور ماهوی توافقات موجود را اجرا کنیم. اینکه توافقات غیرقابل اجرای جدیدی را بر روی توافقات محقق نشده تلنبار کنیم، این رویه درستی نیست».

بر این اساس، پسکوف در بخش دیگری از صحبت‌هایش نسبت به ادامه گفتگوهای روسیه با آلمان ابراز امیدواری کرد.

وی به خبرنگاران گفت کرملین انتظار دارد که تماس با سران جمهوری فدرال آلمان با در نظر گرفتن وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، برنامه ریزی و اجرا شود.

به نوشته ریانووستی، کابینه وزیران آلمان در سوم ژانویه از تایید احتمال دیدار «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان در ماه جاری خودداری کرد. این در حالی است که پیشتر روزنامه «بیلد» گزارش داده بود که دیدار شولتز با پوتین برای ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

سخنگوی کرملین در پاسخ به این سوال که آیا پوتین و شولتز در حال برنامه‌ریزی برای تماس در ژانویه هستند و اگر نه آیا کرملین نگرانی‌هایی دارد که گفتگو با یکی از مهمترین شرکایش به بن‌بست رسیده، گفت: «نه، چنین برنامه‌هایی در ژانویه وجود ندارد. هیچ ترسی نیز وجود ندارد».

بر اساس این گزارش، پسکوف تاکید کرد: «آلمان شریک بسیار مهم ما است، ما علاقمند به توسعه روابط دوجانبه خود هستیم و انتظار داریم با در نظر گرفتن شرایط اپیدمیولوژیک، تماس‌های بین رئیس جمهور و صدراعظم برنامه ریزی و اجرا شود».

نشست شورای روسیه و ناتو در حال حاضر در بروکسل در حال برگزاری است که ادامه روند مذاکرات با آمریکا در مورد تضمین‌های امنیتی می‌باشد که در تاریخ نهم و دهم ژانویه در ژنو برگزار شد. قرار است رایزنی ها برای فردا در وین و در بستر سازمان امنیت و همکاری اروپا انجام شود.

روز گذشته بود که وزارت دفاع روسیه خبر داد که حدود ۳۰۰۰ نظامی این کشور، آموزش رزمی از جمله نبردهای فرضی را در چهار منطقه در جنوب غربی روسیه آغاز کرده‌اند. (جزئیات بیشتر)

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول