اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مسکو: آمریکا از تشویق قلدرهای فاشیست در اوکراین دست بردارد

سفیر روسیه در واشنگتن گفت، لفاظی‌های اتهام‌آمیز آمریکا به مذاکرات جاری درباره تنش در اوکراین کمکی نمی‌کند و غربی‌ها باید از تشویق قلدرهای فاشیست در کی‌یف دست بردارند.

مسکو: آمریکا از تشویق قلدرهای فاشیست در اوکراین دست بردارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در واشنگتن روز چهارشنبه گفت، لفاظی‌های اتهام‌آمیز آمریکا به مذاکرات جاری درباره وضعیت مرزهای اوکراین کمکی نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، هم زمان با آغاز نشست روسیه و کشورهای عضو ناتو درباره تنش‌ها در مرزهای اوکراین، آنتونوف متذکر شد: «لفاظی‌های اتهام‌آمیز مقامات وزارت امور خارجه [آمریکا] به ایجاد فضای مثبت در مذاکرات منتج نخواهد شد».

این دیپلمات روس افزود: «ما به اقداماتی واقعی از سوی طرف آمریکایی احتیاج داریم، نه انتشار اطلاعات نادرست یا متهم کردن».

آنتونوف در ادامه گفت: «اکنون زمان متوقف کردن سیاست تشویق قلدرهای فاشیست به جولان دادن در کی‌یف فرا رسیده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، این مقام روس همچنین در بیانیه‌ای خطاب به اوکراینی‌ها نوشت: «کار زیادی لازم نیست، به همسایه خود احترام بگذارید، از تهدید خودداری کنید و ارتش خود را از مرزهای روسیه عقب ببرید».

آنتونوف در این بیانیه نوشت: «روسیه به طور قطع بیانیه‌های تحریک‌آمیز مقامات سطح بالای آمریکا به‌منظور تخریب روند مذاکرات روسیه-آمریکا را رد می‌کند».

او در ادامه تأکید کرد: «اجازه نمی‌دهیم تحولاتی به وقوع بپیوندد که استقلال و حق حاکمیت فدراسیون روسیه را تضعیف کند».

در تاریخ ۱۷ دسامبر بود که وزارت خارجه روسیه پیش‌نویس معاهدات امنیتی با آمریکا و ناتو را منتشر کرد. این تضمین‌ها به‌ صورت خاص گسترش بیشتر ائتلاف ناتو به شرق و ورود کشورهای اتحاد جماهیر شوروی سابق به آن را مردود می‌داند. این پیش‌نویس همچنین امکان ترک هرگونه فعالیت نظامی در اوکراین، سایر کشورهای اروپای شرقی و همچنین در قفقاز و آسیای مرکزی توسط بلوک را فراهم می‌کنند.

مقام‌های ارشد روسیه طی هفته‌های اخیر به صورت مکرر ضمن رد ادعاها درباره تدارک مسکو برای حمله به اوکراین، به آمریکا و کشورهای غربی درباره گسترش سازمان ناتو به سمت مرزهای روسیه و عضویت کشورهایی از قبیل اوکراین در این ائتلاف نظامی غربی هشدار داده‌اند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول