اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

رانت پنهان| کارت اعتباری محصولات لبنی و پروتئینی برای دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شد

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور گفت: کارت اعتباری ویژه خرید محصولات لبنی و پروتئینی در دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شده است.

رانت پنهان| کارت اعتباری محصولات لبنی و پروتئینی برای دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حبیب اسدالله نژاد در ششمین همایش بین‌المللی خوراک دام، طیور و آبزیان ایران با بیان اینکه باخبر هستیم کارت اعتباری ویژه خرید محصولات لبنی و پروتئینی در دوره اصلاح ارز ترجیحی آماده شده است، گفت: اصلاح ارز دولتی باید انجام شود، اما پیشنهاد ما این است که به صورت تدریجی حذف شود و قیمت‌ها هم پلکانی افزایش یابد.

وی همچنین گفت: در کنار اصلاح ارز دولتی باید علاوه بر یارانه نقدی، کارت‌های اعتباری هم برای خرید کالاهای اساسی داده شود.

اسدالله‌نژاد تصریح کرد: ارز دولتی به نفع تولیدکنندگان نبود و تولیدکنندگان تنها 45 درصد نهاده خود را با نرخ دولتی دریافت می‌کنند و بقیه را از بازار آزاد تهیه می‌کردند.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی کشور همچنین با بیان اینکه اصلاح ارز ترجیحی امری اجتناب‌ناپذیر است، گفت:‌این اقدام به اصلاح زیرساخت‌ها هم کمک می‌کند. هزینه‌ها و بیماری فارم‌های تولیدی را کاهش می‌دهد و همچنین افت پس از کشتار هم کاهش می‌یابد.

اسدالله‌نژاد با ارائه آماری درباره نفع اصلاح ارز دولتی گفت: اگر در این طرح بتوانیم یک‌ونیم درصد ضریب تبدیل خوراک را کاهش دهیم، یعنی کیفیت خوراک را بالا ببریم، سالانه بیش از 7 هزار میلیارد تومان برای کشور صرفه‌جویی خواهد داشت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول