اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در همدان/ گردشگری زمستانی رونق می‌گیرد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی همدان ۹ تا ۱۲ بهمن در همدان خبر داد.

برپایی نمایشگاه گردشگری و صنایع‌دستی در همدان/ گردشگری زمستانی رونق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی مالمیر بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ستاد خدمات سفر ویژه ایام نوروز راه‌اندازی خواهد شد و سعی داریم تا برنامه‌های گردشگری را در استان همدان به نحو مناسبی انجام دهیم.

وی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع‌دستی ۹ تا ۱۲ بهمن ماه خبر داد و عنوان کرد: باید در ماه‌های پایانی سال جاری فعالیت‌های مضاعفی در گردشگری داشته باشیم زیرا خسارت‌های زیادی در دوران کرونا بر بدنه گردشگری وارد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان عنوان کرد: با توجه به نشست‌ها و تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته با دیگر استان‌های غربی کشور، محور گردشگی غرب کشور تعریف شد و در نمایشگاه استان‌های غربی به صورت ترکیبی و منطقه‌ای حضور خواهند یافت.

وی با بیان اینکه استان همدان می‌تواند در این زمینه به عنوان هاب وارد کار شده و از ظرفیت فرودگاه، نزدیکی به مرز و سایر قابلیت‌های استان‌های غربی کشور بهره‌مند شود گفت: برای رونق گردشگری زمستانی برگزاری بازی‌های زمستانه، گردشگری غذا، تورهای شهرگردی، جشنواره عکس، کودک و... را خواهیم داشت.

مالمیر در ادامه با اشاره به پرونده ثبت جهانی «منظر تاریخی هگمتانه تا همدان» خاطرنشان کرد: این پرونده به همراه چهار پرونده دیگر در دستور کار وزارت میراث فرهنگی قرار گرفته تا به یونسکو ارسال شود.

وی در خصوص وضعیت ثبت ملی خانه اقبالیان نیز عنوان کرد: حدود ۲۰۰  پرونده بنای تاریخی استان همدان در دو سال اخیر بررسی و مطالعه شد که در این زمینه، بر اساس معیارهای ثبتی موجود، مقرر شد بناهایی که بیشتر در معرض تخریب هستند، در اولویت ثبت قرار گیرند؛ اما ثبت بناهای معاصر نیز مطرح بوده که خانه اقبالیان یکی از این موارد است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان تصریح کرد: بعد از مطرح شدن ثبت ملی خانه اقبالیان، این موضوع در دستور کار میراث قرار گرفت اما ابلاغ رسمی مبنی بر ثبت ملی این خانه، هنوز برای ما ارسال نشده، بدین ترتیب بنای اقبالیان به عنوان یک بنای واجد ارزش در شورای ثبت مطرح شده اما فرایند ابلاغ آن هنوز اتفاق نیفتاده است.

وی با اشاره به مشکلات پیش روی شرکت علیصدر و تعطیلی‌های غار علیصدر خاطرنشان کرد: پرسنل شرکت علیصدر از مزایای بیمه بیکاری استفاده کردند و وام ۱۲ درصدی به این شرکت تعلق گرفت به طوری که بابت هزینه اجاره‌ای هم که باید این شرکت به اداره‌کل میراث فرهنگی همدان پرداخت می‌کرد، تخفیف ۶۰ درصدی در نظر گرفته شد اما دورانی که تعطیل بودند، شامل بخشودگی‌ شد.

مالمیر با تاکید بر اینکه از زمان شیوع کرونا تاکنون حتی یک ریال بابت اجاره از شرکت علیصدر دریافت نکرده‌ایم گفت: این شرکت بومی است و تلاش ما بر این است که آسیبی بر بدنه صنعت گردشگری استان وارد نشود.

وی در خصوص ثبت ملی غار دودزا در شهرستان کبودراهنگ نیز یادآور شد: ابلاغ ثبت ملی این میراث طبیعی به نام استان زنجان متوقف شده و تشکیل پرونده آن از همدان دنبال می‌شود.

علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان نیز با بیان اینکه تمام خانه مسافرهای موجود در استان همدان غیرمجاز و فاقد هرگونه مجوزی هستند اظهار کرد: طبق بررسی‌های به عمل آمده تا پایان سال گذشته، شیوع ویروس کرونا بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان بر بدنه گردشگری استان همدان خسارت وارد کرده است.

انتهای پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول