اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

11 موقوفه زنجان امین‌دار شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از صدور حکم 11 امین موقوفات در زنجان خبر داد و گفت: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا می‌یابد.

11 موقوفه زنجان امین‌دار شد

حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با فارس با اشاره به نقش نصب امین در موقوفات، اظهار کرد: از این طریق نیات واقفان بهتر مدیریت شده و بر این اساس عواید به دست آمده موقوفات ارتقا یافته و ارقام ناچیز درآمدهای برخی موقوفات تبدیل به درآمدهای کلان می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه امین‌ موقوفات حلقه وصل هستند تا با همکاری و همیاری ادارات اوقاف گام‌های بزرگی در راستای ترویج سنت حسنه وقف گام بردارد، گفت: در این راستا می‌توانیم خدمت رسانی بهتری در راستای اجرای نیات واقفین و وظایف محوله خودمان در  سطح استان داشته باشیم.

وی از صدور حکم 11 امین موقوفات استان زنجان خبر داد و افزود: احصای درآمد واقعی این موقوفات نیز نیازمند امینی است که در موقوفات نصب می‌شود و این امین می‌تواند با پیگیری بروز رسانی اجارات و سرقفلی‌ها، حق و حقوقی که باید نسبت به موقوفات داده شود را به دست آورد.

کرمی با بیان اینکه امین موقوفات استان در راستای احیای موقوفات از افراد مورد اعتماد و حتی‌الامکان آشنا با وقف و موقوفات  نصب شده‌اند، گفت: احصای درآمد واقعی حاصل از موقوفات، نیازمند مشارکت فعال و ادامه‌دار امین‌های  موقوفات است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: با نصب امین موقوفات در حوزه‌های مختلف و بیش از ده‌ها نوع نیات می‌توان در مواردی چون اجرای نیات واقفین خیراندیش مثل حمایت از دانش آموزان، نیازمندان و یا تعزیه‌داری حضرت سیدالشهداء و سایر موارد  خدمات ارزنده‌ و بیشتری ارائه کرد.
وی با اشاره به اینکه استان زنجان 2 هزار و 819 موقوفه و بیش از 30 هزار و 713  رقبه متصرفی دارد  گفت : بسیاری از موقوفات این استان رقبه‌های با تعداد بالا دارند که رسیدگی درست و اصولی  به همه آنها از عهده پرسنل بسیار محدود اوقاف شهرستان‌ها و استان برنمی آید که انتصاب امین به نوعی استفاده از توان عمومی و مردمی در اداره موقوفات و ارتقای بهره‌وری آنهاست که خوشبختانه اکنون در حال پیگیری و اجراست.
انتهای پیام/73005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول