اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حکم اعدام محیط‌بان کرمانشاهی تایید و ابلاغ شد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور گفت: دیوان عالی کشور حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط‌بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

حکم اعدام محیط‌بان کرمانشاهی تایید و ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط  زیست، سرهنگ جمشید محبت‌خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست کشور اظهار کرد: به‌رغم پیگیری‌های قضایی انجام گرفته و تلاش گروهی وکلای مدافع پرونده‌ محیط‌بان برومند نجفی، در خصوص جان باختن یک فرد در منطقه حفاظت شده‌ بیستون استان کرمانشاه، دیوان عالی کشور، حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط‌بان برومند نجفی را تایید و ابلاغ کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با تلاش‌های علی سلاجقه معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و همراهی حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای رئیس قوه قضائیه زمینه‌ بازنگری و تجدیدنظر در این حکم مطابق با دقت‌نظر در شرح وظایف یگان حفاظت محیط‌زیست و رعایت حقوق طرفین میسر و شرایط برای امنیت شغلی و فعالیت و تلاش بیش از پیش محیط‌بانان در حفاظت از طبیعت و آب و خاک ایران اسلامی مهیا شود.

به گزارش فارس، ۱۴ مرداد سال ۱۳۹۹ در جریان مواجهه نیروهای اجرایی یگان حفاظت محیط زیست با سرنشینان یک دستگاه خودرو پراید یک نفر از سرنشینان این خودرو  به دلیل تیراندازی که انجام گرفته جان خود را از دست داد.

این اتفاق در منطقه حفاظت شده بیستون و در حد فاصل روستای سه‌چک و پادگان حاجی‌آباد رخ داد و محیط‌بان برومند نجفی به اتهام قتل زندانی و آبان‌ماه سال جاری به قصاص محکوم شد. با پیگیری‌های شده این پرونده برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور فرستاده شد که دیوان عالی کشور، حکم دادگاه بدوی در خصوص قصاص محیط‌بان نامبرده را تایید و ابلاغ کرد.

البته محیط زیست استان کرمانشاه همچنان برای جلب رضایت خانواده مقتول در تلاش است و از مدت‌ها پیش از تأیید حکم اقداماتی را آغاز کرده؛ در این راستان مکاتباتی با شورای حل اختلاف انجام داده و با افراد خیر سطح استان که در زمینه جلب رضایت از خانواده‌های مقتول فعالیت دارند، نیز رایزنی‌های داشته است.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول