اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان غربی

دور برگشت لیگ یک بسکتبال را قدرتمندانه آغاز می کنیم


رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی گفت: تیم خانه بسکتبال ارومیه مصمم است رقابتهای دور برگشت لیگ دسته یک کشور را با قدرت هر چه تمامتر برگزار می‌کند.

دور برگشت لیگ یک بسکتبال را قدرتمندانه آغاز می کنیم

به گزارش خبرگزاری فارس، اسماعیل نوری روز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امسال پس از یک دهه دوری از مسابقات لیگ کشور تیمی را با عنوان خانه بسکتبال ارومیه راهی رقابت‌های لیگ دسته یک کرده ایم که در دور رفت با وجود شکست برابر حریفان به دلیل کم تجربگی، عملکرد قابل قبولی داشته است و آینده درخشانی پیش رو دارد.

وی با اشاره به اینکه این تیم با بازیکنان جوان و بومی استان وارد کوران مسابقات لیگ یک کشور شده است گفت: تیم خانه بسکتبال ارومیه در گروه جی این مسابقات با تیم‌های "تیم ملی ۲۰۲۱"، "نبوغ اراک" و "خانه بسکتبال تبریز" هم گروه است و دور برگشت آن طی روزهای ۲۵ تا ۲۸دی ماه جاری به میزبانی تهران برگزار می شود.

رییس هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی درخصوص تیم خانه بسکتبال ارومیه گفت: این تیم امروز بعد از برگزاری دیدارهایی دوستانه با تیم‌های منتخب مهاباد، بوکان و میاندوآب فردا عازم تهران می‌شود.

نوری حمایت بخش خصوصی از بسکتبال آذربایجان غربی را یکی از مهم‌ترین اتفاقات مثبت عنوان کرد و گفت: اعلام آمادگی مدیریت کارخانه "پارچه رومبلی اُیاز" به‌ عنوان اسپانسر بخش خصوصی برای حمایت از تیم حاضر در لیگ دسته یک کشور، ثبت مدرسه بسکتبال باشگاه بیرثانیه در فدراسیون و آغاز فعالیت آن و اختصاص سالن ورزشی فردوسی به هیات بسکتبال آذربایجان‌غربی با استفاده از ماده ۲۷ به مدت ۱۵ سال از اهم فعالیت‌های مدیریت جدید این هیات است که در سالجاری رقم خورده است.

نوری ادامه داد: طی روزهای اخیر جلسه‌ای با مسئولان باشگاه آشور برای تعامل و همکاری هر چه بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آنها در رشته بسکتبال داشتیم که در گام نخست ۲ بازیکن جوان و آینده‌دار تیم آشوریان را برای حضور در تیم دسته یکی خانه بسکتبال ارومیه انتخاب و جذب کردیم.

وی  با اشاره به اینکه بسکتبال جنوب وضعیت بهتری نسبت به شمال استان دارد افزود: تلاش هیات بسکتبال استان فراگیر کردن این رشته دانشگاهی در تمامی شهرهای استان است.
رئیس هیات باستکبال آذربایجان‌غربی به برگزاری برنامه‌ها و مسابقات مختلف در مناسبت های خاص اشاره کرد و افزود:  برگزاری مسابقه شوت پنالتی، مسابقات ۳ به ۳ و ۵ به ۵ در ۲ بخش دختران و پسران در ایام دهه فجر و جام رمضان در دستور کار قرار دارد.

وی اضافه کرد: نگاه علمی به بسکتبال، بدنسازی حرفه‌ای برای بازیکنان و برگزاری کارگاه‌ها و دوره‌های ارتقای درجه داوری و مربیگری از دیگر برنامه های هیات استان است.
نوری گفت: هر چند تاکنون تمام هزینه‌‌های بسکتبال استان را توسط "شرکت بیرثانیه" تامین کرده‌ایم ولی جا دارد از حمایت های معنوی مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی و تمامی تلاشگران ورزش استان قدردانی کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول